Gå til innhold

Bærbar kraftpakke til kunde


Anbefalte innlegg

Trenger en skikkelig rå bærbar PC til en kunde. Han vil ha en som varer lenge med rask disk, så mye CPU som mulig og masse masse minne. Penger er ikke så veldig viktig. Bør også være stillegående, skjønner at dette ikke alltid er så veldig kompatibelt, men stillhet er visst også viktig.

 

Fint med noen tips! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hotteste du kan få er nok Dell XPS 1710 ja.. Ingenting som banker den på spilleytelse. Men den er tung, stor og kan nok vurderes som en flyttbar mer enn en bærbar tongue.gif

 

Er nok riktig det - XPS'n veier ca 4 kg. På den annen side finner du ingen bærbare med lik eller nesten like stor ytelse som veie mindre. XPS'n leveres med en kraftig prosessor og det beste skjermkort som er å oppdrive for bærbare. I tillegg er den solid bygget og er i følge tester i tillegg svært stillegående uten å bli for varm. Glende koster penger og veier mere enn småbrødrene. Noe annet er likevel ikke å vente.

Lenke til kommentar

Acer TM 8204WLMi er også et alternativ (15,4"). Ikke på noen måte like god i spill (men veldig bra allikevel). Veier en del mindre, har bedre batterikapasitet og er rålekker å se på :) Bråker lite.

 

Skal det forresten være en spill PC?

Endret av ^Desloch
Lenke til kommentar

Hva med en Dell Inspiron 9400? Den er litt mindre, lettere og billigere, og har bedre batteri enn XPS'n. XPS har et spesielt utseende, det er ikke nødvendigvis en maskin man kjøper i jobbsammenheng. 9400 ser nokså nøytral ut.

 

Utenom skjermkortet er 9400 like kraftig som XPS.

 

(Edit: Skrev XPS ser nokså nøytral ut, mente 9400 ser nokså nøytral ut)

Endret av meankanin
Lenke til kommentar

Vel. Batteriet er ikke bedre, tvert imot. Standard på XPS er 9 celler, tror det er 6 for 9400. Bateriet er nok bedre på XPSen. Batterilevetiden er en annen sak.

 

XPSen ser ikke veldig nøytral ut.

 

Smeller du på en 2.16ghz cpu 2gb ram er 9400 faktisk 2000kr dyrere =) Ingen tvil i mine øyne. XPSen over 9400.

Lenke til kommentar

Den skal brukes til spill, men ikke 3d, Java spill og desktop arbeid. Oppløsning, stillegående, og holde for fremtiden er stikkord. Skjermkortet må være bra, men trenger ikke være det råste 3d kortet.

 

Er litt usikker, men jeg tror denne XPSen er for jålete, litt for mye mediacenter/3dspill. Det som er bra med den er CPU og skjerm, disse to er perfekt.

 

Skal grave meg gjennom resten av forslagene også så skal jeg se hva jeg kan finne.

Lenke til kommentar
Men Acer ferrari har vel en AMD prosessor med tilhørende jetfly lyd eller hva?

6074295[/snapback]

De foregående utgavene av Ferrarien var både høylydte og varme etter min smak, men den første var verst. Forhåpentligvis har man forbedret dette. Så må man vurdere om man vil ha en bærbar med glossy rød lakk...smaken er som baken, full av hår eller noe slik...

:cool:

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...