Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Ringte til UPS og fikk da beskjed om at planlagt levering var skjøvet ut til neste mandag :ohmy: Ganske skuffende. Hadde i det minste håper at den kunne være fremme før helga. Ikke lyktes det meg å få utvidet rammen heller :( Det er kanskje tirsdag i dag, men det føles som en ordntlig blåmandag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det noen som har bestilt XPS'en med 7900GS?

noen som vet hvor bra den yter?

i forhold til X1600?

6029207[/snapback]

 

Bedre enn X1600 ja, yter såvidt under 7800GTX go, men gir ebdre batterilevetid. Ca 20% tregere enn 7900GTX

6029742[/snapback]

ehh tror x1600 er en del mer en 20 % tregere en 7900gtx, prøv 40%

Lenke til kommentar

XPS 1710 IS IN DA HOUSE!!

 

Men jeg er superbissi på jobb så jeg har ikke tid til å skrive mer nå!!

 

Holder på å uninstalle masse crap som følger med den. Men jeg får ikke fjerna McAffe antivirus pakka...får bare script error..det er ganske anoying!

 

AKIRA

Lenke til kommentar
XPS 1710 IS IN DA HOUSE!!

 

Men jeg er superbissi på jobb så jeg har ikke tid til å skrive mer nå!!

 

Holder på å uninstalle masse crap som følger med den. Men jeg får ikke fjerna McAffe antivirus pakka...får bare script error..det er ganske anoying!

 

AKIRA

6033236[/snapback]

 

Du må gå inn i tjenester og stoppe alle mcaffee prosessene, så skal det la seg avinstallere. Det var i allefall det jeg måtte gjøre på min nye 9400.

Lenke til kommentar
Men jeg får ikke fjerna McAffe antivirus pakka...får bare script error..det er ganske anoying!
Reinstaller maskinen med Fedora linux eller Debian så slipper du å bekymre deg for virus ;)

Jeg kommer uansett til å reinstallere den. Jeg har hentet alle de nye driverne for Windows XP fra ftp-serveren til Dell for denne maskinen. Når det gjelder Linux, så regner jeg med å få litt problemer med supportering av alle komponenter. Time will show.

 

GLEDER MEG.

Endret av DrPhlux
Lenke til kommentar
Men jeg får ikke fjerna McAffe antivirus pakka...får bare script error..det er ganske anoying!
Reinstaller maskinen med Fedora linux eller Debian så slipper du å bekymre deg om virus ;)

6033469[/snapback]

 

Du mener sånn rent bortsett fra at maskinen er ubrukelig til mitt formål.

 

Jeg tror jeg og MANGE andre er ganske lei linux fantaster som på død og liv skal pushe dette OSet som svar på alle situasjoner.

 

Har du noe å bidra til akkurat dette tema med å fjerne Mcaffe fra min PC så svar gjerne, men å presentere ett annet OS er overhode ingen løsning.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
XPS 1710 IS IN DA HOUSE!!

 

Men jeg er superbissi på jobb så jeg har ikke tid til å skrive mer nå!!

 

Holder på å uninstalle masse crap som følger med den. Men jeg får ikke fjerna McAffe antivirus pakka...får bare script error..det er ganske anoying!

 

AKIRA

6033236[/snapback]

 

Du må gå inn i tjenester og stoppe alle mcaffee prosessene, så skal det la seg avinstallere. Det var i allefall det jeg måtte gjøre på min nye 9400.

6033258[/snapback]

 

Jeg prøver. Har vært inn på msconfig og stoppet alt som jeg kan se er Mcaffe, men nå jeg kjører uninstall fra add/remove software frå jeg opp "script error". Tydeligvis vil installeren starte noe web tjenester. Men det bare krasjer.

 

Men nå har jeg jo stoppet mcaffe på alle måter, så den er jo "fjernet" fra systemet nå. Men jeg hadde jo likt å uninstalle den også.

 

Dette er ganske anoying!!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Men den ferdig CDen som følger med maskina, instalere ikke den alt dette. Jeg har jo ikke noe ekstra XP lisense liggende.

 

Eller...jeg har en XP profesional CD liggende..som tilhører en annen lisens. Kan jeg kjøre inn den CDen, men bruke serial nummeret som står på lisensen til denne maskinen. Har liksom ikke tenkt i de baner. CDen er ikke unik for den lisensen??

 

Men egentlig er den helt ok nå, fikk fjernet alt det jeg ikke ville ha...det er bare det å fjerne Macaffe...tror jeg skal høre litt med dell support også. Se om de har noen erfaring på dette område.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...