Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows lagger hver 6. sekund!


Anbefalte innlegg

Beklager bump, men har nå vært vitne til problemet i ca 1. år. Har byttet HD (av andre grunner) så det er ikke problemet. Virker værtst når PC går på batteri (kun et inntrykk). Noen som har en ide?

9290444[/snapback]

 

Hvis muspekeren henger, så høres det ut som en IRQ-konflikt eller tilsvarende. Prøv å disable all unødvendig hardware. Jeg ville begynt med med å disable IR-porten...6 sekunder høres ut som frekvensen den kikker etter andre enheter med. Deretter lydkortet, og annet ræl. Og skru deretter av Indexing-service.

 

Men jeg gjetter på IR-porten.

9292703[/snapback]

 

Og pass på at Harddisk-kontrollerne står i UltraDMA eller tilsvarende, IKKE i PIO-modus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle symptomene du beskriver fikk jeg på min pc når jeg installerte et D-Link trådløst nettverkskort. Skru av det interne nettverkskortet eller fjern eksterne kort og se om det blir bedre.

 

Bruk systemoppretting og tilbakestill så langt tilbake som du kan huske maskinen oppførte seg normalt.( husk at du kan hoppe fremoverigjen til dagens dato hvis det ikke virker, så lag et gjenopprettelsespunkt før du begjynner )

 

Blir den bedre etter systemoppretningen er det softwarefeil. Hjelper ikke det er det sannsynligvis hardwarefeil.

 

Bruk systembehandling og se etter konflikter. Deaktiver så mye som mulig og kjør maskinen uten lyd, skrivere,faks, nettverk,osv. Start den ene fungsjonen etter den andre og sjekk hendelseslisten for feilmeldinger.

 

Får du en feilmelding eller konflikt når du aktiverer noe, finner du ut hva som lager problemet.

 

Hvis ikke dette hjelper bruker garrantien og leverer den til rep hos en fagmann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...