Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Jag antar att du har bioset unlocked för annars har du inga inställningsmöjligheter och så är ju vitsen helt gone med din rig i princip.

 

Jag har inte HK här nu, men jag vet med testing att ditt HK tycker om 1.9 vdimm, ett par snäpp extra chipset voltage och du måste sätta strap till 1066 om du kör fsb upp till 360. Över 360 så måste du sätta strap till 1333.

 

Såg i en annan tråd att du kör en eldgammal memtest. V3.2 är väl sen hösten '47 eller nått sånt. Ta ned den nyaste 1.65. Inte för att det ska göra enorm skillnad, men lika bra medans man håller på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jag antar att du har bioset unlocked för annars har du inga inställningsmöjligheter och så är ju vitsen helt gone med din rig i princip.

 

Jag har inte HK här nu, men jag vet med testing att ditt HK tycker om 1.9 vdimm, ett par snäpp extra chipset voltage och du måste sätta strap till 1066 om du kör fsb upp till 360. Över 360 så måste du sätta strap till 1333.

 

Såg i en annan tråd att du kör en eldgammal memtest. V3.2 är väl sen hösten '47 eller nått sånt. Ta ned den nyaste 1.65. Inte för att det ska göra enorm skillnad, men lika bra medans man håller på  :)

6408496[/snapback]

 

Den krasjer i SuperPI 32M run etter 10-15 sekunder, SP2004 etter noen få sekunder (1-10 sek), MemTest86, gammel versjon? trodde jeg hadde en ny jeg... får laste ned 1.65 da...

 

Ok tilbake fra å teste single ram...

 

Det ser ut som det går helt fint med begge stikkene i DIMM 0a (blå) socket, når de står i DIMM 0a & 0b (begge blå) stopper det opp...

 

Rart. :hmm:

 

Hva kan dette være?

Endret av WildEye
Lenke til kommentar

--Sitat fra manualen--

"Two or Four DIMMs

 

Install a matched pair of DIMMs equal in speed and size (Figure 13) in DIMM 0 (blue) of both channels A and B.

 

If additional memory is to be used, install another matched pair of DIMMs in DIMM 1 (black) in both channels A and B (fig 14)"

 

Kan ikke se at jeg har gjort noe feil her i alle fall.

 

Passerte Test5 med bare en stick i DIMM 0A. Holder på med Test6 nå.

Lenke til kommentar

Ja, da var noen timer med tweaking å tuning over. Klarte nå ihvertfall å få litt ut av dette systemet.

 

CPU: Intel E6700 (2.66GHz) Cooled by Zalman CNPS9500LED

Hovedkort: Asus P5W DH DELUXE

RAM: Geil 2GB (2x1GB) PC6400

HardDisk: 74GB Raptor

VGA: MSI 7950GX2

 

Alt er kjørt med luftkjøling, å ingen LOD tweaks er brukt.

 

PS. Nå er jeg forbi deg igjen i SuperPI 1M Nosto. (minnetweaks hjalp litt hos meg)

Lenke til kommentar
Ändra på inställningarna jag nämnde för ett par poster sen.

6408755[/snapback]

 

Burde ikke dette fungere på stock speed/volt før man starter overvolt/klokking? :hmm:

6408978[/snapback]

 

Väldigt ofta nuförtiden måsta man tuna saker och ting rejält innan det går som det skall. Tänk på att du använder saker som inte finns i retail än. Det är inte Plug and Play.

Lenke til kommentar
Ja, da var noen timer med tweaking å tuning over. Klarte nå ihvertfall å få litt ut av dette systemet.

 

CPU: Intel E6700 (2.66GHz) Cooled by Zalman CNPS9500LED

Hovedkort: Asus P5W DH DELUXE

RAM: Geil 2GB (2x1GB) PC6400

HardDisk: 74GB Raptor

VGA: MSI 7950GX2

 

Alt er kjørt med luftkjøling, å ingen LOD tweaks er brukt.

 

PS. Nå er jeg forbi deg igjen i SuperPI 1M Nosto. (minnetweaks hjalp litt hos meg)

6408977[/snapback]

har flere paa lager.

post-29413-1151647142_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja da må jeg se meg slått i SuperPI. Dette er veldig tett på max jeg klarer. Det som dytter deg litt over meg er nok minne ditt. Kjører det endel høyere enn meg. Har kanskje ikke mye å si som du sier, men når vi kniver sånn som nå, så er det det lille ekstra du har som dytter deg forbi meg. Skal gi det ett par forsøk til i helga, men tror som sagt ikke jeg har mye mer å gi. Har du testet hvor høyt du klarer å få din igjennom SuperPI 32M, å også hvor høyt din er dual Prime95 stabilt?

 

Å en annen ting. Er du på luft, eller har du gått over til mer heftigere kjøling?

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
tror det er hovedkorte som stopper oss.

bota paa nesten 4ghz i morges

6410608[/snapback]

 

Tja, hos meg så er det nok CPU. For å klare denne hastigheten, må jeg kjøre 1.675v i bios :D

 

Den Asus klokke faen funker ikke for meg heller, så jeg er på jakt etter en ClockGen så jeg kan klokke fra Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...