Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ligger ikke en meter med drivere

 

edit legger til et bidle av bluescreenen:S rett etter at jeg installerte alt til chipsettet, bruker windows xp home

 

http://bildr.no/view/99443

9384888[/snapback]

 

Har du prøvd å kjøre Dell diagnostics tool? Da får du jo muligens en feilkode som kan hjelpe deg på vei.

 

..eller har du formatert det bort? ;)

 

Edit: Googla litt og fant noen som hadde samme problemet..

 

Long story short, løsningen deres:

I had the same problem and fixed with re-installing the old Ricoh R5C832 driver, R105921.EXE

9386121[/snapback]

 

takker skal gjøre dette imorgen, rart at de nye driverne ikke fungerer som de skal da:S

Lenke til kommentar

Men dette er jo drivere for vanlige grafikkkort, ikke GO-kortene som vi har i laptopper.

GO-drivere skal jo egentlig være skreddersydd portable maskiner med tanke på strømforbruk etc. tenker jeg.

Er det noen som har erfaring med å bruke "vanlige" nvidia-forceware-drivere til XPS 1710?

Lenke til kommentar

vel jeg trur nok det skal gå ganske bra, Nvidia har alltid klart lage bra drivere for de enkelte GPU klassene.

 

 

1 Ting jeg generelt lurer på, jeg får min 1710 snart i posten, Får man med en Orginal kopi av Windows eller kunn en Recovery install?

Endret av Imsdalo
Lenke til kommentar
vel jeg trur nok det skal gå ganske bra, Nvidia har alltid klart lage bra drivere for de enkelte  GPU klassene.

 

 

1 Ting jeg generelt lurer på, jeg får min 1710 snart i posten, Får man med en Orginal kopi av Windows eller kunn en Recory install?

9411425[/snapback]

 

på min Vista Premium står det "reinstallation disk"

Lenke til kommentar
vel jeg trur nok det skal gå ganske bra, Nvidia har alltid klart lage bra drivere for de enkelte  GPU klassene.

 

 

1 Ting jeg generelt lurer på, jeg får min 1710 snart i posten, Får man med en Orginal kopi av Windows eller kunn en Recory install?

9411425[/snapback]

 

på min Vista Premium står det "reinstallation disk"

9414695[/snapback]

 

Det vil si at jeg må ringe inn for å få en orginal kopi av Vista home premium.

regner med det er kunn 32bit som følger med også?

Endret av Imsdalo
Lenke til kommentar
vel jeg trur nok det skal gå ganske bra, Nvidia har alltid klart lage bra drivere for de enkelte  GPU klassene.

 

 

1 Ting jeg generelt lurer på, jeg får min 1710 snart i posten, Får man med en Orginal kopi av Windows eller kunn en Recory install?

9411425[/snapback]

 

på min Vista Premium står det "reinstallation disk"

9414695[/snapback]

 

Det vil si at jeg må ringe inn for å få en orginal kopi av Vista home premium.

regner med det er kunn 32bit som følger med også?

9415748[/snapback]

 

Alle OS-CD'ene som kommer fra Dell er vanlige OS-CD'er, dvs ikke noe hjemmesnekra løsning med alskens programvare eller som krever noe i tillegg for å fungere. Både på godt og vondt (dvs det er en vanlig Windows-CD du har, dvs at eventuelle drivere som trengs må installeres i tillegg fra driver-CD'en som kom med maskinen).

Lenke til kommentar

fikk min dell M1710 igår og jeg fikk ikke med Orginal Vista cd. JA det er orginalt vista med key, men ikke selve cden som om jeg skulle kjøpt den i butikken.

Det som fulgte med var en "reinstall" disk som putter tilbake alle de jævla søpple programma til dell :p

 

En annen Ting, Noen her som har hatt problemer med Audio knappene i front? Maskinen min henger seg om jeg begynner bruke de. Har ikke skifta noe sigma drivere.

Endret av Imsdalo
Lenke til kommentar
kan noen summere opp hva som kom med xps 1710 pakken.

 

tenker på adaptere, ledninger etc.

 

Alt av ekstra ting fra produkter er havnet i en eske. Er vanskelig å finne ut hva som kom mes hva

9415693[/snapback]

 

PC, strømforsyning m/tøypose, telefonkabel + adapter og noen disker og manualer.

9422326[/snapback]

 

 

var usikker om en mistet noe, siden det ikke fantes liste over hva esken inneholdt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...