Gå til innhold

2x7900GT i SLI eller 1x7900GTX


stian999

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Trenger et lite råd. Som overskriften sier, hva er best?

2x XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme i SLI eller 1x XFX GeForce 7900GTX 512MB GDDR3 XXX ?

 

Prisen er omtrent lik, men får jeg mye mer ut av SLI oppsettet?

 

resten av maskinen er:

 

AMD Athlon 64 X2 4200+

MSI K8N Diamond Plus, nForce4 SLI X16

OCZ 2048MB PC3200 Dual Channel Platinum Edition

6004247[/snapback]

 

Ta å velg et 7900 gtx, da ikke alle spill støtter SLI :(

Lenke til kommentar

7900gt er jo ikkje langt unna gtx, og når det blir to stk er eg rimeleg sikker på at to gt gruser eit gtx. Dei aller fleste nye spel støttar også sli.

 

Det som er argumentet for å kjøpe gtx er jo at du slipper å ha to kort i likt, mindre støy, mindre varme og moglegheit for å oppgradere med eit til siden

 

Eg vil anbefale deg å kjøpe uklokka kort da dei er mykje billigare og lette å klokke sjølv, du finn gtx til 4000 og gt til 2450 i prisguiden her på HW

Lenke til kommentar

hehe vanskelig dette.. :D

 

 

Cluet er at jeg får 7000kr (jobben betaler moms) av jobben jeg kan handle for.

Og da tenkte jeg pc oppgradering. CPU og Skjermkort:

 

Antall Webpris Totalt

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte

Varenr.: 309861

Lagerstatus: 100+ på lager 2470 2470

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

2x XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 520/1500Mhz

Varenr.: 318608

Lagerstatus: 20 på lager 2175 4350

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Dette blir 6800... tanker? Forslag?? :)

 

 

edit: leste testen nå... hmm er ganske overlegent SLI oppsettet ja :)

 

edit: har en 480W strømforsyning.

Endret av stian999
Lenke til kommentar
etter testen, helt klart SLI :yes:  gtx blir jo faktisk grusa som det så pent heter.

 

men pass på at du har psu til dette. over 550W er et must

6004362[/snapback]

 

550W? Hvor har du fått det fra? Et 7900GT bruker mye mindre strøm enn ett 7800GTX.. Kommer helt ann på psu hvor mange teoretiske W den må være. Har selv en CollerMaster Real power psu, med indikator på hvor mye den bruker. Og visst du ser i profilen min har jeg ett ganske overklokket system med ett 7800GTX kort i. Ved idle ligger stømforbruken på ca 220W, nærmer seg 300 ved max load på cpu'ene og skjermkortet.

Lenke til kommentar

Det er nok veldig varierende hva som yter best av gt sli eller gtx.

 

Se på testen her:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2746&p=4

 

Der kommer gtx høyere enn sli i de tre oblivion testene...

 

Det er nok lettere å få igjen pengene ved senere salg av to stk 7900gt enn ett stk 7900gtx dog.

 

Ettersom det eneste spillet jeg spiller for tiden er oblivion hadde jeg vurdert ati x1900xt - og jeg som egentlig er en nvidia fan :p Oh well, kjøper fra de med best ytelse og drivere. :)

Lenke til kommentar
Det er nok veldig varierende hva som yter best av gt sli eller gtx.

 

Se på testen her:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2746&p=4

 

Der kommer gtx høyere enn sli i de tre oblivion testene...

 

Det er nok lettere å få igjen pengene ved senere salg av to stk 7900gt enn ett stk 7900gtx dog.

 

Ettersom det eneste spillet jeg spiller for tiden er oblivion hadde jeg vurdert ati x1900xt - og jeg som egentlig er en nvidia fan :p Oh well, kjøper fra de med best ytelse og drivere. :)

6004404[/snapback]

 

Den testen der var veldig mystisk. Bare 2fps økning fra single 7800gtx til sli oppsett..

Lenke til kommentar
etter testen, helt klart SLI :yes:  gtx blir jo faktisk grusa som det så pent heter.

 

men pass på at du har psu til dette. over 550W er et must

6004362[/snapback]

 

550W? Hvor har du fått det fra? Et 7900GT bruker mye mindre strøm enn ett 7800GTX.. Kommer helt ann på psu hvor mange teoretiske W den må være. Har selv en CollerMaster Real power psu, med indikator på hvor mye den bruker. Og visst du ser i profilen min har jeg ett ganske overklokket system med ett 7800GTX kort i. Ved idle ligger stømforbruken på ca 220W, nærmer seg 300 ved max load på cpu'ene og skjermkortet.

6004395[/snapback]

 

 

mulig du har rett og jeg tar feil. men jeg hadde ikke gådd for mindre enn 550W. er jo så mye forskjell på psu kvalitet osv. er alltid greit og ha noe og gå på, hvis det blir noe klokking osv....men nok om det fra min side.

 

 

er vel snakk om over 1000 kr i prisforskjell på alternativa?

Lenke til kommentar

7900GT er jo såvidt dårligere enn 7900GTX, hvorfor ikke kjøpe 2 stk når det blir samme pris? Du får jo ganske vill ytelsesøkning i alle spill som støtter SLI..

 

Har du PSU og vifter og hovedkort nok, så går du selvfølgelig for 2x7900GT.

 

Alle som sier "7900GTX så kan du kjøpe et senere" er så meningsløst fordi hvis man er så fanatiker at man bruker over 4000 på et skjermkort nøyer man seg ikke med to gamle skjermkort med moderat ytelse når DX10 korta har kommet.

 

Mange tenkte sånn med 6800GT, alle som hadde SLI hk og 1stk 6800GT bare solgte det og kjøpte et 7800 i stedet fordi det var nesten like bra og like dyrt uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...