Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows lagger hver 6. sekund!


Anbefalte innlegg

Musepeker lagger hvert ca 6. sekund hele tiden. Har formattert, og det er fortsatt slik. Filmer lagger imellom, men ikke så ofte.

 

Formatterte da det ble slik etter et virus angrep (for å være sikker), men bare system partisjon.

 

Kan viruse ligge på en annen partisjon "hive seg på" den nye installasjonen??

 

Eller er det en types HD feil??

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overklokking kan føre til de merkeligste ting. Så prøv å sette alt til default clock en dag?

Overklokking av skjermkort har jeg opplevd atrifacts og frysing-av-pc'n av. Når en kompis av meg overklokka CPU'n sin så funka ikke lyden på HK'ets integrerte lydkort :S Så man vet jo aldri hva overklokking kan bringe med seg... maybe it's worth a shot :shrug:

Lenke til kommentar

Årsaken til at lydkortet ikke fungerte er at en viss setting i bois ikke ble satt fast til 33 Mhz, dette ødelegger ofte lydkortets evne til å spille av.

 

Angående laptoppen, søk etter spyware og andre faktorer som kan bidra til dette. Det finnes alltid en løsning, og det er *ikke* formatering eller flashing av bios.

Lenke til kommentar

Økte oppdateringfrekvenser på systemovervåkeren. Viser seg at CPU bruk hopper til 30-40% minst (jeg mistenker 100% hvis frekvensen hadde vært ennå høyere). Det er for det meste explorer.exe som står for det, sammen med svchost.exe og isass.exe. Men flere prosesser er aktive imellom.

 

Merkelig...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Beklager bump, men har nå vært vitne til problemet i ca 1. år. Har byttet HD (av andre grunner) så det er ikke problemet. Virker værtst når PC går på batteri (kun et inntrykk). Noen som har en ide?

9290444[/snapback]

 

Hvis muspekeren henger, så høres det ut som en IRQ-konflikt eller tilsvarende. Prøv å disable all unødvendig hardware. Jeg ville begynt med med å disable IR-porten...6 sekunder høres ut som frekvensen den kikker etter andre enheter med. Deretter lydkortet, og annet ræl. Og skru deretter av Indexing-service.

 

Men jeg gjetter på IR-porten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...