Gå til innhold

Test: i-mate JAMin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er den store forskjellen mellom imate og Qtek på denne telefonen?

 

Og et annet spm, finnes det Opera til Windows Mobile?

6045021[/snapback]

 

Hei,

det kan være forskjeller i programvaren på I-mate og Qtek. Dette gjelder både hvilke programmer de bundler telefonen med, men også tilpasninger i forhold til nettet osv.

 

I praksis vil du nok merke lite til dette, annet enn at eventuelle ekstraprogrammer som følger med vil variere.

Endret av audunms
Lenke til kommentar

Har brukt både S200 (JAMin) og 9100 (K-Jam) og jeg er definitivt mest fornøyd med S200. Den er vesentlig tynnere og dette gjør at den kan brukes som "lommetelefon" uten problemer, noe som ikke fungerer med 9100. Tastaturet på 9100 er ikke så godt å bruke at det er verdt den ekstra tykkelsen. Jeg er blitt veldig konfortabel med den trykkfølsomme skjermen til S200 og skriver lett SMS både med og uten "penn". Batteritid er ikke noe problem, jeg lader den når det passer for meg. At den tar lading via USB er et stort pluss!

 

PS: Qteks variant kommer uten Skype, men dette kan lastes ned og installeres fra www.skype.com. Fungerer glimrende.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Må si meg enig i snubbel, den er helt fin å bruke som lommetelefon. Hadde en p910i fra før så var vant til å skrive en del på tastaturet så dette går enkelt som bare det, og i tillegg har du noe lignende t9 saken som later som den vet hva du skriver så du noenganger slipper å skrive hele ordet:D

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er nok også en av de som har lenge ønsket seg f.eks. en S200. Jeg var faktisk 120% sikker på at jeg skulle kjøpe denne Qtek'en for en uke siden, men så så jeg link til denne testen her, på www.hardware.no, og jeg syntes denne JAMin lignet så sykt! Så jeg er bare spent, har lest hele testen og alt i forumet, men er det egentlig noe forskjell? Billigste pris på Qtek S200 uten abonnement ligger på 4750,- på www.UtenAbonnement.no, mens i-Mate JAMin ligger på 4279,- ...?! Personlig digget jeg Qtek'en bedre selvom det egentlig ikke er så stor forskjell (hvis det er noen forskjell i det hele tatt), men så har jo i-Mate sin egen side for å laste ned spill og sånt! :dribble: *Kniz*

Hvis det er noen forskjell, tell me! ..hvis ikke, tell me!

 

Og forresten, jeg har jo tenkt å bruke den til bl.a. mp3-spiller, men jeg er litt blank på minnekort-typer. Hva er en SDIO? Er det det samme som Secure Data?

 

Og en ting til... Hva anbefales: norsk eller engelsk? :dontgetit:

 

Trallallalla, I'm in love :love:

Endret av Naitsirhc7
Lenke til kommentar

Telefonene er helt like, bare litt programvare som er forskjellig.

 

Kjøpte meg Plantronics Pulsar headsett og satt det opp akkurat, litt kronglete siden telefonen standard ikke støtter a2dp før det kommer en ny ROM men det finnes patch som ordner dette.

 

Så nå trasker jeg rundt på kontoret å hører på musikk mens telefonen ligger på pulten ;) Deilig å sleppe kabler.

Lenke til kommentar

Den pauser når noen ringer ja ;) Fikk masse morsome blikk i dag da jeg gikk rundt i byen med headsett uten ledninger. En gang på jobb hoppet den merkelig ut av headsett modus og starta å spille fra telefon(var på kontoret da), men jeg dreiv å trykka rundt så var vel jeg som gjorde det. Testa å skru av headsettet og da gikk sangen automatisk i pause.

 

Samtidig så blinker headsettet blått! litt tøft men også litt harry :p

Lenke til kommentar
Skjermen viser 65000 farger, og på nært hold kan du se fargeovergangene. Større fargedybde hadde altså ikke vært å forakte, men dette er ikke noe du kommer til å tenke på i daglig bruk.

 

Dette er en WM5 begrensning, ikke fysisk telefonens.

6111391[/snapback]

Er det virkelig riktig at et mobiloperativsystem anno 2005 bare takler 65000 farger, som var ganske så standard året før? Snakk om å tenke fremover :)

 

Regner med at det er noe som kjapt kan endres med tiden. Bør i hvert fall være det.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

jeg har hatt Qtek sin versjon av denne telefonen noen dager nå (s200), og må si jeg er veldig fornøyd med PDA-funskjonaliteten. Selve telefonen derimot, er ikke fullt så imponerende. I opp mot halvparten av telefonsamtalene opplever jeg veldig dårlig lydkvalitet, omtrent som om man komprimerer mp3 til alt for lav bitrate. Er det noen som har erfaring med dette?

 

Og handsfree-settet som følger med (Qtek sin) er en vits. Fryktelig dårlig mikrofon og øretelefonene faller ut av ørene. Jeg har bestilt meg en handsfree mikrofon med 2.5mm jack og overgang til 3.5mm hodetelefoner. Får håpe det er bedre :-)

 

Mvh

Espen

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...