Gå til innhold

Pentium D prossesorer = crap?


Anbefalte innlegg

Pentium D 9X0 er meget gode prosessorer med god ytelse og stort rom for overklokking med bedre kjøling enn det Intel har sørget for.

 

Pentium D8X0 er ikkje så gode, men lave priser gjør at vfm-faktoren er god likevel.

 

At Athlon 64 har en mere effektiv og elegant prosessorarkitektur er for 99% revnende likegyldig. Intel sine dualcore gir god ytelse for pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor gode PC World sine tester er, men der er i hvert fall PentuimD950 bedre på det meste enn en AMD X2 4200+. D950 er ca 300,- billigere. Mange tester er jo også "gamle" med tanke på at prisen på Pentium's Dual Core prosessorer har falt kraftig i pris siste mnd. Jeg har vridd hodet mitt i et døgn nå for å finne ut hvilken jeg skal velge av disse og klarer ikke å bli enig me meg selv :mad:

Støy er ikke så viktig som pris/ytelse.Har for øyeblikket et fly av en pc på rommet nå(en god gammel pentium3 600MHz.....hoho)

Lenke til kommentar

Vil bare si at 9xx serien som er bygget på 65nm i 90% av tilfellene klarer opp mot 4-4.5 ghz.

Dette forutsetter ett ok hovekort (955x ev 975) ok psu(450w++) og god kjøling TT-Big Typhoon eller tilsvarende heatpipe luftkjøler eller helst god vannkjøling..

Lenke til kommentar
Det er ikke så lurt å kjøpe en dual core prossor til spill men vis du skal ha f.eks. en musikk data så er det ganske lurt å ha høy ytelse/frekvens en AMD athlon 3800+ er en grei cpu til spill

6042322[/snapback]

 

tullprat. Dualcore er helt konge til spill, og det blir bare bedre etter hvert som flere spill utnytter det.

Lenke til kommentar
Vil bare si at 9xx serien som er bygget på 65nm i 90% av tilfellene klarer opp mot 4-4.5 ghz. 

Dette forutsetter ett ok hovekort (955x ev 975) ok psu(450w++) og god kjøling TT-Big Typhoon eller tilsvarende heatpipe luftkjøler eller helst god vannkjøling..

6040274[/snapback]

 

Hvordan yter cpu'en din i spill(uklokket) da?Har bestilt denne sammen med 7900GT(520/1400), men har ikke helt bestemt meg om det blir denne eller AMD X2 4200+

Lenke til kommentar
Hvordan yter cpu'en din i spill(uklokket) da?Har bestilt denne sammen med 7900GT(520/1400), men har ikke helt bestemt meg om det blir denne eller AMD X2 4200+

6043162[/snapback]

 

 

Det er litt vanskelig å si.... :p ting kjøres stortsett kun stock her i max 20 min....

 

men uten klokkin er ikke intel prosessorene spesielt spreke... hadde muligens valgt den x2n om jeg var i samme sit...

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...