Gå til innhold

Akam.no: Maksgrense for antall bilder i bildekritikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg støtter også Afseth sin begrensning. 2-300kb som du først foreslo SirMaximus syns jeg rett og slett blir for lite, men 500kb er helt optimalt og ingen burde ha problemer med det.

 

3 innlegg i første for så ett og ett er også noen jeg støtter, alle gode ting er tre, er det ikke det man sier? ;)

 

Noen ganger kan det jo hende at det blir problematisk for den personen det gjelder å legge det ved som vedlegg. For eksempel kan den gjeldende person ha brukt opp sin lagringsplass. Men da får det heller bli lagt inn i en størrelse på maks 680*420 (husker ikke helt standard for den oppløsningen....) og i så fall linke til en større versjon. Dette er retningslinjer jeg ikke kan se at noen skal ha problemer med å følge :) .

Lenke til kommentar
Jeg er helt med på forslag om en viss grense for både antall bilder og filstørrelse her. Kan legge frem følgende forslag:

 

*Maks tre bilder i første post, og deretter mulighet for å legge ut et og et bilde redigert etter andre brukeres synspunkter.

*Maks filstørrelse 500kb pr. bilde

*Bildene skal legges inn som VEDLEGG, og ikke som full-size i selve innlegget.

 

Tror dette vil gjøre livet litt enklere for oss som liker å henge inne på bildekritikken, så kom gjerne med tilbakemeldinger på dette så skal jeg ta det opp med resten av mod-gjengen.

 

Angående annerledes løsning, så vet jeg det har vært snakket om dette før, men da lå ikke de tekniske forutsetningene til stedet i forumet. Kan ta opp dette samtidig som jeg legger frem forslag til nye regler, men kan ikke love noe. Tror nok teknisk avdeling føler de har bedre ting å holde på med (drift og vedlikehold). En slik bildekritikk-del vil for det første være en omfattende programmeringsjobb (tar lang tid) og kan være litt trøblete å integrere i forumet.

6092433[/snapback]

 

Vi jobber med et nytt galleri, og der skal det være en bildekritikk-del, som integreres med forumet. Galleriet bør være på lufta om en uke eller to, men bildekritikken kommer litt senere. Jeg kan høre med drift om de kan legge inn noen begrensninger på antall og størrelse.

 

Ellers takk for gode innspill :-)

 

Erik

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Jeg er helt med på forslag om en viss grense for både antall bilder og filstørrelse her. Kan legge frem følgende forslag:

 

*Maks tre bilder i første post, og deretter mulighet for å legge ut et og et bilde redigert etter andre brukeres synspunkter.

*Maks filstørrelse 500kb pr. bilde

*Bildene skal legges inn som VEDLEGG, og ikke som full-size i selve innlegget.

 

Tror dette vil gjøre livet litt enklere for oss som liker å henge inne på bildekritikken, så kom gjerne med tilbakemeldinger på dette så skal jeg ta det opp med resten av mod-gjengen.

 

Angående annerledes løsning, så vet jeg det har vært snakket om dette før, men da lå ikke de tekniske forutsetningene til stedet i forumet. Kan ta opp dette samtidig som jeg legger frem forslag til nye regler, men kan ikke love noe. Tror nok teknisk avdeling føler de har bedre ting å holde på med (drift og vedlikehold). En slik bildekritikk-del vil for det første være en omfattende programmeringsjobb (tar lang tid) og kan være litt trøblete å integrere i forumet.

Vi jobber med et nytt galleri, og der skal det være en bildekritikk-del, som integreres med forumet. Galleriet bør være på lufta om en uke eller to, men bildekritikken kommer litt senere. Jeg kan høre med drift om de kan legge inn noen begrensninger på antall og størrelse.

 

Ellers takk for gode innspill :-)

 

Erik

 

Det har gått litt lenger enn to uker nå ?

 

Skjedde det noe mer med denne saken ?

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...