Gå til innhold

Google protesterer mot IE7


Anbefalte innlegg

Med selvtilliten på rett plass fremholder Google likevel at de hadde vært akkurat like fornøyde hvis det var brukeren selv som måtte velge en søketjeneste i disse to nettleserene.

 

Jada. Lett å sei det, men eg har mine tvil på det.

 

Og folk som leser dagbladet og vg, får no vete om både andre søkemotoror og andre nettlesare. På nytt.

Og eg føler eg må sei det, uansett kor dumt det kan bli. Foreldre generasjonen i dag er vel mest vandt med IE og msn søk og helder seg til det. MEN unger som i dag går på skule med IT-undervising lærer om, ( BØR iallefall lære om) andre nettlesare, og dei bruker jo 99% sikkert google siden IT-lærare har kjennskap til google.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener fult å helt at hvis Microsoft må fjerne MSN Search ifra IE7, så må Google fjernes ifra Firefox og Opera.

 

Slik at det bare.

 

Det er lanseringen av Microsofts nye nettleser, Internet Explorer 7 (IE 7), som har fått Google til å rope på rettferdighet, skriver CNN.

 

Predefinert

En testversjon av IE 7 ble lagt ut for nedlasting forrige uke.

Haha!

Lenke til kommentar
en ting om IE, vis Windows Vista skal komme uten IE, så kan du jo ikke laste ned firefox eller opera... må jo ha en nettleser for og kunne det, eller så må du brenne det ut/legge på en minnepenn. kan jo bruke IE 1 gang for og laste ned de andre. Det er jo rimelig kjipt og få en ny maskin, du har Internett, men kan ikke være på nettet med den for du har ikke program til og tolke internettsider med... ingen som har tenkt slik? er jo tungvint og bruke minnepenner, da kan en heller bruke IE for og laste ned firefox/opera.

6028626[/snapback]

 

Kommandolinje FTP funker fint. :)

Lenke til kommentar
en ting om IE, vis Windows Vista skal komme uten IE, så kan du jo ikke laste ned firefox eller opera... må jo ha en nettleser for og kunne det, eller så må du brenne det ut/legge på en minnepenn. kan jo bruke IE 1 gang for og laste ned de andre. Det er jo rimelig kjipt og få en ny maskin, du har Internett, men kan ikke være på nettet med den for du har ikke program til og tolke internettsider med... ingen som har tenkt slik? er jo tungvint og bruke minnepenner, da kan en heller bruke IE for og laste ned firefox/opera.

6028626[/snapback]

 

Kommandolinje FTP funker fint. :)

6029748[/snapback]

 

Og kor mange normale brukere trur du har hørt om det?

Lenke til kommentar
en ting om IE, vis Windows Vista skal komme uten IE, så kan du jo ikke laste ned firefox eller opera... må jo ha en nettleser for og kunne det, eller så må du brenne det ut/legge på en minnepenn. kan jo bruke IE 1 gang for og laste ned de andre. Det er jo rimelig kjipt og få en ny maskin, du har Internett, men kan ikke være på nettet med den for du har ikke program til og tolke internettsider med... ingen som har tenkt slik? er jo tungvint og bruke minnepenner, da kan en heller bruke IE for og laste ned firefox/opera.

6028626[/snapback]

 

Kommandolinje FTP funker fint. :)

6029748[/snapback]

 

Og kor mange normale brukere trur du har hørt om det?

6029948[/snapback]

 

Det skader ikke å drive opplysningsarbeid. :) Den vanlige bruker har neppe vett nok til å laste ned Firefox og putte på en minnepinn før oppgradering/nyinstallering uansett. ;)

Lenke til kommentar
en ting om IE, vis Windows Vista skal komme uten IE, så kan du jo ikke laste ned firefox eller opera... må jo ha en nettleser for og kunne det, eller så må du brenne det ut/legge på en minnepenn. kan jo bruke IE 1 gang for og laste ned de andre. Det er jo rimelig kjipt og få en ny maskin, du har Internett, men kan ikke være på nettet med den for du har ikke program til og tolke internettsider med... ingen som har tenkt slik? er jo tungvint og bruke minnepenner, da kan en heller bruke IE for og laste ned firefox/opera.

6028626[/snapback]

 

Kommandolinje FTP funker fint. :)

6029748[/snapback]

 

Og kor mange normale brukere trur du har hørt om det?

6029948[/snapback]

 

Det skader ikke å drive opplysningsarbeid. :) Den vanlige bruker har neppe vett nok til å laste ned Firefox og putte på en minnepinn før oppgradering/nyinstallering uansett. ;)

6029980[/snapback]

 

Fortell heller folk hvordan man laster ned en annen nettleser istedet for bruk av ftp bla bla bla bare fordi IE er standard. Behøver jo ikke gjøre det vanskeligere. :tease:

Lenke til kommentar

Nei, jeg synes MS kan integrere startsiden til sin sammarbeidspartner om de vil det, på samme måte som at google kan gjøre det med alternative nettlesere.

