Gå til innhold

Den store tråden om Qosmio-Serien!


Anbefalte innlegg

Det er tidligere laget slike tråder som dette om f.eks Asus A6Ja og lignende maskiner..

 

Så jeg tenkte jeg skulle lage en tråd om mine yndlingsmaskiner, nemlig Qosmio-Serien..

 

Den aller største favoritten er G20 som kan kjøpes på lefdal..

 

Vet at prisen er litt dyr i forhold til andre nettbutikker, men jeg får ansatt-rabatt, så den blir ganske rimelig for meg..

 

Den er et råskinn av en data, har selv prøvd den, og er helt overbevist om at det er nettopp denne maskinen jeg skal invistere konfepengene mine i.. :tease:

 

DinSide testet denne maskinen og testen kan du lese her! :tease:

 

Det er et par ting jeg lurer på ang. denne maskinen..

 

Er det mulig å spille såkalte "tunge" spill på denne maskinen som Battlefield 2, og CS:S?

 

Og hvordan virker TV-Tuneren? Den støtter både digitale og analoge sendinger, men hvilke kanaler har man mulighet for å se gratis? Kan man se canal+ f.eks.. Eurosport

o.l?

 

Koster dette penger? Følger alt med maskinen så jeg kan se TV med en gang den er åpnet fra esken? :tease: eller trenger jeg noe mer? :tease:

 

Håper det er flere som er interresert i denne maskinen (eller serien Qosmio generelt)!

 

Spam / Off-Topic meldinger vil bli slettet uten varsel!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er tidligere laget slike tråder som dette om f.eks Asus A6Ja og lignende maskiner..

 

Så jeg tenkte jeg skulle lage en tråd om mine yndlingsmaskiner, nemlig Qosmio-Serien..

 

Den aller største favoritten er G20 som kan kjøpes på lefdal..

 

Vet at prisen er litt dyr i forhold til andre nettbutikker, men jeg får ansatt-rabatt, så den blir ganske rimelig for meg..

 

Den er et råskinn av en data, har selv prøvd den, og er helt overbevist om at det er nettopp denne maskinen jeg skal invistere konfepengene mine i.. :tease:

 

DinSide testet denne maskinen og testen kan du lese her! :tease:

 

Det er et par ting jeg lurer på ang. denne maskinen..

 

Er det mulig å spille såkalte "tunge" spill på denne maskinen som Battlefield 2, og CS:S?

 

Og hvordan virker TV-Tuneren? Den støtter både digitale og analoge sendinger, men hvilke kanaler har man mulighet for å se gratis? Kan man se canal+ f.eks.. Eurosport 

o.l?

 

Koster dette penger? Følger alt med maskinen så jeg kan se TV med en gang den er åpnet fra esken? :tease: eller trenger jeg noe mer? :tease:

 

Håper det er flere som er interresert i denne maskinen (eller serien Qosmio generelt)!

 

Spam / Off-Topic meldinger vil bli slettet uten varsel!

6004820[/snapback]

 

 

Jeg mener da den var veldig dyr i forhold til hva du får.. :roll:

 

|mEg|

Endret av Torland
Lenke til kommentar

 

 

Jeg mener da den var veldig dyr i forhold til hva du får.. :roll:

 

|mEg|

6004835[/snapback]

Ja, det er helt riktig.. Men som sagt får jeg til ansatt-rabatt, noe som er betydelig billigere enn alle lefdals konkurrenter.. :tease:

6004846[/snapback]

 

 

Ok, du jobber hos lefdal altså! :tease:

Hvor mye får du den for?

 

Skal du spille mye forresten?

 

|mEg|

Lenke til kommentar

 

 

Jeg mener da den var veldig dyr i forhold til hva du får.. :roll:

 

|mEg|

6004835[/snapback]

Ja, det er helt riktig.. Men som sagt får jeg til ansatt-rabatt, noe som er betydelig billigere enn alle lefdals konkurrenter.. :tease:

6004846[/snapback]

 

 

Ok, du jobber hos lefdal altså! :tease:

Hvor mye får du den for?

 

Skal du spille mye forresten?

 

|mEg|

6004864[/snapback]

Ønsker ikke å oppgi hva ansatt-rabatten er, men den er billig, ja.. :tease:

 

Skal spille en del da, har hørt at skjermen er god, men vet ikke om skjermkortet er like bra? :tease:

 

Vet du noe om dette med TV-Tuner og kanaler o.l?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg mener da den var veldig dyr i forhold til hva du får.. :roll:

 

|mEg|

6004835[/snapback]

Ja, det er helt riktig.. Men som sagt får jeg til ansatt-rabatt, noe som er betydelig billigere enn alle lefdals konkurrenter.. :tease:

6004846[/snapback]

 

 

Ok, du jobber hos lefdal altså! :tease:

Hvor mye får du den for?

