Gå til innhold

Liten liste over gratis webhost


Anbefalte innlegg

Og man kan lære seg hvordan det hele fungerer før man i det hele tatt begynner med et stort serverprosjekt. Dessuten har ikke alle sammen hverken linje nok eller ekstra maskin til slikt bruk :)

8883128[/snapback]

Hehe. Klart det :) Det med å kjøre egen server var bare en personlig kommentar. Resten av innleget mitt siktet til gratishost vs ikkegratishost. Ser nå at jeg kanskje var litt uklar på det punktet. Det jeg mente var at om man er avhengig av at siden ikke forsvinner, oppetid, stabilitet, mm. så er det ikke lurt å velge en gratishost eller en veldig billig host. Da bør man betale for en "orntlig" tjeneste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og man kan lære seg hvordan det hele fungerer før man i det hele tatt begynner med et stort serverprosjekt. Dessuten har ikke alle sammen hverken linje nok eller ekstra maskin til slikt bruk :)

8883128[/snapback]

Hehe. Klart det :) Det med å kjøre egen server var bare en personlig kommentar. Resten av innleget mitt siktet til gratishost vs ikkegratishost. Ser nå at jeg kanskje var litt uklar på det punktet. Det jeg mente var at om man er avhengig av at siden ikke forsvinner, oppetid, stabilitet, mm. så er det ikke lurt å velge en gratishost eller en veldig billig host. Da bør man betale for en "orntlig" tjeneste.

8883233[/snapback]

Det er jo klart :)

 

Forresten. Bruker du ftp eller overfører du over nettverk når du har en lokal server?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det må da vere fleire webhoster/webhotell. Den eg bruker er Frac.dk, som eg ikkje synest er so veldig god sidan sida ikkje er oppe heile tida, noko som gjer at eg ikkje har tilgang til FTP-serveren og får derfor ikkje lasta opp filer. Det er eit problem for meg sidan eg "tester litt" med sida mi, og derfor treng å laste opp fila/filene på FTP-serveren ganske ofte for å sjekke om det er feil i HTMLen og/eller CSSen og viss det er feil, må eg redigere fila og laste den opp på nytt.

 

Frac.dk

FTP login.

Plass - 25MB

php

- GD lib 2,0.

SSI

CSS

.htaccess

10MB MySQL Database (1 database (?) trur eg)

Ingen reklamer på hjemmesiden

POP3, IMAP E-Mail adresse med spam- og virusfiltre

 

(Kopiert frå Frac.dk)

 

 

Etter det eg har høyrt, er opetida er 45%, men eg er ikkje sikker.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Litt usikker på om webhost er det jeg tror det er, siden gmail ikke er nevnt?

Man kan jo bruke gmailen som lagringsplass (=webhost??) ved enten addon i fx eller gmail shell extension..

gmail er ikke web host, gmail = mail , ja du kan save ting der. det er ingen som surfer på backup space :-9

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hei,

 

er det interesse for slike gratistjenester - altså hvor basistjenesten er gratis? F.eks 1gb plass, x-gb trafikk, php og egen virtualhost og div. Men skal man ha mer må man betale for det.

 

Jeg spør på forespørsel for en gruppe som vurderer å lansere en sånn tjeneste basert på open source software.

Endret av Mez
Lenke til kommentar

Har startet en ny webhosting tjeneste. Dette får du gratis:

 

250 MB disk space

Vista Panel

Web mail

6 GB Monthly transfer

PHP Flags manager

POP email accounts

3 MySQL databases

Automatic installer (29 scripts)

Password protected folders

5 Add-on domains

FTP account

Php MyAdmin

5 Sub domains

File manager (browser upload)

Ingen tvungen reklame på dine sider

 

http://www.c-utb.com

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...