Gå til innhold

Post dine 7900Gt OC resultater her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, når jeg klokker mitt XFX 7900GT i nVidia sitt kontrollpanel så vil den ikke klokke mer enn 602 MHz på kjernen og 890 MHz på minnet, klokker jeg mer enn dette og trykker på "Test endringer" knappen får jeg en melding som sier "Testen kjørte ikke de valgte klokkefrekvensene. Senk innstillingene og prøv på nytt".

Hva kan jeg gjøre for å klokke mer, andre har jo klokket mer på minnet enn meg med standard kjøler og samme gjelder kjernen :cry:

 

Når jeg pøver Rivatuner så sier den at driveren ikke er kombitabelt med skjermkort driveren eller noe.. Har forware 91.31 btw, kansje ikke Rivatuner har støtte for denne driveren ennå?

Lenke til kommentar

Daffa - POV 7900GT @ 710/966 - vf700 - 1.5Vmod (Ved benching)

 

675-900 normalt.. :)

 

Gikk fra 585 -> 710 med 1.5Vmodden :D

 

Eneste som hindrer meg fra å gå høyere på core er varme. 730 går fint helt til tempen er 62grader.. :p

Endret av Daffa
Lenke til kommentar
Hehe ja søkte, men kunne ikke klokke i og med at programmet ikke fant noe Ati kort.

Hvordan fikk du det til Daffa? Og som sakt; merker du mye forskjell i spill og 3DMarks osv med 1.5v modden?

6435628[/snapback]

 

Gikk fra 5800 -> 6600 i 3dmark, så merker jo litt. I spill merker jeg ikke store forskjellen, men der må nok mitt 1GB minne kit ta skylden. MÅ INVESTERE I 2GB KIT NÅ! :p

 

ATI-tool lastet det bare ned, og det funket :p

Endret av Daffa
Lenke til kommentar

Fikk nettopp et ASUS 7900GT 256MB kort som jeg sliter veeeldi med å overklokke.

Har lest div tester på kortet der de har greid å klokke det greit. Skal ikke veldig mye til for at skjermen begynner å blinke eller at pc'n rett og slett slår seg av.

 

Hva er feil!?!?!? Kjøpte kortet mtp å kunne klokke.

 

Flere som har problem med ASUS sin utgave?

 

P.S har prøvd både NVTweak og Rivatuner uten særlig hell... :hrm:

 

BA

Lenke til kommentar

Står i siggen. For øyeblikket ingen vmod og zalman vga sinks på minnet. Skal se hvordan ting blir med vmod. GPU-tempen er nemlig på 52 load etter 12t. Steinstabil.

 

BTW: jeg tok ut kortet i går, og en kondensator falt av. For tiden sitter den bare fast fordi jeg bøyde lederene, men finnes noe tinngreier som ikke må loddes? Greit nok å bruke dremelen på kortet for å utvide skruehull og slikt, men er livredd for at jeg smelter kondensatoren hvis jeg lodder.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
Har du ramsinks på ICene?

6444459[/snapback]

 

Å Innstallere Heatinks på de to IC'ene på baksiden av kortet har ingen innvirknig på om kortet slutter å fungere eller ikke, har du vert så uheldig å få en av de dårlige kortenene så vil dette skje uansett, mitt XFX 7900 GT daua også etter ett par dagers bruk, selv om jeg hadde montert Heatsinks på de to komponentene, å da er resten av kassen nokså kjølig også.

 

Med mindre det var rambrikkene på kortet du tenkte på?

Lenke til kommentar
Har du ramsinks på ICene?

6444459[/snapback]

 

Å Innstallere Heatinks på de to IC'ene på baksiden av kortet har ingen innvirknig på om kortet slutter å fungere eller ikke, har du vert så uheldig å få en av de dårlige kortenene så vil dette skje uansett, mitt XFX 7900 GT daua også etter ett par dagers bruk, selv om jeg hadde montert Heatsinks på de to komponentene, å da er resten av kassen nokså kjølig også.

 

Med mindre det var rambrikkene på kortet du tenkte på?

6444767[/snapback]

Samme hos meg. Og når det først skjer så er kortet ødelagt. Jeg hadde også montert ramsinks og t.o.m vifte bakpå kortet! Men det slutta å funke fordet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...