 

Skal du spille mye forresten?

 

|mEg|

6004864[/snapback]

Ønsker ikke å oppgi hva ansatt-rabatten er, men den er billig, ja.. :tease:

 

Skal spille en del da, har hørt at skjermen er god, men vet ikke om skjermkortet er like bra? :tease:

 

Vet du noe om dette med TV-Tuner og kanaler o.l?

6004880[/snapback]

 

Nei vet ikke helt om dette med tv-tuner og kanaler. Skjermkortet scorer vel ca. 2500 poeng i 3dmark05.

 

|mEg|

Lenke til kommentar

Ønsker ikke å oppgi hva ansatt-rabatten er, men den er billig, ja.. :tease:

 

Skal spille en del da, har hørt at skjermen er god, men vet ikke om skjermkortet er like bra? :tease:

 

Vet du noe om dette med TV-Tuner og kanaler o.l?

6004880[/snapback]

 

Nei vet ikke helt om dette med tv-tuner og kanaler. Skjermkortet scorer vel ca. 2500 poeng i 3dmark05.

 

|mEg|

6004897[/snapback]

Sier meg ikke så veldig mye.. Godt nok til BF2? :tease:

Lenke til kommentar

Ønsker ikke å oppgi hva ansatt-rabatten er, men den er billig, ja.. :tease:

 

Skal spille en del da, har hørt at skjermen er god, men vet ikke om skjermkortet er like bra? :tease:

 

Vet du noe om dette med TV-Tuner og kanaler o.l?

6004880[/snapback]

 

Nei vet ikke helt om dette med tv-tuner og kanaler. Skjermkortet scorer vel ca. 2500 poeng i 3dmark05.

 

|mEg|

6004897[/snapback]

Sier meg ikke så veldig mye.. Godt nok til BF2? :tease:

6004922[/snapback]

 

Du får nesten spør noen som har et go 6600. Du kan nok ikke forvente deg å kjøre spillet i så veldig høye oppløsninger. Men som tidligere sagt kan jeg ikke utale meg om hvordan dette kortet yter i praksis.

 

|mEg|

Lenke til kommentar

Med tanke på at denne maskinen kun har 80 gb harddisk, 512 mb ram, mindre skjerm, ikke tv-kort, 15,4" skjerm, lav oppløsning på skjermen, ikke widescreen og heller ikke MCE, så vil jeg uttale meg om at dette ikke er en maskin som støtter mine behov.. ;) men sikkert en god data, men jeg lnsker noe råere.. ;) tv-mulighetene på G20'en er noe jeg skal ha når jeg kjøper bærbar..

 

Vil forsatt ikke diskutere pris, men det er nok litt dyrere enn 11k, men billig nok til at prisen er verdt det..;) tenker jeg ihvertfall.. :tease:

Lenke til kommentar
Med tanke på at denne maskinen kun har 80 gb harddisk, 512 mb ram, mindre skjerm, ikke tv-kort, 15,4" skjerm, lav oppløsning på skjermen, ikke widescreen og heller ikke MCE, så vil jeg uttale meg om at dette ikke er en maskin som støtter mine behov.. ;) men sikkert en god data, men jeg lnsker noe råere.. ;) tv-mulighetene på G20'en er noe jeg skal ha når jeg kjøper bærbar..

 

Vil forsatt ikke diskutere pris, men det er nok litt dyrere enn 11k, men billig nok til at prisen er verdt det..;) tenker jeg ihvertfall.. :tease:

6005786[/snapback]

 

Den har widescreen...den har bedre skjermkort også.

