Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde helt glemt denne tråden her. Var gøy og se på de "gamle" og "nye" hundene her :) fant noen bilder fra i vinter av vår Riesenschnauzer (ca 4år) og mamma sin faraohund (14mnd nå)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

DSC00174Medium.jpg

 

DSC00173Medium.jpg

 

DSC00171.jpg

 

DSC00166.jpg

 

DSC00167.jpg

 

 

EDIT: Mulig de ble litt store, så la dem i spoiler just in case ;)

Endret av c3rfik
Lenke til kommentar

Jeg aner ironi...

 

Når hunden sover er den ett lett bytte (husk at de er rovdyr), og vil være trygge. Å sove inni et hjørne i buret som er "dens" vil nok da være betryggende vil jeg tro. Og mine tanker blir backet opp av at hunden alltid hver eneste kveld velger buret å sove i.

 

Når hun sover inne hos meg en sjelden gang, så vokner jeg ofte av at hun sitter/sover i hjørnet, for å være trygg. Når de drikker, spiser og sover er de sårbare. Som hundeeier må alle ha lagt merke til hvordan hunden ser seg om før den senker hodet for å drikke/spise osv. På samme måte som hunden vil sove med ryggen og bakenden mot veggen.

Lenke til kommentar
Som hundeeier må alle ha lagt merke til hvordan hunden ser seg om før den senker hodet for å drikke/spise osv.

9252258[/snapback]

 

Faktisk ikke. :shrug:

 

Hver gang jeg mater hunden er det bare en plass den stirrer før den får glefse i seg middagen: på matskåla.

 

Men jeg kan være enig i at hunder vil føle seg trygge på et sted, f. eks et bur når de skal sove. Vår gamle hund sov dog på et teppe ute i gangen alltid, og hun følte seg nok trygg der siden hun sov der hver natt.

 

Vet ikke om det er et bur som skal til, men det å la hunden sove i bur er helt OK etter min mening!

Lenke til kommentar
Åpent bur = ok

lukka bur = ikke ok

 

 

Hundehold med bur er eksluderende, mens de som har åpent bur/ ikke bur har et inkluderende hundehold. Jeg er tilhenger av sistnevnte.

 

Det der vare bare helt patetisk sagt..Ærlig talt

 

Det er ikke noe galt i å la en hund sove i stengt bur!

Alle våre fem hunder sover i bur, ute om dagen.. Og det trives de med.

hver dag etter jeg at jeg har gått tur med en hund, slipper jeg den løs i hagen, så løper den inn i buret sitt av seg selv :]

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig kan jeg ikke se at det er eksluderende å la hunden få ha et bur der den sover om natta, tar seg en lur om dagen etc.

Det hundeholdet jeg er vandt med, innebærer ikke å la hunden sove på samme rom med deg. Begge hundene som jeg har hatt har sovet på gangen, rett utenfor soverommet. Ene på et teppe, den andre i buret.

 

Det at hunden har en fast plass som den -velger- å gå å legge seg om dagen ser jeg ikke som eksluderende. At vi lukker buret om natta så hunden ikke får luske rundt i huset når alle er og sover, skjønner jeg heller ikke kan være eksluderende. Det er tross alt ikke alle som velger å la hunden sove på samme rom/i samme seng som eieren.

 

Derimot, om du "stenger hunden ute" fra livet ditt, bare mater den og går kanskje et par turer med den i uka, men ikke gir den noen som helst form for oppmerksomhet heller, er ekskluderende. (Lang setning, dårlig formulert, QQ.)

 

Nei, Cita voffsen min har sitt bur, der hun trives som bare det. Blir ikke ulykkelig av å sove i buret sitt (ja, det er hennes bur, som hun har finnet seg tilrette i) om natta. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...