Gå til innhold

Hvordan bruke iTunes enkelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei der.

Niesen min har kjøpt seg en ipod nano og lurte på om jeg kunne komme innom og vise hvordan hun la inn musikk på den med iTunes. I seg selv en temmelig grei oppgave som desverre viste seg og ikke være hel enkel. Jeg har hørt utrolig mye bra om iTunes og tenkte at det ville være en tur i parken å ordne dette. Jeg har aldri brukt iTunes selv men hvor vanskelig kan det være ........ :(

Makan til styr for å legge musikk inn på denne ipoden har jeg ikke opplevd makan til. Etter min mening så virker det som dem har prøvd å se hvor vanskelig dem kan gjøre en helt enkel operasjon, som å flytte filer fra A til B og eventuelt tilbake til A.

Er det noen som kan fortelle meg helt enkelt hvordan jeg kopierer filer fra dataen til ipoden og omvendt? Jeg skal ikke ha noe synkronisering med noe som helst.

Takker for all hjelp.

Endret av MrVilla
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ipod'en vil tilkoblet opptre også som en harddisk, så du kan flytte filer til og fra i explorer som vanlig. Helt utmerket til transport og backuparbeid.

Trøbbelet da er at ipod'ens musikk ikke dukker opp som filer, og at dine flyttede lydfiler ikke dukker opp som musikk i ipod'en. Ipod som krever litt mer enn bare filer, til forskjell fra enklere minnepinnebaserte spillere. Så det er ikke bare iTunes som er problematisk her, det er en litt sær spiller hun har skaffet seg. "Flest solgte" betyr ikke alltid "mest normale".

I itunes meny Edit - Options slår du av automatisk synkronisering, og du velger VEKK "keep itunes folder organized" og "copy files when adding to library" dersom du har bedre orden og kontroll selv eller dersom filene mangler fornuftige tagger.

Så :

1 Legg musikkfilene inn i iTunes. Det gjør du i menyen File - Add x to library dersom filene er ferdig komprimert og tagget.

2 Merk filene (dvs sangene/albummene/artistene i iTunes) og slipp dem på ipod-ikonet i venstre felt.

Ipod og iTunes er litt uvante i starten, men helt fine fleksible verktøy med bittelitt trening. Du har ikke allverdens å velge mellom med en iPod som sagt, så roll with the punches.

HTH. beste hilsen Harald

Skrevet

Takker for svaret!

Tror neppe jeg kommer til å kjøpe meg noen iPod etter dette (for ikke å snakke om å benytte iTunes), men jeg skal se om jeg ikke klarer å ordne det lettest mulig for niesen min.

Tror den derre "dra og slipp" funksjonen vil gjøre det jeg vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...