Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noe jeg lurer på om dere vet hvordan jeg kan fikse.

Jeg kjører da en 20 " skjerm ilag med laptopp skjermen og bruker laptoppen som primærskjerm. Jeg har nettleser, og kjører filmer etc på på 20". Men pluttselig igår når jeg skulle se på en film, så starter filmen opp i fullskjermsmodus på laptoppskjermen og ikke slik som før at den starter kun opp i wmp som jeg har på 20"ern. Så da vises altså filmen i begge vinduer med en gang jeg starter en film.

Jeg lurer på hvordan jeg får det tilbake slik at jeg kun kjører filmen i det ene vinduet slik at jeg kan kjøre andre applikasjoner i det andre vinduet.

Jeg har prøvd med både wmp og VLC men det samme skjer, at filmen starrter opp i fullskjermsmodus på primærskjermen. Jeg har prøvd å endre slik at jeg ser filmen på primærskjermen men da kommer den opp i fullskjermsmodus på 20"ern.

 

Takker for alle svar:D

Lenke til kommentar

Hei jeg fikk dette tilbudet på xps når jeg ringte

 

Intel® Core™ 2 Duo T7400-prosessor (2,16 GHz

 

17,0-tommers UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife

 

512 MB DDR3 nVidia® GeForce Go 7950 GTX grafikkort

 

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

 

Burde jeg slå til

 

Glømte og skrive att jeg skulle få den til 13450 inkludert frakt på telefon

Endret av kev-yeh
Lenke til kommentar
Hei jeg fikk dette tilbudet på xps når jeg ringte

 

Intel® Core™ 2 Duo T7400-prosessor (2,16 GHz

 

17,0-tommers UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife

 

512 MB DDR3 nVidia® GeForce Go 7950 GTX grafikkort

 

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

 

Burde jeg slå til

9359847[/snapback]

 

 

Pris? Bygg selv på dell.no og se der

Endret av Imsdalo
Lenke til kommentar
Har noe jeg lurer på om dere vet hvordan jeg kan fikse.

Jeg kjører da en 20 " skjerm ilag med laptopp skjermen og bruker laptoppen som primærskjerm. Jeg har nettleser, og kjører filmer etc på på 20". Men pluttselig igår når jeg skulle se på en film, så starter filmen opp i fullskjermsmodus på laptoppskjermen og ikke slik som før at den starter kun opp i wmp som jeg har på 20"ern. Så da vises altså filmen i begge vinduer med en gang jeg starter en film.

Jeg lurer på hvordan jeg får det tilbake slik at jeg kun kjører filmen i det ene vinduet slik at jeg kan kjøre andre applikasjoner i det andre vinduet.

Jeg har prøvd med både wmp og VLC men det samme skjer, at filmen starrter opp i fullskjermsmodus på primærskjermen. Jeg har prøvd å endre slik at jeg ser filmen på primærskjermen men da kommer den opp i fullskjermsmodus på 20"ern.

 

Takker for alle svar:D

 

Bildet som kommer opp på den andre skjermen vises ikke i widescreen format, hvis det hjelper.

 

Og musepekeren kommer heller ikke opp på skjermen, men jeg kan trykke på tingene som er bak bildet. akkurat som bildet er overfladisk.

 

Hater når ting som dette skjer, er så sykt irriterende. :wallbash:

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar

Ja, til 13450kr er vel det en kjempedeal.. Nesten litt for godt til å være sant. ;)

 

Pass på at du får med 7200rpm harddisk.

 

Hei jeg fikk dette tilbudet på xps når jeg ringte

 

Intel® Core™ 2 Duo T7400-prosessor (2,16 GHz

 

17,0-tommers UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife

 

512 MB DDR3 nVidia® GeForce Go 7950 GTX grafikkort

 

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

 

Burde jeg slå til

 

Glømte og skrive att jeg skulle få den til 13450 inkludert frakt på telefon

Endret av EverythingApe
Lenke til kommentar
Ja, til 13450kr er vel det en kjempedeal.. Nesten litt for godt til å være sant. ;)

 

Pass på at du får med 7200rpm harddisk.

