Gå til innhold

Lav FPS pga maskinfeil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei

har nå oppdaget i det siste at jeg kjører dårlig FPS i mange spill og spill jeg egentlig skal ta lett kan lagge/hakke.

jeg tar f.eks World of Warcraft. Systemet mitt skal greie å ta det lett men kjører 10-25fps i det.

kan dette komme av virus? kobling feil eller noe annet?

Har såklart tenkt på å reformatere og ta fra hele maskinen og sette alt på plass.

hvis noen vet kan dette kan komme av så er det hvel bare å poste.

hvis dere vil vite noe ang systemet i Pc'n min eller andre dvs ting så er det bare å spørre

Mvh Luch

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan komme av virus/spyware/malware og det kan komme hvis du har Intel-CPU og temperaturen blir for høy (f.eks. pga. feilmontert kjøleribbe eller manglende vifter). Kan også komme av manglende eller utdaterte drivere.

Kjør opp task manager/enhetsbehandling og se om det er noen prosesser som ofte bruker mye CPU-tid.

Skrevet

Jeg fikk noe drit på pcen for litt siden. (Babysitter, eller noe sånt?) Pcen gikk tregt som en Commodore 64 etter det. Forbanna drit.

Bruk ad-aware og spybot.

Skrevet
Hei!

Fjern også unødvendige prosesser i msconfig.

Hilsen,

efikkan.

5981201[/snapback]

hvordan gjør jeg det?

beklager men kan sånn sett ikke mye med Pc :p

Skrevet

Spy- og Adware tar opp mye minne, og kan skape store problemer mtp. lagg. I tillegg kan det være overoppheting, dette kan komme av svekket vifte, virus, eller mye støv i PC-en (med litt uflaks kan også dette støvet ta fyr).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...