Gå til innhold

Nok en gang, hjelp til kjøp av bærbar pc


Anbefalte innlegg

Gamlingene skal ha ny bærbar pc og de har fått et hjemmepc-tilbud fra jobben.

Tilbudet på den pc-en de kunne tenke seg er:

 

Dell Inspiron 9400 - 17" WUXGA+, Intel Core Duo T2600 (2,16GHz)/2048MB/100GB

Intel® Core™ Duo Processor T2600 (2.16GHz/667MHz FSB/2MB Cache)

Minne 12GB Dual-channel 667MHz DDR2 SDRAM(2x1024 MB) (2 SoDIMM slots, maks 2048MB)

Harddisk 100GB 7.200 RPM SATA HDD

Lydkort Integrert

Optisk 8X DVD+/-RW ”dual-layer”

Nettverk Integrert 10/100Mbit/Intel Pro/Wireless 3945 802.11 a/b/g

Grafikkort 256MB ATI Radeon X1400 HyperMemory

Kortleser 5-i-1

Utganger S-Video, DVI-D, 6 USB 2.0,firewire

Programvare MS Works Norsk/3års McAfee antivirus

Operativsystem Windows XP Home Norsk

Vekt ca 3,5 kg

Skjerm 17" WUXGA (1920x1200)

Service 3 års på stedet service

 

 

Denne kommer på 16 704 kr etter fast mnd.betaling i 3 år. Jeg sjekket dell.no s hjemmesider og fant denne nesten tilsvarende pc-en til 12 165 kr:

 

InspironTM 9400

Intel® Centrino® Duo mobilteknologi med Intel® Core™ Duo Prosessor T2300 (1,66 GHz, 2 MB L2-Cache, 667 MHZ FSB)

Ekte Windows® XP Media Center Edition

CD-brenner(24x)/DVD-spiller combo

17" WXGA+ TFT (1440x900) skjerm

60 GB SATA harddisk

 

Noen formeninger om hvilken de skal velge? Den første har litt bedre spesifikasjoner, så... -har ikke så veldig peilling på dette jeg:) Eventuelt andre bærbare pc-er som kunne vært et bedre valg eller noe?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal de bruke den til? Husk at den er forholdsvis stor og tung.

 

Hvis de ikke skal bruke PCen til spille eller tunge programmer er den siste rimelig stor overkill. Den dyreste blir vel senere utdatert, men allikevel ser den billigste ganske grei ut, egentlig.

 

Media Center XP som er på den siste går jo ann å velge bort hvis man ikke trenger den.

 

Bruker de PCen til surfing, word og powerpoint duger begge lenge.

 

Hvis størrelse spiller noen rolle, kan jo Dell Inspiron 6400 med 15,4" skjerm være noe.

 

Men, som tidligere nevnt, alt kommer an på hva den skal brukes til.

Lenke til kommentar

Unnskyld, overkill? :hmm: Høy ytelse til ingen nytte?

 

Vel, er nok for det meste jeg som kommer til å bruke pc-en til skole og kanskje litt spill osv. Så den må bæres litt rundt. Snakket med en av disse folka idag og han sa at du måtte ha den i ryggsekk - ikke vanlig veske, pga tyngden(3,5kg). Blir dette fort tungt og "kjedelig"?

Faren min skal bruke den til redigering av filmer og word/excel slik at den må takle litt "bruk".

 

Den skal ta over for den stasjonære da denne begynner å bli litt utdatert.

 

Dere har ikke noen andre konkurrenter til Inspiron 9400 da? :)

 

Edit: Hvordan er det med batterikapasitet? Og i forhold til 6400? Skreiv feil tyngde, veldig feil...

Endret av Hazzie88
Lenke til kommentar
Hei!

 

Pcene er kraftige og gode, og det tror jeg du får bruk for. Men den var tung...

 

Kan du velge blant alle pcer, eller bare pcer fra Dell? Jeg synest at Asus A6Ja er bra, men den har mindre skjerm osv.