 

Hei jeg fikk dette tilbudet på xps når jeg ringte

 

Intel® Core™ 2 Duo T7400-prosessor (2,16 GHz

 

17,0-tommers UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife

 

512 MB DDR3 nVidia® GeForce Go 7950 GTX grafikkort

 

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

 

Burde jeg slå til

 

Glømte og skrive att jeg skulle få den til 13450 inkludert frakt på telefon

9361725[/snapback]

 

Uten moms med andre ord. legg til moms og den kommer på ca 18 000 =) samme som meg

Lenke til kommentar

ok nå er jeg dritt lei av memory card problemet mitt, når jeg setter inn minnekort så får jeg bluescreen og det ekke digg, ringte xps support, og de ba meg ringe sandisk eller noe som var produsenten men vil prøve å fixse det på egenhånd, noen som kan hjelpe?

 

ok, tror jeg vet hva feilen kan være, har slettet mediadirect, og etter det jeg husker nå så er det da feilen startet:/

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar
når jeg setter inn minnekort så får jeg bluescreen

 

ok, tror jeg vet hva feilen kan være, har slettet mediadirect, og etter det jeg husker nå så er det da feilen startet

 

Nja, Jeg holder en knapp på at dette er OS-relatert. (driverproblemer)

Sjekk om du kan få oppdatert relevante drivere for kortleser på support.dell.com.

Jeg tror det er chip-set-drivere som styrer kortleseren:

Vista-link:

support.dell.com

Lenke til kommentar
ligger ikke en meter med drivere

 

edit legger til et bidle av bluescreenen:S rett etter at jeg installerte alt til chipsettet, bruker windows xp home

 

http://bildr.no/view/99443

9384888[/snapback]

 

Har du prøvd å kjøre Dell diagnostics tool? Da får du jo muligens en feilkode som kan hjelpe deg på vei.

 

..eller har du formatert det bort? ;)

 

Edit: Googla litt og fant noen som hadde samme problemet..

 

Long story short, løsningen deres:

I had the same problem and fixed with re-installing the old Ricoh R5C832 driver, R105921.EXE
Endret av EverythingApe
Lenke til kommentar

Er det mange m1710 brukere her som kjører Vista? Hvordan er ytelsen i spill satt opp mot XP, noen som har testet 3dmark på begge OS på denne pcen? Jeg begynner jo å bli nyskjerrige på dette nye operativ systemet. Men siden ytelse i spill er min første prioritet så har jeg holdt meg til XP sålangt. Men begynner det å bli trygt å skifte selv for gamere nå? Legger også merke til at video driverne til Viste ikke er like ny som den til XP. Burde jeg vente på nye Vista drivere før jeg skifter?

Lenke til kommentar
Er det mange m1710 brukere her som kjører Vista? Hvordan er ytelsen i spill satt opp mot XP, noen som har testet 3dmark på begge OS på denne pcen? Jeg begynner jo å bli nyskjerrige på dette nye operativ systemet. Men siden ytelse i spill er min første prioritet så har jeg holdt meg til XP sålangt. Men begynner det å bli trygt å skifte selv for gamere nå? Legger også merke til at video driverne til Viste ikke er like ny som den til XP. Burde jeg vente på nye Vista drivere før jeg skifter?

9386890[/snapback]

Jeg bruker Vista og har testa noen spill.

Mitt stalltips er å vente på nye drivere fra Nvidia til disse GO-kortene.

Har testa Bioshock, men det bare låser seg.

Lenke til kommentar
Jeg bruker Vista og har testa noen spill.

Mitt stalltips er å vente på nye drivere fra Nvidia til disse GO-kortene.

Har testa Bioshock, men det bare låser seg.

9386913[/snapback]

I see, men jeg mente Dell driverne da. Har nvidia i det hele tatt noen drivere tilgjengelig til 7950gtx? Link?

 

Selv om jeg er nyskjerrig på Vista tror jeg nok også at det lureste er å vente både på nye drivere fra dell, og SP1.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar
Jeg bruker Vista og har testa noen spill.

Mitt stalltips er å vente på nye drivere fra Nvidia til disse GO-kortene.

Har testa Bioshock, men det bare låser seg.

9386913[/snapback]

I see, men jeg mente Dell driverne da. Har nvidia i det hele tatt noen drivere tilgjengelig til 7950gtx? Link?

 

Selv om jeg er nyskjerrig på Vista tror jeg nok også at det lureste er å vente både på nye drivere fra dell, og SP1.

9386966[/snapback]

 

Det er denne jeg bruker.

"limited Dell Testing. Vendor version 101.19":

ftp://ftp1.us.dell.com/video/R159616.EXE

 

Funnet her:

Dell - Support

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...