Gå til innhold

Min Mening Om Creative ZEN Vision:M


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er i riktig seksjon av forumet, men jeg tar sjansen på at det er det =)

 

Først og fremst må jeg si at jeg hadde store forventninger til denne Multimedia spilleren.

 

Da jeg fikk Vision:M fikk jeg en god følelse inni meg. Utseende var fantastisk og den føltes behagelig å holde. Tilbehøret som fulgte med var også veldig fint og smart.

 

Da jeg slo på spilleren fikk jeg en liten "sukk" følelse. Systemet virket oversiktlig og greit, men kvaliteten på lyd avspilling var svært dårlig. Hodetelefonene som fulgte med var veldig ubehagelige å ha på seg og kvaliteten var dårlig. Da jeg skrudde opp lyden fikk jeg en tåre i øyekroken, bassen var bråkete og skurret stygt i ørene mine! Ikke nok med det, volumet på spilleren var sykt lavt. Jeg kan få bort skurringen i bassen ved å konfigurere equalizeren manuelt, men da blir bassen nesten helt borte.

 

Kvaliteten på materialet som er brukt på spilleren er uforståelig dårlig, det blir riper med en gang. Dette ødelegger utseendet på spilleren, noe som irriterer meg til de grader!

 

Den har også en funksjon der den slår seg av pga inaktivitet(?) Jeg setter opp en spilleliste som varer en halvtime så slår den seg av etter 15 min pga inaktivitet :!:. Den er litt morsom, og det er bra det går an å slå den av =)

 

Det som også er en negativ overraskelse er at den henger seg av og til, henger 1-2 sekunder etter noen ganger, men det er sjeldent.

 

Det er også mye positivt med denne spilleren!

Videovisningen er fantastisk, Veldig bra kvalitet. Bildevisningen er også bra, men ikke helt perfekt, det kunne ha vært litt bedre kvalitet. Det som er veldig fantastisk med denne spilleren er at den kan brukes som en ekstern harddisk.

 

Personlig synes jeg at Creative har satset litt for mye på video og litt for lite på musikk/lyd. Det som jeg finner imponerende ved denne spilleren er muligheten til å koble til tv for å vise video- eller blidefremvisning.

Denne spilleren er definitivt ikke verdt 2700,-

Har den kostet 2000,- (+ - 200,-) hadde jeg sluppet å ha dårlig samvittighet for dette kjøpet.

 

Noen andre som har erfaringer med denne spilleren?

 

MVH

Rikkely

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da jeg slo på spilleren fikk jeg en liten "sukk" følelse. Systemet virket oversiktlig og greit, men kvaliteten på lyd avspilling var svært dårlig. Hodetelefonene som fulgte med var veldig ubehagelige å ha på seg og kvaliteten var dårlig.

 

Det virker ikke som om du har testet med andre hodetelefoner enn de som fulgte med?

 

I så fall ville jeg vel anbefalle deg å prøve med noen hodetelefoner som du veit har god kvalitet før du uttaler deg om lydkvaliteten på spilleren...

 

Du gir i alle fall ikke noe intrykk av å ha prøvd andre hodetelfoner...

 

- Amund

Lenke til kommentar
De fleste testene jeg har lest gir den veldig god karakter på lyden. Creative har jo også tradisjon i å levere bedre lydkvalitet enn f.eks. Apple på sine Ipods. Kanskje du er litt kresen, eller at du fikk en mandagsutgave?

6086332[/snapback]

Ja noe må det være =(

 

Jeg må også poengtere (igjen) at skjermen blir utrolig fort ripete, det er så ufattelig teit!

Lenke til kommentar

Bare du behandler spilleren bra (bruker bæreveska) så er ikke riper noe problem. Selvfølgelig ser ikke spilleren like bra ut nå som den gjorde da jeg pakket den ut av esken, men jeg ser ikke noen riper/osv når spilleren er i bruk, men kan skimte slitasje når den er avslått.

 

Lydkvaliteten på min spiller er helt super. Jeg bruker Koss PortaPro hodetelefoner, og synes lyden er utmerket. Ikke noe å utsette på lydbildet i det hele tatt, bassen er også veldig bra. Nå skal det vel sies at jeg ikke er noen audiofil, men så lenge lyden høres bra ut i mine ører er det mer enn nok.

 

Min spiller hang seg også noen ganger tidligere, men dette problemet har forsvunnet etter at jeg oppgraderte firmwaren. Jeg har heller ikke hatt problemer med at den slår seg av pga. inaktivitet mens jeg spiller av en spilleliste. Den har bare slått seg av pga. inaktivitet når den ikke har gjort noe som helst, ikke spilt av musikk/video eller noe.

 

Det kan høres ut som om at du har fått en rimelig dårlig spiller, eller så er du kanskje veldig nøye på lydkvalitet (de fleste anmeldelser har gitt spilleren bra omtale på lydkvalitet tho), og forventer at spilleren skal se ny ut selv etter å ha brukt den en god stund? :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk med en hudfarget ting å ha spilleren i. Trodde det var en klut jeg, helt til jeg tok en nærmere titt =) Skal jeg gå å drasse på den da? Er ikke så fin at det gjør noe.

 

Nei jeg er ikke veldig nøye på lyd, men når det skurrer så er det ikke så veldig deilig å høre på.

 

Selvfølgelig forventer jeg ikke at spilleren skal se ut som ny hele tiden.

Det som irriterer meg er at når jeg ser film og det er lys i rommet så ser jeg ripene.

 

Men finnes det noe som man kan ta på skjermen slik at overflaten blir fin?

 

EDIT: Grunnen til at jeg kjøpte denne var pga. av de gode anmeldelsene.

På de fleste anmeldelsene jeg har lest står det at spilleren blir fort ripete, men jeg trodde ikke at dette kom til å bli et problem, ettersom at jeg er veldig forsiktig.

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar
Hæh?

 

Du mener at viss jeg tar min ZEN å legger den i nylonposen så blir den god som ny når jeg tar den ut? hehe :D *Det må jeg sjekke* LOL

6097341[/snapback]

 

:roll:

 

Display polish kr 39,-

 

Beskyttelsesfilm kr 39,-

 

Har ikke brukt disse selv, men er de er billige - og en Zen krever litt pleie. =)

 

Apples Ipod(er) kan nok også ha god nytte av dette, men med tanke på selskapets holdning ovenfor kunder ville jeg nok ha tatt kontakt med deres Legal Department først.. hehe.

6091669[/snapback]

Lenke til kommentar

Sorry folkens ;D Nå forstår jeg alt ;O

 

Jeg har ikke sett den posten, og når du linket til post nummer elleve så jeg på den under (den med nylonveske)

 

Ja jeg er oppgitt over meg selv :blush:

 

Takk for hjelpen da :)

 

 

*Dette ble en skikkelig fjortismail, pga av alle smilyene* :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...