Gå til innhold

FlatTV (LCD Plasma): Kjøp- og tips guide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe TV nå i neste uke, og ser ut som det blir en Panasonic TX-P42U30E.

 

Tenkte jeg bare skulle høre her først. Fokuset er 100% på bildekvalitet, og jeg tror ikke det er noen under 5000,- som slår den der på akkurat det. Om noen mener at andre alternativer har bedre bilde, kom gjerne med tips. (Grensa er som sagt 5000,00)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke 3D? Det er ingen som tvinger deg til å bruke det, og det gjør vel ikke kvaliteten på bildet dårligere heller? 3D trenger seg mer og mer inn på billigere TVer så åpne øynene og se på alt som kan passe.

Jeg er ikke så fan av 3D, dessuten er det billigere uten 3D..

Lenke til kommentar

Fra å ha vært et orakel på Flatskjermer for 5 år siden, er jeg nå helt inkompetent. Jeg har null snøring hva som er bra og dårlig lenger, hvordan dagens plasmaskjermer er kontra LCD o.l. Har rett og slett havnet i bakleksa, så trenger forslag til ny TV. Jeg sliter nå med en gammel Sony 40" som virkelig er moden for en utfasing. Kan ramse opp litt av det jeg er ute etter.

 

- Den skal i hovedsak brukes koblet til Pc'n, samt bluray. Har ikke tenkt å ta inn vanlige tv-signaler på denne.

- Pris: 8-14k, mest bang for the buck er jeg ute etter

- 50ish tommer er det jeg sikter på når det kommer til størrelse.

- Antall Hdmi-inntak er uvesentlig da jeg har en forsterker alt skal gjennom uansett

- Lyden skal heller aldri komme fra selv tv'n, så det er også uvesentlig.

 

Hit me!

Lenke til kommentar

Kan du strekke deg 1000,- over budsjett ville jeg gått for Panasonic TX-P50VT30.

 

Har funnet ut at plasma gir mest for pengene når det gjelder bildekvalitet om dagen, og det der er vel den vasseste modellen til Panasonic, som igjen skal være best på plasma.

 

Skal selv ha en Panasonic plasma, men har dessverre et begrenset budsjett på 5000,-

 

Om den blir for dyr tror jeg denne vil være det beste alternativet. Det er samme modell som nevnt over, bare av forige generasjon. Den holder visst fremdeles meget høy kvalitet.

Endret av jonasgutvik
Lenke til kommentar

Hovedforskjellen ligger vel i kontrast, samme som fjordårets modeller. Jeg kopierer litt;

 

Panasonic’s NeoPlasma models feature 600Hz sub-field drive Intelligent Frame Creation Pro for excellent motion, excellent contrast ratios with Infinite Black Pro (VT30, GT30, ST30) and Infinite Black (G30) in combination with High Contrast Filter Pro (VT30) and High Contrast Filter (GT30, ST30, G30). They are especially suited for 3D thanks to 600Hz, fast response time (0.001ms) and newly developed fast switching phosphor that reduces crosstalk. Furthermore, Active Shutter technology delivers the best possible picture quality, thanks to Full HD resolution and clear separation of the two images (one for each eye). Les mer

 

 

Fordelen til VT30 er jo at det følger med 2 3D briller, og med GT30 er det ingen som følger med. Vær obs på at du ikke må kjøpe 1. gen briller i det tilfellet, de er ubrukelige (Et lite stykke ned i artikkelen)

 

 

Edit; Linket kilde

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

Fra å ha vært et orakel på Flatskjermer for 5 år siden, er jeg nå helt inkompetent. Jeg har null snøring hva som er bra og dårlig lenger, hvordan dagens plasmaskjermer er kontra LCD o.l. Har rett og slett havnet i bakleksa, så trenger forslag til ny TV. Jeg sliter nå med en gammel Sony 40" som virkelig er moden for en utfasing. Kan ramse opp litt av det jeg er ute etter.

 

- Den skal i hovedsak brukes koblet til Pc'n, samt bluray. Har ikke tenkt å ta inn vanlige tv-signaler på denne.

- Pris: 8-14k, mest bang for the buck er jeg ute etter

- 50ish tommer er det jeg sikter på når det kommer til størrelse.

- Antall Hdmi-inntak er uvesentlig da jeg har en forsterker alt skal gjennom uansett

- Lyden skal heller aldri komme fra selv tv'n, så det er også uvesentlig.

 

Hit me!

 

Litt seint ute kanskje, men jeg har en god anbefaling til deg. Sony KDL-55EX720 får du nå til meget lav pris, innenfor budsjettet ditt. Denne har meget god bildekvalitet, er stoooooor (tro meg, 55" er KONGE å se United på!), 200Hz, 3D-støtte og innebygget DLNA-server om du ønsker å spille av film o.l. fra pcen din.

 

Klarer ikke finne en tv som gir mer BANG for BUCKS enn den der.

 

http://www.hardware.no/artikler/sony_kdl-40ex720/98557 <-- Test av 40".

Lenke til kommentar

Litt seint ute kanskje, men jeg har en god anbefaling til deg. Sony KDL-55EX720 får du nå til meget lav pris, innenfor budsjettet ditt. Denne har meget god bildekvalitet, er stoooooor (tro meg, 55" er KONGE å se United på!), 200Hz, 3D-støtte og innebygget DLNA-server om du ønsker å spille av film o.l. fra pcen din.

 

Klarer ikke finne en tv som gir mer BANG for BUCKS enn den der.

 

http://www.hardware.no/artikler/sony_kdl-40ex720/98557 <-- Test av 40".

Ikke seint i det hele tatt, handler ikke før jeg ankommer Trondheim igjen, så har en uke på å bestemme meg :)

 

Takk for forslag folkens, nå må jeg bare ta valget om jeg vil spare litt eller gå all out !

Lenke til kommentar

Ingen anelse dessverre, men skal få den inn med en gang den er tilgjengelig. LG er dessverre helt på jordet i år ang tv...

Ser noen nettbutikker er helt nede i 11.200 kr i forhåndsbestilling for det som vil bli toppmodellen i 47"... er det en realistisk pris når f.eks. den 2 modeller lavere 47LW550W koster det samme? Burde man bestille asap i håp om å få det til den prisen, eller har dere fått noen indikasjoner på at det er et reellt nivå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...