Gå til innhold

Leter etter Doom-metal


Anbefalte innlegg

Har fått helt hekta på doom-metal. Det er særlig 3 band jeg har fått sansen for: Swallow the Sun, Shape of Despair og Forest of Shadows. Det jeg ser etter er mørk, dyster, treg og melodisk(!) doom.

 

Så hvis noen vet om noen låter/band som er av samme ulla som

 

Shape of sespair - Cruse life

Swallow the sun - Giant

Forest of shadows - Open wound

 

så vil jeg være evig takknemlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt litt Candlemass og de har ikke vokalen jeg er ute etter. Må gjerne være en en del ren vokal, men helst mer ekstrem vokal. Det lille jeg husker å ha hørt av Sunn O))) virket litt for sært for min smak.

 

Er kanskje mest ute etter låter som Shape Of Despair med Curse Life eller To Live For My Death. Låter som er veldig langsomme, melodiøse og som har en ganske mørk vokal.

 

Har hørt litt av My Dying Bride og Katatonia og det er noe jeg liker der, men det treffer ikke blink.

Lenke til kommentar

Mar De Grises - The Tatterdemalion Express

Necare - Ruin

Mourning Beloveth - The Sullen Sulcus

October Tide - Grey Dawn, Rain Withouth End (Jonas og Fred fra Katatonia er med.)

Officium Triste - Reason

Daylight Dies - No Reply

 

Sier meg også enig med de som har nevnt:

Novembers Doom

Saturnus

Draconian

My Dying Bride

Katatonia (Eldre)

 

Syns kanskje Novembre blir litt på kanten å anbefale med tanke på de bandene han nevner, men for all del, Novembre er knallbra!

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Opeth - Bleak, jaja. Jeg hører ikke på doom metal egentlig, men Bleak går.

6060528[/snapback]

 

Jeg er ikke enig i at Opeth er doom metal. Vil kalle det Progressive Death Metal. Kan godt hende at trådstarter vil like det, men han spør tross alt etter doom.

Lenke til kommentar
Opeth - Bleak, jaja. Jeg hører ikke på doom metal egentlig, men Bleak går.

6060528[/snapback]

 

Jeg er ikke enig i at Opeth er doom metal. Vil kalle det Progressive Death Metal. Kan godt hende at trådstarter vil like det, men han spør tross alt etter doom.

6060532[/snapback]

Opeth tar mye fra både death metal og doom metal. Men vil ikke si at de er noen av delene, er "bare" et progga ekstremmetall-band. Noen sanger er ganske seige.

 

Jeg vil nevne Black Sabbath. De er jo "gudfaderen" til doom å regne, men ikke kanskje den typen du var på jakt etter?

 

Necare - Ruin

Necare er knallbra doom. :)

 

Sånn ellers så vil jeg nevne Deathspell Omega. De blir visstnok kategorisert som black metall, men jeg har hørt låten Carnall Malefactor og den er ikke annet en seig, tung og stemmningsfull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...