Gå til innhold

Inkassokrav fra Lindorf - Hvilke rettigheter?


lokeland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Istedenfor å starte en ny tråd så håper jeg det er greit jeg skriver spørsmålet mitt her.

 

Jeg bestilte noen slankepiller for en god stund tilbake, men fikk aldri noen i postkassen.

Har nå fått betalingsoppfordring på dette. Jeg sendte en mail til til inkassoselskapet og fortalte hvordan det lå ann. Da fikk jeg bare høre at selskapet hadde sendt ut varene og derfor gjaldt betalingsoppfordringen.

 

Stemmer dette? Man skal vel ikke betale for varer man ikke har motatt?

Lenke til kommentar
Istedenfor å starte en ny tråd så håper jeg det er greit jeg skriver spørsmålet mitt her.

 

Jeg bestilte noen slankepiller for en god stund tilbake, men fikk aldri noen i postkassen.

Har nå fått betalingsoppfordring på dette. Jeg sendte en mail til til inkassoselskapet og fortalte hvordan det lå ann. Da fikk jeg bare høre at selskapet hadde sendt ut varene og derfor gjaldt betalingsoppfordringen.

 

Stemmer dette? Man skal vel ikke betale for varer man ikke har motatt?

5985702[/snapback]

 

Med mindre de kan bevise at du har fått varene (signatur på hentelapp eller lignende), så ser jeg ingen grunn til at du skal måtte betale for noe du ikke har fått.

Lenke til kommentar
Istedenfor å starte en ny tråd så håper jeg det er greit jeg skriver spørsmålet mitt her.

 

Jeg bestilte noen slankepiller for en god stund tilbake, men fikk aldri noen i postkassen.

Har nå fått betalingsoppfordring på dette. Jeg sendte en mail til til inkassoselskapet og fortalte hvordan det lå ann. Da fikk jeg bare høre at selskapet hadde sendt ut varene og derfor gjaldt betalingsoppfordringen.

 

Stemmer dette? Man skal vel ikke betale for varer man ikke har motatt?

5985702[/snapback]

 

du kan ikke slanke deg med piller.... "bare for å hjelpe" jeg har selv tatt av noen uønskelige kilo på Vgs "Vektklubb.no" det er mye bedre. og jeg kan anbefale

Lenke til kommentar
Istedenfor å starte en ny tråd så håper jeg det er greit jeg skriver spørsmålet mitt her.

 

Jeg bestilte noen slankepiller for en god stund tilbake, men fikk aldri noen i postkassen.

Har nå fått betalingsoppfordring på dette. Jeg sendte en mail til til inkassoselskapet og fortalte hvordan det lå ann. Da fikk jeg bare høre at selskapet hadde sendt ut varene og derfor gjaldt betalingsoppfordringen.

 

Stemmer dette? Man skal vel ikke betale for varer man ikke har motatt?

5985702[/snapback]

 

Hei;

 

Jeg vil anbefale deg å også ta kontakt med de som har sendt ut varen, inkassobyrået har mindre kjennskap til dette en selve firmaet. Jobber selv bl.a. med kundebehandling i slike saker, og må takle saker hvor f.eks. varen har kommet bort i posten og kunden har fått betalingsvarsel. Mulig at firmaet og inkassobyrået vil presse deg på dette (mange saker jeg har opplevd hvor kunden regelrett lyver, til tross for å virke oppriktig), men tal din sak, og få til et så vennlig som mulig samarbeid.

 

Dette gjelder for øvrig trådstarter også; har noen råd (noen er sikkert nevnt tidligere):

 

1) Få faren din til å ringe og si at du er under 18, ikke gjør det selv. Er du en oppegående 15åring kan de "plage" deg med at du skal lever tilbake produktet etc. Leste i lovverket at dersom en mindreårig stiftet gjeld, skulle man helst levere tilbake det man hadde mottatt så langt det var mulig. inkassobyrået bekreftet at dette var vanlig praksis, ihvertfall i saker hvor kunden samarbeidet til en viss grad.

2) Dersom du skal betale, snakke også med dem og få til en løsning på det. Forklar situasjonen.

3) Aldri, aldri overse en faktura! Det er det dummeste du gjør i livet! (snakker av mine erfaringer med kunder jeg har snakket med)

 

Håper det hjalp litt, sikkert noe mer jeg har glemt :p

 

Edit: Og det var det! Dersom inkassocowboyene vet at du er under 18, kan du risikere at kravet overføres til dine foreldre. Ergo vil de få vite om det!

Endret av hdanielsen64
Lenke til kommentar
3) Aldri, aldri overse en faktura! Det er det dummeste du gjør i livet! (snakker av mine erfaringer med kunder jeg har snakket med)

 

5988891[/snapback]

 

Jeg ignorerte en faktura fra CDON en gang - betalte aldri for den CD'en, nei.

5989038[/snapback]

 

Og du hørte aldri noe? Da var du nok heldig;) Kan jo hende at firmaet har dårlige rutiner, så klart.

Lenke til kommentar
3) Aldri, aldri overse en faktura! Det er det dummeste du gjør i livet! (snakker av mine erfaringer med kunder jeg har snakket med)

 

5988891[/snapback]

 

Jeg ignorerte en faktura fra CDON en gang - betalte aldri for den CD'en, nei.

5989038[/snapback]

 

Så at du hadde flaks der setter du som et motargument på at det ikke er dumt å overse en faktura?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...