Gå til innhold

TES: Hva savner du i Oblivion?


Anbefalte innlegg

For min del savner jeg :

 

Mere Custom Armor, det er kjedelig at Daedric og Glass er de beste rustningene, klart man kan enchante dem men synes fremdeles de er litt kjedelige i lengden pga litt ensformig texture, kult i starten men litt kjedelig etterpå.. Lordsmail og Dragonbone Cuirass var gode eksempler på god armor i Morrowind..

 

Savner litt flere legandariske våpen og ringer samt halskjeder..

 

Savner nøkkelring, blir utrolig irriterende med 70+ nøkkler etterhvert.. Burde f.eks kunne åpnes for og se hva man har der

 

Savner en spellbok som man kan åpne og så få tilgang til "papir spellsa", blir utrolig mange av dem også etterhvert.. Burde f.eks kunne åpnes for og se hva man har der

 

Savner flere meget spesielle personer eller skapninger.. F.eks Creeper, talking mudcrab, eller den wizard duden som faller ned fra himmelen i morrowind..

 

Synes også det kunne vært mere kontakt med gudene i Oblivion, f.eks i Morrowind så fikk man jo snakke med selveste Vivec i mainquesten..

 

Flere som savner noe her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

*Jeg kunne ønske at mennene i spillet kunne hatt skjegg/bart og lignende, så kunne vi jo ha customiza de litt mer som hardbanka krigere ! :p

 

*Nattklubb

 

*Mer variert landskap. I morrowind var det mye mer variert landskap! Jeg savner ørkenstormer, snøstorm, mer drømmeaktig landskap og lignende.

 

Er vel endel mer ting jeg savner, men kommer ikke på det i farten! :)

Lenke til kommentar

Nøkkelring.

Fjerning av ubrukte formler

. Mer skade på buer.

At man faktisk blir full av å drikke nok.

Flere NPCer.

(MQ-spoiler:)

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

At Kvatch blir gjenoppbygd

Mer variasjon i fiender.

At å komme til topps i guilder gir deg flere muligheter og fordeler, slik som å få med deg folk for å sloss, finne oppdrag til guilden din, rekruttere og overvåke økonomi (underslå bittelitt?)

En og annen virkelig bossfight med enorme fiender.

Lenke til kommentar
Nøkkelring.

Fjerning av ubrukte formler

. Mer skade på buer.

At man faktisk blir full av å drikke nok.

Flere NPCer.

(MQ-spoiler:)

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

At Kvatch blir gjenoppbygd

Mer variasjon i fiender.

At å komme til topps i guilder gir deg flere muligheter og fordeler, slik som å få med deg folk for å sloss, finne oppdrag til guilden din, rekruttere og overvåke økonomi (underslå bittelitt?)

En og annen virkelig bossfight med enorme fiender.

6053641[/snapback]

 

Hehe, ja, hva med og være leder for fighters guild OG DB??

også sette opp en liten fiht der alle møttes på en eng en natt ... :innocent:

Lenke til kommentar

Meir spennande magi, både grafisk og med tanke på effekt. Slik det er blir det litt einsformig, og det følest av og til litt som eg spelar ein FPS.

 

Eit godt førebilete ville vere NWN. I det spelet var det verkeleg gøy å vere trollmann. :)

 

EDIT: Forresten, trur de kan få enkelte av dei tinga de saknar gjennom mods. Prøv å søke på www.tessource.com. Meiner i alle fall å ha sett at nokon hadde laga ein mod som ga deg ein nøkkelring.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Eit godt førebilete ville vere NWN. I det spelet var det verkeleg gøy å vere trollmann. :)

 

6053833[/snapback]

 

Ja, i NWN var det utrolig morsomt og være trollmann, de EPIC magiene var helt utrolig syke, ga deg lissom motet til og fortsette og fortsette de der...

Lenke til kommentar

Hehe... alt var ikke tapt, selv om alle vennene mine var døde og zombiene nærmet seg i store flokker. Jeg tok bare og sendte en Hellball i ansiktet på den nærmeste!

 

Det hadde nå vært utrolig fett å ha samme opplegg i Oblivion. :love:

Lenke til kommentar

Mer armor. Har glass nå og føler meg ikke tilfredsstilt på langt nær. Det kjipeste var at jeg alltid har visst akkurat når jeg ville få det. Lvl 20 > ut og hente Glass Armor.

 

Sletting av spells.

 

Bedre/brukbare Staffs.

 

Mindre levelscaling. Feks: en burde ikke kunne legge ut i skogen på level 1 og vite at uansett hva som kommer er du forberedt. Pluss at når du er level 20 burde det være en smal sak å ta det samme trollet du strevet med for 10 levels siden.