Lenke til kommentar
Vil forsatt ikke diskutere pris, men det er nok litt dyrere enn 11k, men billig nok til at prisen er verdt det..wink.gif tenker jeg ihvertfall.. harhar.gif

 

Det viktigste er selvfølgelig at du er fornøyd. Den eneste grunnen til at jeg kommenterte valget ditt var at du sa at du hadde tenkt å bruke den til spilling. Om du tenker sånn som meg, ønsker du da sikkert også at maskinen skal kunne klare å gi deg en ok spilleopplevelse så lenge som mulig. Når du da tar i betraktning at denne har et skjermkort av en eldre modell som mye raskere vil bli utdatert i forhold tll nyere spill, synes jeg prisen blir høy. TV-kort, rambrikker mm kan kjøpes ekstra. Tv-kort kan du endog ta med deg og bruke i din neste pc. Skjermkort og CPU er dog langt vanskligere, om ikke umulig, å skifte ut etterhvert. Den maskinen som jeg viste til har samme pris som Toshibaen, men bedre prosessor og bedre skjermkort. Med en ekstra rambrikke, ekstern HD og et TV kort koster den kanskje noe mer enn du betaler for Toshibaen, men den vil vare lengre også.

 

Men som sagt det er ditt valg. :)

 

edit: OM Toshiba ligger ditt hjerte nær, kan du jo også vurdere denne.

Endret av jon_o
Lenke til kommentar

Fint det du sier.. Men asus selges (ihvertfall ikke foreløpig) ikke på lefdal/elkjøp.. Grunnet rabatt vil det (for meg) lønne seg å kjøpe toshiba.. liker qosmio-serien, og G20 er den beste av bærbare dataer på lefdal/elkjøp.. :tease:

 

Vurdere heller kjøp/salg ved en evt. oppgradering..

 

Kan ikke tape all verdens på det, grunnet rabatten..

 

La oss ta et eksempel:

 

En stasjonær koster 12 000

jeg kjøper den for 9 000 og bruker den ca, 4-5 måneder.

det er da mulig for meg å oppnå en pris rundt 9000 +/- ved salg på f.eks finn.no..

 

Selger jeg denne for 9 500 kan jeg kjøpe en nyere til ca 2000 ekstra..

 

Denne får jeg også rabatt på, og det blir som en "ond sirkel" bare at den er god.. ;)

 

(Dårlig eksempel egentlig, siden stasjonære kan oppgraderes på egenhånd, men det var kun et eksempel.. :tease:)

 

Liker også designet til qosmio G20.. :tease:

Lenke til kommentar

 

 

Jeg mener da den var veldig dyr i forhold til hva du får.. :roll:

 

|mEg|

6004835[/snapback]

Ja, det er helt riktig.. Men som sagt får jeg til ansatt-rabatt, noe som er betydelig billigere enn alle lefdals konkurrenter.. :tease:

6004846[/snapback]

 

 

Ok, du jobber hos lefdal altså! :tease:

Hvor mye får du den for?

 

Skal du spille mye forresten?

 

|mEg|

6004864[/snapback]

Ønsker ikke å oppgi hva ansatt-rabatten er, men den er billig, ja.. :tease:

 

Skal spille en del da, har hørt at skjermen er god, men vet ikke om skjermkortet er like bra? :tease:

 

Vet du noe om dette med TV-Tuner og kanaler o.l?

6004880[/snapback]

 

Nei vet ikke helt om dette med tv-tuner og kanaler. Skjermkortet scorer vel ca. 2500 poeng i 3dmark05.

 

|mEg|

6004897[/snapback]

Sjekket på dinside.no, og skjermkortet fikk 2950 poeng..:tease: ganske godt for å være bærbar da? :tease:

Lenke til kommentar

Heisann !

 

Ser ut som dette er rette tråden til å poste spørsmålet mitt i.

 

Jeg har planer om å kjøpe meg bærbar og akkurat nå står det mellom Toshiba Qosmio F20-154 Stretto

 

Og MPX KN1 notebook mpx

 

Jeg har problemer med å velge og håper på noen innspill og meniner som kan hjelpe meg.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Det har aldri vært noen hemmelighet at toshiba er dyre i forhold til såkalte 'non-brands' ref. MPX/NETSHOP/WHITEBOX.

 

Men slik var det nå også den gang med IBM Thinkpad - toshiba har utrolig lav reklamasjons andel i %. Og det kanskje er vanskelig å sette en pris på kvalitet- men du får uansett en topp pc.

Lenke til kommentar
Man trenger ikke å kunne quote for å jobbe på Lefdal.

 

Pris for ansatte er innkjøpspris + moms.

6007463[/snapback]

Tror faktisk jeg vet det litt bedre enn deg.. Jobber der selv da.. :tease: gjør du?

 

EDIT: og forresten.. vet du hva innkjøpsprisen på denne maskinen er? Ingen som vet det som ikke jobber på lefdal / ekjøp og kan sjekke dette via deres datasystem.. :tease:

Endret av ThePatriot
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...