Gå til innhold

Post dine 7900Gt OC resultater her


Anbefalte innlegg

Har du ramsinks på ICene?

6444459[/snapback]

 

 

Har ikke gjort noen forandringer på kortet siden jeg kjøpte det. Har lest på endel forum og lurer på om grunnen til at jeg ikke får klokket det kan skyldes at strømforskyninga er for lav. 460w. Noen som sier den bør være på minimum 480w. Har et Lanparty NF4 ultra hovedkort..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Får bare satt 800 mhz på minne i coolbits og 870 i powerstrip  :( Noen som vet åssen jeg kan gå lenger ?

:)

6059776[/snapback]

Ja jeg vet :D

Kan hende noen andre har sakt det men gidder ikke å se mellom 20 sider for å skjekke !

 

Du må trykke på de ikonene som er meket med rød ring og sette verdien fra 133 til 199 ...

 

13.jpg

 

Edit: noen som har en guide til vmod av mem ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Der ble det ny rekord for meg i 3dmark03, fant ut at kortet mitt går til 580-590mhz før jeg må ha vmod. Men minnet går ganske greit. 570/1800 er det jeg kjører på nå, og rekorden lyder på 20517poeng  http://service.futuremark.com/compare?2k3=4888546

 

 

Edit: Er forresten over 1800mhz på minnet bra uten voltmod?

6574639[/snapback]

 

Ja det er veldig bra, mitt kommer bare opp i 1600mhz (650/800)

Lenke til kommentar

konge da :p, sitter her og klokker videre nå , lurer på om minnet greier 1900 før det stopper, er oppe i 1860 akkurat nå. 3dmark06 brukes til sjekkingen av artifacts og til nå har jeg ikke hatt noen.

 

Edit: Den scoren jeg fikk i 3dmark03 var ikke noe spesielt bra siden jeg bare kjører prosessoren på 2,8ghz og rammen bare på 374mhz, brikkene takler 500mhz men det gjør ikke hovedkortet. Brikkene kjøres bare på 2T også, så den scoren vil bli mye forbedret med nytt hovedkort om noen uker :D

 

Ser ut som om det ble stopp på 1860mhz, men jeg får sette på vannkjølingen om noen dager og så sjekke. Skulle bare voltmoddet kortet nå men jeg har ikke peiling, så det blir vell heller gjort med tida. Vet ikke om det er varmen som gjør at jeg ikke heller komme lengre på kjernen. Det er jo ganske kaldt, 60grader load etter 3dmark06, det med original kjøler og alt.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
konge da :p, sitter her og klokker videre nå , lurer på om minnet greier 1900 før det stopper, er oppe i 1860 akkurat nå. 3dmark06 brukes til sjekkingen av artifacts og til nå har jeg ikke hatt noen.

 

Edit: Den scoren jeg fikk i 3dmark03 var ikke noe spesielt bra siden jeg bare kjører prosessoren på 2,8ghz og rammen bare på 374mhz, brikkene takler 500mhz men det gjør ikke hovedkortet. Brikkene kjøres bare på 2T også, så den scoren vil bli mye forbedret med nytt hovedkort om noen uker :D

 

Ser ut som om det ble stopp på 1860mhz, men jeg får sette på vannkjølingen om noen dager og så sjekke. Skulle bare voltmoddet kortet nå men jeg har ikke peiling, så det blir vell heller gjort med tida. Vet ikke om det er varmen som gjør at jeg ikke heller komme lengre på kjernen. Det er jo ganske kaldt, 60grader load etter 3dmark06, det med original kjøler og alt.

6575572[/snapback]

 

Ser ut som ramhastigheten bremser deg en del ja, ser det tydelig i "Wings of Fury" testen viss du sammneligner med score i min signatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...