Gå til innhold

Hvordan er din dialekt?

Sleep4Life

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
E snakk ratatatata og sei helikopeter vess nån skjønn k e kjæm fra. :wee:

6015330[/snapback]

La mæ jæætt. Brønnøy-området, muligæns Sømna? ;)

Endret av Fidel_Castro
Videoannonse
Annonse
Skrevet
E snakk ratatatata og sei helikopeter vess nån skjønn k e kjæm fra. :wee:

6015330[/snapback]

La mæ jæætt. Brønnøy-området, muligæns Sømna? ;)

6015439[/snapback]

Brønnøysund e korrekt, ja. All sammen ælsk dialekta mi. :love:

Skrevet

Jeg kommer fra østkanten i oslo.

"Blirru me' på besjlett? Vi skal glædde i øss en dænner."

Oversatt:

Blir du med på bislett? Vi skal spise en dinner. (les: stor kebab i kartong, ikke pita)

Skrevet

Æg snakke sånn som dettan her, e ifrå Kvinesdal, heimplassen te Luxus Leverpostei, så dåkke he kanskje hørt d før. D e jallefall d styggaste du kan tenka dæg, me fine ord som fårr eksempel "jårpla" (poteter) og "åna" (elva) e d nåkk høgt på lista når d gjelde styggaste dialekt i nårrge.

Skrevet

Føler æ pratår tilnærma bokmål, eller hva? Prøv å gjett hvor i dette landet æ kommer fra..

Æ tar en tur ned i byen å sitter på brygga å koser mæ med en is mens æ ser på at mågane flakser rundt som noen galninger.

Kr.sand

Skrevet

Jeg pleier aldri å skrive slik jeg snakker, men la gå da:

Nå må jæ' finne et tema å snakke om. D'er så vanskli å snakke om no' hvis man ikke har no' å snakke om. Jaok, jæ' kan snakke om området jæ' bor i. Her jæ' bor er'e' flere som snakker bræiere enn mæ' for å si're' sånn. Jæ' hadde bræiere dialekt før, men nå går jæ' på en skole som er no'n kilometer lenger unna, og jæ' har vel blitt påvirka litt av det, selv om det kanskje ikk'er så mye. Og dialekten i denna teksten er faktisk overdrevet. Jæ' snakker ikke så bredt som're ser ut som.

Så nå kan dere gjette. Hvor i landet er jæ' fra, og hvilken del av byen bor jæ' i?

Skrevet

Æg snakke sånn så dæ hær.. Dai kalle det bondelandet, men dæ æ ikkje sant:P

Rogaland -> Bryne

Skrevet

Her går det i bondeknøl dialekt [eidskoging]. Prater ikke så mye dialekt egentlig, sånn går det: Jau jau, på frædan så får je mæ heimbrænnt og tuborg, det skar bli gøtt det, ja dæven.

Skrevet

Kommer fra Ålesund, og prater ganske.. Ja, vestlandsk? Ålesunder? Kall dere hva dere vil. Liker selv ikke dialekten min!

Skrevet

e snakke sjikkele innlandshælgelænding om e ska sei dæ sjøl. Frøktele mye æøå i denhær dialæktn, mæn den e bæst uansett

Skrevet

Jeg snakker som gutta på gølvet. Det er viktig å ta vare på solidariteta og a-endelsena osv.

Bor i Lørenskog, øst for Oslo, og snakker som et svin.

Skrevet

vell, jæi shøyt en ælj i går, og skal ut på jakt i hælja igjen

egentlig ikke så spesielt... bodd i oslo for det emste... emn har blitt litt påvirka av gansdalsdialekta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...