Gå til innhold

TES: Hva savner du i Oblivion?


Anbefalte innlegg

Nøkkelring.

Fjerning av ubrukte formler

. Mer skade på buer.

At man faktisk blir full av å drikke nok.

Flere NPCer.

(MQ-spoiler:)

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

At Kvatch blir gjenoppbygd

Mer variasjon i fiender.

At å komme til topps i guilder gir deg flere muligheter og fordeler, slik som å få med deg folk for å sloss, finne oppdrag til guilden din, rekruttere og overvåke økonomi (underslå bittelitt?)

En og annen virkelig bossfight med enorme fiender.

6053641[/snapback]

 

Alt dette er blitt fikset med modder. Untatt rekrutteringen og finne oppdrag og overvåke økonomien til guilden din, men det kommer nok det også. Bare sjekk TESSource :thumbup:

6055807[/snapback]

 

Faktisk har jeg fikset de fleste av dem allerede. Jeg trodde det var snakk om vanilla her. :blush:

Men kan du gi meg link til fyllemoden?

 

Og en ting til: Hvor mange NPCer legger den modden der til? Er den noe bra?

Endret av Arang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at de som kjøper av deg beholder det, men om dette er tidstyrt eller noe vet jeg ikke..

Den mod`en som legger til flere NPC er helt ok om man ønsker litt flere karakterer, men du blir fort lei av at alle sier samme ryktet og ingenting annet.

Det har kommet en mod som legger til en bank i spillet nå!

Lenke til kommentar
Min erfaring er at de som kjøper av deg beholder det, men om dette er tidstyrt eller noe vet jeg ikke..

Den mod`en som legger til flere NPC er helt ok om man ønsker litt flere karakterer, men du blir fort lei av at alle sier samme ryktet og ingenting annet.

Det har kommet en mod som legger til en bank i spillet nå!

6059141[/snapback]

 

Kan du rane den? :grin:

Lenke til kommentar
Min erfaring er at de som kjøper av deg beholder det, men om dette er tidstyrt eller noe vet jeg ikke..

Den mod`en som legger til flere NPC er helt ok om man ønsker litt flere karakterer, men du blir fort lei av at alle sier samme ryktet og ingenting annet.

Det har kommet en mod som legger til en bank i spillet nå!

6059141[/snapback]

 

Kan du rane den? :grin:

6059170[/snapback]

 

Ikke følt behovet for å teste den ut, men skulle vel ikke være umulig :D

Lenke til kommentar
Bankmodden er fet, men litt vanskelig å rane, ettersom det står en vakt inne i hvelvet, og alle kistene der er låst med Very Hard låser. Får du med deg alt tror jeg imidleritidig at det er mellom fem og sju tusen gull der...  :thumbup:

6062072[/snapback]

 

 

Fem eller sju tusen gull er ikke mye da, skulle vært mer egentlig!

Noen som har rana den som veit mer spesifikk hvor mye det er der?

Lenke til kommentar

Flere våpen- og armorgrupper. Likte meg godt med Heavy-, medium-, og light armor grupperingen. Og axe burde være alene, ikke i blunt. Sammenslåingen av short og longsword likte jeg.

 

Bow burde vært kraftigere.

Var litt lite artifacts. Som feks. Lord's Mail.

Savner unarmored skillen!

 

Liker ikke måten de har "konsollifisert" spillet, og gjort det litt lettere for den store dumme massen.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske det var litt mer set items som f.eks i Diablo 2... Det var jo utrolig masse forskjellige items, med alt mulig rart av bonuser.

 

Kunne godt tenkt meg at våpnene ikke brukte charges og var litt mer balanserte. Nå kan man jo bare lage seg en psycho våpen til å ta fram hver gang det begynner å bli litt vanskelig.

 

Kunne godt tenke meg boss-fights lignende diablo 2, vansklighetsgraden på monstrene er for like og måten å ta ut de forskjellige monstrene er for lik. Stort sett så kan man bare bruke et par buffe-spells og så går man frem og denger ihjel monstret. Alternativt så løper man baklengs mens man bruker magi og drikker mana potions hvis man har for lite mana.

 

Mye sammenligning med diablo 2 her, men på mange måter var det spillet svært bra. Storyene og friheten i Oblivion er derimot utrolig digg, også slipper man undead stygian dolls som på nightmare er helt jævelige som bowzone :(

 

Jeg kunne godt tenkt meg at de hadde flere dungeon tileset. Når jeg går inn i det 132 rommet som ser så å si likt ut med en forhøyning med kiste på så blir ihvertfall jeg veldig lei.

 

Skulle ønske jeg hadde bra nok grafikk-kort til å få spillt spillet skikkelig også, 15 fps i kamp er kjeeeeedelig. :(

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

En ting jeg kunne tenkt meg var en hurtigmeny, hvor man kunne legge ofte brukte items uansett hvilken undermeny de ellers ligger på. Jeg har flere jeg bruker regelmessig enn de som får plass på hurtigtaster, og det er kjedelig å tungvint å navigere menyen når man har mange items. (Det hadde hjulpet litt om man hadde muligheten for å legge de oftest brukte øverst i listen.)

 

En ide var at man kunne hatt flere items på samme hurtigtast. Når man trykket den kom det opp en pop up med dem, som man så kunne velge blandt ved å klikke på dem eller å trykke en nummertast en gang til. Da kunne jeg legge min tre hjelmer på 81, 82 og 83. Dersom det bare var et item på en tast ville den virke som idag...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...