Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med switch


Anbefalte innlegg

Hey

 

jeg har et problem med tilkobling til innernett til to pcer med switch. Og det er at innternetten bare fungerer på den ene pcen. Begge er tilkoblet men det er bare en som har rett ip-addrese. Hva kan være problemet?

 

PS: vi har to forsjelige nettverks kort kan det være problemet?

 

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey

 

jeg har et problem med tilkobling til innernett til to pcer med switch. Og det er at innternetten bare fungerer på den ene pcen. Begge er tilkoblet men det er bare en som har rett ip-addrese. Hva kan være problemet?

 

PS: vi har to forsjelige nettverks kort kan det være problemet?

 

 

Takker for svar

6035571[/snapback]

 

Om du har noe (dritt) som telenor med oppkobling får du bare internett på en PC om gangen(med mindre du kjøper en ruter). Hvem er ISPen din?

Lenke til kommentar
Hey

 

jeg har et problem med tilkobling til innernett til to pcer med switch. Og det er at innternetten bare fungerer på den ene pcen. Begge er tilkoblet men det er bare en som har rett ip-addrese. Hva kan være problemet?

 

PS: vi har to forsjelige nettverks kort kan det være problemet?

 

 

Takker for svar

6035571[/snapback]

 

Om du har noe (dritt) som telenor med oppkobling får du bare internett på en PC om gangen(med mindre du kjøper en ruter). Hvem er ISPen din?

6035602[/snapback]

 

Hvis jeg ikke tar helt feil, så har Telenor byttet til router for en ganske god stund siden.

Lenke til kommentar
Hey

 

jeg har et problem med tilkobling til innernett til to pcer med switch. Og det er at innternetten bare fungerer på den ene pcen. Begge er tilkoblet men det er bare en som har rett ip-addrese. Hva kan være problemet?

 

PS: vi har to forsjelige nettverks kort kan det være problemet?

 

 

Takker for svar

6035571[/snapback]

 

Om du har noe (dritt) som telenor med oppkobling får du bare internett på en PC om gangen(med mindre du kjøper en ruter). Hvem er ISPen din?

6035602[/snapback]

 

Hvis jeg ikke tar helt feil, så har Telenor byttet til router for en ganske god stund siden.

6035688[/snapback]

 

Deler de ut til alle uten det elendige programmet for pålogging? OPPSTANDELSE! siste jeg jobbet med var å sette opp en ruter hos noen som hadde internett fra LOS, kraftige backflash fra mine dager hos telenor.... hehe. sry for å ikke holde meg til tråden ;)

Lenke til kommentar
Hey

 

jeg har et problem med tilkobling til innernett til to pcer med switch. Og det er at innternetten bare fungerer på den ene pcen. Begge er tilkoblet men det er bare en som har rett ip-addrese. Hva kan være problemet?

 

PS: vi har to forsjelige nettverks kort kan det være problemet?

 

 

Takker for svar

6035571[/snapback]

 

Om du har noe (dritt) som telenor med oppkobling får du bare internett på en PC om gangen(med mindre du kjøper en ruter). Hvem er ISPen din?

6035602[/snapback]

 

Hvis jeg ikke tar helt feil, så har Telenor byttet til router for en ganske god stund siden.

6035688[/snapback]

 

Deler de ut til alle uten det elendige programmet for pålogging? OPPSTANDELSE! siste jeg jobbet med var å sette opp en ruter hos noen som hadde internett fra LOS, kraftige backflash fra mine dager hos telenor.... hehe. sry for å ikke holde meg til tråden ;)

Lenke til kommentar

Jeg har chello classic.

Og det gjør egentlig ikke så mye at den andre maskinen må være på, for altså det er sånn at:

 

Min maskin er på nesten hele tiden, og er på inntetnett nesten hele tiden. mens den andre maskinen blir brukt sånn ca en gang til dagen eller av og til mindre. Vi har før hatt det sånn at vi har byttet om på innnternetten men det beggyner nå og bli veldig irriterende da jeg laster ned ting og sånn, også blir det plutselig avbryt. Så siden min maskin er på nesten hele tiden så gjør det ingenting om den andre er avhengig av det ;)

Endret av andret
Lenke til kommentar

(Du må ha to nettverkskort i maskinen din)

Da setter du internett-kabelen inn i din maskin, og en krysset kabel til den andre maskinen, eventuelt kan du bruke switchen som mellomledd mellom de to maskinene.

 

¨Så kjører du "network wizard'en" og velger at din maskin skal dele internetten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...