Lenke til kommentar

Noe som også kunne vært litt kult hadde vært og valgt sin egen vei, dvs hjelpe Daedraene og ta over Cyrodiil..

 

Eller velge stien av necromancy, som f.eks å gjøre seg om til en Lich ellernoe, man kunne jo nærmest gjøre seg om til det i NWN og det ga litt ekstra til spillet..

Lenke til kommentar
Nøkkelring er kommet i mod!

Har den selv og det ble med ett mer ryddig :thumbup:

 

Ellers er jeg enig i at det godt kunne vært litt bedre utvalg av våpen og armor orginalt. At man f.eks ikke kan skyte med pil og bue fra hesteryggen er også litt nedtur..

6054350[/snapback]

 

 

Kunne du gitt meg en link til Nøkkelring mod'n? :)

Lenke til kommentar
Ja, i NWN var det utrolig morsomt og være trollmann, de EPIC magiene var helt utrolig syke, ga deg lissom motet til og fortsette og fortsette de der...

6053896[/snapback]

Ja, det var veldig bra heile tida, heilt til du byrja på Hordes of the Underdark og det berre tok heilt av. Likte òg utruleg godt moglegheita til å enchante våpen. Lagde meg ein heilt vanvittig stav for pengane eg hadde samla ihop gjennom originalspelet og Shadows of Undrentide.

Lenke til kommentar
Ja, i NWN var det utrolig morsomt og være trollmann, de EPIC magiene var helt utrolig syke, ga deg lissom motet til og fortsette og fortsette de der...

6053896[/snapback]

Ja, det var veldig bra heile tida, heilt til du byrja på Hordes of the Underdark og det berre tok heilt av :D. Likte òg utruleg godt moglegheita til å enchante våpen. Lagde meg ein heilt vanvittig stav for pengane eg hadde samla ihop gjennom heile originalspelet og Shadows of Undrentide.

 

Hadde vore gøy om Oblivion hadde noko slikt som dette:

post-77504-1146966884_thumb.png

Lenke til kommentar
Nøkkelring.

Fjerning av ubrukte formler

. Mer skade på buer.

At man faktisk blir full av å drikke nok.

Flere NPCer.

(MQ-spoiler:)

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

At Kvatch blir gjenoppbygd

Mer variasjon i fiender.

At å komme til topps i guilder gir deg flere muligheter og fordeler, slik som å få med deg folk for å sloss, finne oppdrag til guilden din, rekruttere og overvåke økonomi (underslå bittelitt?)

En og annen virkelig bossfight med enorme fiender.

6053641[/snapback]

 

Alt dette er blitt fikset med modder. Untatt rekrutteringen og finne oppdrag og overvåke økonomien til guilden din, men det kommer nok det også. Bare sjekk TESSource :thumbup:

Lenke til kommentar

**Savner en bank hvor man kan låne penger. Eventuelt en sånn "pantebutikk" hvor man kan levere inn ting å få penger, for å så kunne kjøpe de tilbake.

 

**Savner en kiste, slik som i Diablo, hvor man kan lempe fra seg ting. Fett nok at man kan legge fra seg ting over alt, men jeg synes de kunne tatt seg tid til å lagt til en slik kiste.

 

**Savner variasjon i våpenene. Man kan liksom levere de til reperasjon, så blir de bedre i forhold til det levelet du er i. Skulle vært sånn at man måtte kjøpe forskjellige våpen etterhvert og at disse hadde mange forskjellige utseender.

Lenke til kommentar
**Savner en bank hvor man kan låne penger. Eventuelt en sånn "pantebutikk" hvor man kan levere inn ting å få penger, for å så kunne kjøpe de tilbake.

Er det noen som vet om butikkene beholder items man selger til dem? I så fall var jo det et alternativ, selv om de tar en rå avanse, spesielt før man får noe særlig skills.

 

**Savner en kiste, slik som i Diablo, hvor man kan lempe fra seg ting. Fett nok at man kan legge fra seg ting over alt, men jeg synes de kunne tatt seg tid til å lagt til en slik kiste.

Kjøp et hus, så har du en kiste. Faktisk flere. Ja du må tilbake til huset for å bruke dem, men det er ikke noe anderledes enn i Diablo, hvor du måtte tilbake til "basen" for å legge ting i kisten.

 

**Savner variasjon i våpenene. Man kan liksom levere de til reperasjon, så blir de bedre i forhold til det levelet du er i. Skulle vært sånn at man måtte kjøpe forskjellige våpen etterhvert og at disse hadde mange forskjellige utseender.

6058164[/snapback]

Ja, det hadde vært kjekt med mere variasjon på våpen og armor. Først og fremst skullle jeg ønske jeg hadde mer tid, da skulle jeg laget dem selv...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...