Gå til innhold

Mobile skjermkortsammenligning. Oppdatert:08.10.06


Anbefalte innlegg

Jeg skal handle bærbar for første gang.

Spiller mye Battlefield o.l. som krever endel av maskinen.

Er en prosessor i en bærbar helt anderledes fra en stasjonær?

 

Legger ved en link, og håper på kommentarer til HP maskinen i linken.

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=69656#

 

Er denne grei å spille på, til tross for 1600mhz prosessor?

Er jo 2gb minne og Nvidia 7600 med 256 dedikerte ram.

Burde vel holde til både arbeid og moro :-)

7061630[/snapback]

Tror ikke prosessoren blir noen flaskehals når det gjelder grafikken.

 

Men om du tar denne diskusjonen i denne tråden, slipper vi å gå off topic her, siden denne tråden egentlig kun er for skjermkort :)

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har planer om å kjøpe en Zepto Znote 6615WD. Den har nVidia 7600 m/512MB ram på skjermkortet...

 

Så litt på denne siden og der ser det ut til at dette kortet scorer dårligere enn ett 6800 kort..

 

Hvordan kan dette ha seg? Trodde det 7600 kortet var omtrent det beste man kunne få jeg... iaf innenfor en viss prisklasse og størrelse på bærbare..

 

Er dette kortet noe bra eller ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Hva vil være det beste kortet av 7600, 512 mb minne og 7900 GT med 256 mb minne? Ut ifra det som står der vil 7900 kortet være bedre, men hvor mye har egentlig minnet å si? Er det veldig stor forskjell mellom disse to kortene?

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Hva vil være det beste kortet av 7600, 512 mb minne og 7900 GT med 256 mb minne? Ut ifra det som står der vil 7900 kortet være bedre, men hvor mye har egentlig minnet å si? Er det veldig stor forskjell mellom disse to kortene?

 

På forhånd, takk!

7259603[/snapback]

Er dette kort til bærebare maskiner? I så fall, hvilken maskin er 7900gt-kortet i?

 

Tviler på at de 512 mb med minne vil kunne bli utnyttet fult ut i dag. Vis jeg fikk velge mellom 512 mb og 256, ville jeg valgt 256, så fremt prisen var bedre (sett i forhold til hele kortet).

Lenke til kommentar

7900 er jo ganske mye bedre enn 7600 kortet! No doubt!

 

Minnet er overdrevent! Viktigere ting er som eg har forstått minne hastigheten og prosessoren i kortet!

 

 

 

 

Edit: 7900 GT??? Nå skjønte eg spørsmålet til han ene over her! Er det et bærbart kort? Trodde du mente GS.....

Endret av joltus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ja, hvordan er radeon x1150 som står i denne maskinen? :hmm:

http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=23122&cid=5546

7221839[/snapback]

 

Står et slikt i min bærbare HP pc. Grafikk-kortet er såpass trasig at man ikke kan spille Swat 3 uten at det lagger. :no:

 

Under 1000 poeng i 3Dmark03. Til sammenligning klarer modern's gamle arbeidsmaskin fra 2004, 4000 poeng.

Lenke til kommentar

Jeg driver og funderer litt på noe angående Geforce 7600. Det kom først et med 256 Dedikert minne og det er dette som skal stå i min HP Pavillion DV9074. Så har jeg sett nå at dette kortet er stort sett erstattet over hele linja med et kort med 128 RAM dedikert og tilsammen 512 RAM, men resten er da altså delt regner jeg med. Veit noen om noe forskjeller på disse? Tenkte at alt delt minne er dritt minne, men nå begynner 256 kortet og bli vanskelig å oppdrive.

Hvordan er ytelsen sammenlignet med hverandre på disse lurer jeg fælt på?

Lenke til kommentar
Dette lurer jeg også fælt på. Forskjellen på ytelsen til 7600 med 256mb og 7600 med 512mb...

7497382[/snapback]

 

Det er ikke noe forskjell på ytelsen, det er grafikkmotoren som styrer dette og de er dønn like...

 

En annen ting som er viktig er vilken type maskin dem sitter i da de blir klokket forskjellig og det går veldig ut over ytelsen...