 

Hilsen,

efikkan.

6043571[/snapback]

 

 

Har du A6Ja selv eller er det kun med tanke på spesifikasjonene du anbefaler den?? Den har uansett ganske dårlige spesifikasjoner sett bortifra skjermkortet.

 

Dell 9400 vier neppe 7,5kg, nærmere 3,5kg heller.

Endret av Torland
Lenke til kommentar
Hei!

 

Pcene er kraftige og gode, og det tror jeg du får bruk for. Men den var tung...

 

Kan du velge blant alle pcer, eller bare pcer fra Dell? Jeg synest at Asus A6Ja er bra, men den har mindre skjerm osv.

 

Hilsen,

efikkan.

6043571[/snapback]

 

 

Har du A6Ja selv eller er det kun med tanke på spesifikasjonene du anbefaler den?? Den har uansett ganske dårlige spesifikasjoner sett bortifra skjermkortet.

 

Dell 9400 vier neppe 7,5kg, nærmere 3,5kg heller.

6046600[/snapback]

Jeg kunne godt spesifisért at jeg ikke har en selv, men at spesifikasjonene er gode. Dårlige spesifikasjoner er det ikke, men dårligere enn en fra Dell.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

A6Ja gir mye ytelse for pengene. Du finner neppe en bærbar pc til den prisen. Men, på den annen side må jo valget av pc tas på bakgrunn av behov. I dette tilfellet tviler jeg på at spillytelse har stor betydning, med mindre den skal tjene til underholdning for barn eller barnebarn :) Om så ikke er tilfelle ville jeg heller ha gått for en pc som er solid bygget med godt tastatur, god skjerm og god batteritid. Og det behøbver du nødvendigvis ikke betale så mye for.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Pcene er kraftige og gode, og det tror jeg du får bruk for. Men den var tung...

 

Kan du velge blant alle pcer, eller bare pcer fra Dell? Jeg synest at Asus A6Ja er bra, men den har mindre skjerm osv.

 

Hilsen,

efikkan.

6043571[/snapback]

 

 

Har du A6Ja selv eller er det kun med tanke på spesifikasjonene du anbefaler den?? Den har uansett ganske dårlige spesifikasjoner sett bortifra skjermkortet.

 

Dell 9400 vier neppe 7,5kg, nærmere 3,5kg heller.

6046600[/snapback]

Jeg kunne godt spesifisért at jeg ikke har en selv, men at spesifikasjonene er gode. Dårlige spesifikasjoner er det ikke, men dårligere enn en fra Dell.

 

Hilsen,

efikkan.

6048424[/snapback]

 

 

Nei, dårlige er spesifikasjonene ikke. Beklager.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Noen formeninger om hvilken de skal velge? Den første har litt bedre spesifikasjoner, så... -har ikke så veldig peilling på dette jeg:) Eventuelt andre bærbare pc-er som kunne vært et bedre valg eller noe?

 

Takker for svar :)

6041488[/snapback]

De er jo ikke akkurat like da. Den billigste ville jeg nok uansett spec'et med en WUXGA skjerm, selv mener jeg WUXGA er ett must på en 17" bærbar, noen produsenter prøver å kjipe her, men til syvende og sist er det en investering som er verd hver eneste krone(skjermen er tross alt den viktigste komponenten på en bærbar, dvs så lenge resten er OK). Mht CPU kan du like gjerne velge det billigste alternativet(lav frekvens) og dersom de ikke skal spille, så klarer de seg også med integrert grafikk fra Intel, minne er greit å ha nok av(1GB er OK).

Lenke til kommentar
den øverste hadde i allefall mye ram... :p

 

Minne 12GB Dual-channel 667MHz DDR2 SDRAM

6049148[/snapback]

Må vel være et røverkjøp den der! :tease:

 

 

Men On-Topic. Gå for A6Ja. En super pc til en super pris! Du blir nok fornøyd uansett hvilken av disse 3 maskinene du velger, det er supre pcer alle sammen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...