Det blir bare idiotisk å fjerne integrasjon av WMP og IE fordi disse firmaene ikke liker å bli utkonkurert av hverandre. Det er de "vanlige" brukerene som eventuelt får lide på grunn av det. MS har laget OSet, og har etter min mening full rett til å integrere hva de vil av programvare og instillinger.

Jeg er på ingen måte noen MS tilhenger, men dette er en mening basert på prinsipielt grunnlag!

Lenke til kommentar
Enda et bevis på folks anti MS meninger.

Google har deres søkemotor som standard i både fx og Opera, men med en gang MS stapper dems egen søkemotor i IE tenner alle på pluggene

:thumbdown:

6030137[/snapback]

 

Vel, å si at "alle tenner på pluggene" er en rimlig sterk overdrivelse i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet...google er vel ikke representert i IE6 og de lider vel ikke av det? Så hvorfor klager de for at ikke konkurrenten vil tilrettelegge for dem? Nei makan til klaging. Det google må gjøre er å lage søkemotoren så bra at folk selv _velger_ å bytte til den. Og gjerne lage lett tilgjengelige plugins som integrerer google.

Lenke til kommentar
en ting om IE, vis Windows Vista skal komme uten IE, så kan du jo ikke laste ned firefox eller opera... må jo ha en nettleser for og kunne det, eller så må du brenne det ut/legge på en minnepenn. kan jo bruke IE 1 gang for og laste ned de andre. Det er jo rimelig kjipt og få en ny maskin, du har Internett, men kan ikke være på nettet med den for du har ikke program til og tolke internettsider med... ingen som har tenkt slik? er jo tungvint og bruke minnepenner, da kan en heller bruke IE for og laste ned firefox/opera.

6028626[/snapback]

 

Kommandolinje FTP funker fint. :)

6029748[/snapback]

 

Og kor mange normale brukere trur du har hørt om det?

6029948[/snapback]

 

Det skader ikke å drive opplysningsarbeid. :) Den vanlige bruker har neppe vett nok til å laste ned Firefox og putte på en minnepinn før oppgradering/nyinstallering uansett. ;)

6029980[/snapback]

 

Fortell heller folk hvordan man laster ned en annen nettleser istedet for bruk av ftp bla bla bla bare fordi IE er standard. Behøver jo ikke gjøre det vanskeligere. :tease:

6030153[/snapback]

 

Les hele sitatet da. :roll: Fyren snakket om at hvis Vista kom uten IE måtte folk bruke minnepinner el.l. for å få fatt i en nettleser, ikke om en lur måte å installere firefox på uten å bruke IE. :roll:

Lenke til kommentar

Nettlesere tar så liten plass at pc produsentene helt fint kunne integrert både IE, Opera og Firefox på innstallasjonspcen/cden og at brukeren dermed kunne velge hvilken nettleser han/hun vil bruke når han/hun innstallerer OSet eller starter maskinen for første gang.

 

Og eg føler eg må sei det, uansett kor dumt det kan bli. Foreldre generasjonen i dag er vel mest vandt med IE og msn søk og helder seg til det. MEN unger som i dag går på skule med IT-undervising lærer om, ( BØR iallefall lære om) andre nettlesare, og dei bruker jo 99% sikkert google siden IT-lærare har kjennskap til google.

Ver ikke så sikker på det. I min klasse er det nok bare en brøkdel som har hørt om og/eller bruker andre nettlesere enn IE.

De fleste tror vel at Internet Explorer ER internett.

 

Mens Google er det litt flere som har hørt om. Men vis MSN Search blir standard i IE7, kan det godt hende de kommer til å bruke det istedenfor.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Jo, eg skal vere einig med deg at dei fleste trur at IE er internett.

Men eg tenkte mest på vgs og oppover. Greit nok at på alle skuler er vel IE som standard, men vi som har IT har iallefall blitt fortalt om andre nettlesare. Det har fått folk i den klassen til å bytte. Vi instalerte og opera og ff til it admin fekk nok..

Ja, det kan hende dei kjem til å begynne å bruke msn. Eller so vil dei holde seg til det dei er vandt med. Det kan jo bli spennande å sjå.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvorfor skal det alltid være så ille når Microsoft gjør et valg?

Ingen har klaget på at andre søkemotorer har blitt prioritert lavere der hvor google dukker opp først.

 

Microsoft er ikke pliktet til å gi google en lukrativ posisjon. Det finnes x antall andre søkemotorer. Ettersom det er urettferdig uansett hvem de skulle velge, er det bare greit at de heller integrerer sin egen motor som første valg. Dette kan jo endres på senere hvis brukeren har andre motorer han/hun heller vil bruke.

 

En annen ting er at søkemotoren som blir brukt i IE 7 er spesialtilpasset med et helt spesielt vindu når man søker. Dette er faktisk både stilig og nyttig(!), med flere og bedre funksjoner enn det google tilbyr.

 

Når skal denne heksejakten slutte? Hvorfor skal folk pirke på alt Microsoft gjør? De driver f*** meg ikke veldedighet heller.

 

Edit: Fantastavisa Dagbladet blåser det jo oppp til himmels. Håper noen endelig klarer å se at er det noen som aldri har blitt behandlet rettferdighet så er det Microsoft selv.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...