Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

har planlagt å oppgradere minnet i min XPS M1710 til 4GB, men er fortsatt litt usikker på kva minne eg bør velga, med tanke på om minnebrikkene eg har sett meg ut passer både fysisk og om spesifikasjonene passer. Lurer derfor på om noen her har litt meir peiling enn meg.

Har tenkt å kjøpe meg dette minnet:

OCZ Value 4096MB Kit

 

Lurer også på om det går ann å bytte prosessorer og grafikkort på M1710, eller om det da ville vert bedre å overklokke PC-en litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brikkene du linker til kan brukes, men ettersom din maskin bare har 667 Mhz minnekanal ville jeg heller gått for denne

 

Prosessor og grafikkort kan oppgraderes på m1710, men spesielt for grafikkortene er utvalget begrenset. Har du Go7800 GTX eller Go7900GS kan du oppgradere til Go7950GTX, har du sistnevnte finnes det ikke bedre å få. Av prosessorer kan alle Core 2 Duo Yonah-prosessorer brukes, men om det er noe vits i avhenger av hva du har i maskinen fra før.

Lenke til kommentar

Minnebrikkene eg linket til er bakoverkompitabel med 667MHz, men om du mener den du linket til er bedre, så får jeg tro deg :!:

I datamaskinen har jeg 7900 gs, og 2 GHz duo core. Ville det lønne seg å oppgradete til nye komponenter, eller flashe/overklokke (er litt usikker på kva det rette tekniske ordet blir)?

 

Litt over i tråden står det at man ikke kan overklokke cpu'en i M1710 maskiner, er dette et faktum?

Lenke til kommentar
Minnebrikkene eg linket til er bakoverkompitabel med 667MHz, men om du mener den du linket til er bedre, så får jeg tro deg :!:

I datamaskinen har jeg 7900 gs, og 2 GHz duo core. Ville det lønne seg å oppgradete til nye komponenter, eller flashe/overklokke (er litt usikker på kva det rette tekniske ordet blir)?

 

Litt over i tråden står det at man ikke kan overklokke cpu'en i M1710 maskiner, er dette et faktum?

For sikkerhets-skyld bør du holde deg til minnebrikker som er klokket på samme frekvens som hovedkortet.

Jeg vil nok tro at raskere brikker også fungerer fint, men jeg tror ingen vil anbefale deg det.

Jeg kjøpte to av disse: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331116 til min maskin, og har ikke hatt noen problemer.

 

Når det gjelder cpu, så har jeg bestillt meg ny Core 2 duo som støtter 64-bit os. Jeg skal skrive litt om hvordan dette byttet fungerte når jeg har fått satt den inn.

Lenke til kommentar

Heisann.

Nå har det seg slik at min m1710 som jeg kjøpte i juni 2006 har vært på reperasjon 3 ganger pga. feil med skjermkortet. Er ikke helt sikker på at det er skjermkortet, har fått litt div feilmelidnger, men tror det er det de har byttet alle tre gangene. Laptopen ble sinnsykt varm og fikk jeg blåskjerm når jeg spillte.

 

Men nå får jeg blåskjermer igjen :cry: Men denne gangen er det ikke sammenhenge med at jeg spiller, nå får jeg blåskjerm på random steder.

Har jeg krav på ny datamaskin da? Eller pengene tilbake? Eller er det noe slik at det må være akkurat samme feil 3 ganger? Noen som veit noe?

 

Kunne tenkt meg å spytte inn noen tusenlapper på Dell sin m1730. Den ser jo sinnsykt fin ut ;) Eller finnes det noe alternativ til den?

 

Ble endel spørsmål detta her, men håper noen gidder å ta seg bryet med å svare :)

 

Edit; Feil årstall

Endret av Kong-king
Lenke til kommentar

Hastesak:

 

Har et skikkelig stort problem, kjøpte meg logitech wave og en usb hub fra logitech...men når jeg stapper de inn i usbinngangen så sier xp at den ikke kjenner igjen devicen, feil på innstall, den gjenkjenner altså ikke hva enhetene er. Noen som vet hva jeg kan gjør?

 

Det jeg har gjort er å formatere pcen, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar

Sitter her og lurer på å kjøpe inn 2 Gb ram til,de Kingston brikkene som var linket til over så ok ut. Men vil i samme slengen ha større harddisk:) Noen som vet om disker som passer?

Bør jeg bytte ut cpu?

Spiller endel og vil jo ha en som duger:)

 

Specs :

Core 2 T7400 @2,16Ghz

Gpu Go 7950GTX

2Gb ram

hd 160 Gb

Lenke til kommentar

Hej allesammen,

 

Jag har funderat på att köpa en Dell XPS 1710, och undrar om ni vet

ifall det går att få ut full-hd upplösning via någon dockningsstation?

 

Vill ha datorn kopplad till tv'n bara när den är i dockningstation, med ljud SPDIF till surroundförstärkare (om det går??)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...