 

Jeg har GO7600 256MB og en HP DV8336 og den banket rett og slett en Asus maskin med X1700 512MB som skal være bedre, 3000 mer poeng i 3D Mark 2003 og totalt 9000 poeng... Asusen klarte bare 6000 poeng "knock out" ;)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Det er ikke noe forskjell på ytelsen, det er grafikkmotoren som styrer dette og de er dønn like...

 

En annen ting som er viktig er vilken type maskin dem sitter i da de blir klokket forskjellig og det går veldig ut over ytelsen...

 

Jeg har GO7600 256MB og en HP DV8336 og den banket rett og slett en Asus maskin med X1700 512MB som skal være bedre, 3000 mer poeng i 3D Mark 2003 og totalt 9000 poeng... Asusen klarte bare 6000 poeng "knock out" ;)

7499255[/snapback]

 

La oss si at ditt 7600 kort vs. et 7600 kort som ligger i f.eks en zepto. Maskinen din er raskere, pga høyere klokkefrekvens. I og med at kortene er like (heter det samme) så vil man jo kunne klokke opp manuelt det kortet som ligger i zeptoen til det samme som det din gjør. Eller er to kort som heter det samme bygd opp forskjellig?

 

Siden ATI kortet som skal være bedre, men ikke er det, så er det sikkert større grunnlag for å klokke opp mere på 7600 kortet? Så lenge de pc'ene du sjekket har nogenlunde like spesifikasjoner på alt det andre.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe forskjell på ytelsen, det er grafikkmotoren som styrer dette og de er dønn like...

 

En annen ting som er viktig er vilken type maskin dem sitter i da de blir klokket forskjellig og det går veldig ut over ytelsen...

 

Jeg har GO7600 256MB og en HP DV8336 og den banket rett og slett en Asus maskin med X1700 512MB som skal være bedre, 3000 mer poeng i 3D Mark 2003 og totalt 9000 poeng... Asusen klarte bare 6000 poeng "knock out" ;)

7499255[/snapback]

 

La oss si at ditt 7600 kort vs. et 7600 kort som ligger i f.eks en zepto. Maskinen din er raskere, pga høyere klokkefrekvens. I og med at kortene er like (heter det samme) så vil man jo kunne klokke opp manuelt det kortet som ligger i zeptoen til det samme som det din gjør. Eller er to kort som heter det samme bygd opp forskjellig?

 

Siden ATI kortet som skal være bedre, men ikke er det, så er det sikkert større grunnlag for å klokke opp mere på 7600 kortet? Så lenge de pc'ene du sjekket har nogenlunde like spesifikasjoner på alt det andre.

7501088[/snapback]

 

Vel man kan selvsagt klokke et kort da de er like men for meg så er dette negativt samt unødvendig.

 

Det er en klar fordel hvis dette er gjort fra fabrikk men mulighetene ligger jo der...

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er ikke noe forskjell på ytelsen, det er grafikkmotoren som styrer dette og de er dønn like...

 

En annen ting som er viktig er vilken type maskin dem sitter i da de blir klokket forskjellig og det går veldig ut over ytelsen...

 

Jeg har GO7600 256MB og en HP DV8336 og den banket rett og slett en Asus maskin med X1700 512MB som skal være bedre, 3000 mer poeng i 3D Mark 2003 og totalt 9000 poeng... Asusen klarte bare 6000 poeng "knock out" ;)

7499255[/snapback]

 

La oss si at ditt 7600 kort vs. et 7600 kort som ligger i f.eks en zepto. Maskinen din er raskere, pga høyere klokkefrekvens. I og med at kortene er like (heter det samme) så vil man jo kunne klokke opp manuelt det kortet som ligger i zeptoen til det samme som det din gjør. Eller er to kort som heter det samme bygd opp forskjellig?

 

Siden ATI kortet som skal være bedre, men ikke er det, så er det sikkert større grunnlag for å klokke opp mere på 7600 kortet? Så lenge de pc'ene du sjekket har nogenlunde like spesifikasjoner på alt det andre.

7501088[/snapback]

 

Vel man kan selvsagt klokke et kort da de er like men for meg så er dette negativt samt unødvendig.

 

Det er en klar fordel hvis dette er gjort fra fabrikk men mulighetene ligger jo der...

7501131[/snapback]

Kortene er vel nedklokket for å ikke utvikle så stor varme/ikke trekke så mye strøm.

Klokker du opp kortene vil det kreve mer kjøling, og kortene vil trekke mer strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...