Gå til innhold

TEST: Seks hodesett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange SteelSound 5H ER dårlige fordi Steel Series har FEILPRODUSERT 20000 eksemplarer av 5H både med og uten USB lydkort.

Har det selv og har send det inn til reprasjon hos Steelseries.

Hvis man har et defekt sender man det inn og får et nytt + steelpad Qck+.

5949239[/snapback]

 

Er det nokon måte å finne ut om headsettet mitt er av dei feilproduserte? Veit om 8 personar som har steelsound og 5 av dei har teke kvelden....

 

EDIT: Forøvrig beste headsette som finnst!

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar
Mange SteelSound 5H ER dårlige fordi Steel Series har FEILPRODUSERT 20000 eksemplarer av 5H både med og uten USB lydkort.

Har det selv og har send det inn til reprasjon hos Steelseries.

Hvis man har et defekt sender man det inn og får et nytt + steelpad Qck+.

5949239[/snapback]

 

Er det nokon måte å finne ut om headsettet mitt er av dei feilproduserte? Veit om 8 personar som har steelsound og 5 av dei har teke kvelden....

 

EDIT: Forøvrig beste headsette som finnst!

5973245[/snapback]

 

Om det ikke er noe problem med det, er det jo ikke noe stress?

 

Noen som vet om Steel betaler for frakt ved denne retur greia? Hvis det koster 200 kr hver vei, er det jo lite vits i :p

Lenke til kommentar

Har selv (nylig) anskaffa Icemat headsettet (som dere testa).

 

Syns selv at det er det beste headsett jeg har prøvd, med med henhold til lydkvalitet/komfort, og frekvensgangen er perfekt uten "topper" (diskanten er fløyelsemyk uten hiss/forvrenging)

 

det at den ikke skåret toppkarakter på mikrofon, kan skyldes plasering på skjorta. Jeg har den plasert rett under crt monitoren min (på medfølgende borrelås). Dette er viktig da microfonen er ganske retningsbestemt (for å skjerme for eksterne støykilder)

 

Icemat headsettet har mye finere lyd enn min gamle yamaha monitor headphone RH-5Ma (som har littfor kraftig bass og dårligere diskant)

 

Her fant jeg et nytt og spennande (ultimate gaming) Headset, som hadde vert fint om HW kunne testa.

 

https://edimensional.com/index.php?cPath=22...ac7e7dbd4e96d43

Powerful rumble effect headphones, exclusive positional sound capability, LED level meters and a voice recognition certified, noise canceling microphone make the AudioFX the ultimate PC gaming headset! Now the one and only officially certified Teamspeak headset.

 

her en liten svensk test http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=939

Lenke til kommentar

Jeg liker meget godt mitt Medusa Speedlink 5.1. Gode å ha på seg, flott lyd.

 

Har testet både analog og USB-versjonene, og USBen er dog ikke til å anbefale. Der blir det stadig skurring i lyden etter en stund. Er vel spesielt hvis jeg har to lydkilder at den av og til setter i gang. (F.eks WoW og Vent, eller WoW og cdspilling).

Lenke til kommentar
Har selv (nylig) anskaffa Icemat headsettet (som dere testa).

 

Syns selv at det er det beste headsett jeg har prøvd, med med henhold til lydkvalitet/komfort, og frekvensgangen er perfekt uten "topper" (diskanten er fløyelsemyk uten hiss/forvrenging)

 

det at den ikke skåret toppkarakter på mikrofon, kan skyldes plasering på skjorta. Jeg har den plasert rett under crt monitoren min (på medfølgende borrelås). Dette er viktig da microfonen er ganske retningsbestemt (for å skjerme for eksterne støykilder)

 

Icemat headsettet har mye finere lyd enn min gamle yamaha monitor headphone RH-5Ma (som har littfor kraftig bass og dårligere diskant)

 

Her fant jeg et nytt og spennande (ultimate gaming) Headset, som hadde vert fint om HW kunne testa.

 

https://edimensional.com/index.php?cPath=22...ac7e7dbd4e96d43

Powerful rumble effect headphones, exclusive positional sound capability, LED level meters and a voice recognition certified, noise canceling microphone make the AudioFX the ultimate PC gaming headset! Now the one and only officially certified Teamspeak headset.

 

her en liten svensk test http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=939

5977333[/snapback]

 

Har du med eller uten usb 7.1 surrond kortet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har SteelSound 5H som jeg kjøpte for 600kr hos Netshop.no. Det første jeg la merke til var at headsettet tåler svært lite! Det meste er laget i billig-plast som lett knekker.

 

Det andre jeg misliker sterkt er selve øreklokkene. De er utrolig små og passer ikke til Europeiske ører. Sikkert veldig bra for kinesere, men etter et par timer på mine ører er jeg temmelig rød.

 

Av de headsettene som var med i testen, så er det likevel en vinner. Men, alt i alt må jeg si at ingen av headsettene fortjerner "Best i test"-merket. Billig kina-produkter alt sammen!

 

(Var då uheldig å nyse mens jeg hadde headsettet på hodet. Resultatet var at lyden i høyre øre-klokke forsvant for alltid.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må ha ganske store ører for at det er noe problemer med for små øreklokker. Har selv 5H og det er godt med plass i øreklokkene. Eneste jeg har hatt problemer med er miccen. Den datt ut til tider før, men fungerer nå helt fint. Tror det er litt dårlig kontakt eller noe sånt.

 

Alt i alt et veldig bra headsett. Men et skikkelig HiFi headsett er nok å foretrekke hvis lyd er det viktigste og man hører mye på musikk. Til spilling er 5H helt perfekt.

Lenke til kommentar
Har du med eller uten usb 7.1 surrond kortet?

5979738[/snapback]

 

Hodetelefonen ble ut-testa på eit ordinært lydkort sonicfury(euroutgaven) (også solgt som Santa Cruz i usa utgaven)

 

PS:(1) fant eit spennande headset for gamere på heimesia til turtlebeach (produsenten av lydkortet)

http://www.turtlebeach.com/site/products/e..._headphones.asp

Why settle for stereo?

Enjoy 5.1 Channel Surround Sound without a room full of speakers, with Turtle Beach's new Ear Force Surround Sound headphones. Each of the headphone’s ear cups have four discrete speakers for handling front, center, rear and sub-woofer channels, as well as convenient volume controls for front, surround, center and sub woofer. When playing games, these surround sound headphones give you the advantage of hearing your opponents before you see them – and create a more immersive gaming environment. When watching DVDs, these surround sound headphones let you experience home theater quality audio without disturbing family members or neighbors.

 

PS:(2)Har nå anskaffa Soundblaster fatal1ty fps lydkort, så nå låter ALLT mye bedre.(oppsamplinga av mp3 lyd til 24bits tilsvarer såogsi CD kvalitet + lyd i spill er enorm, syns jeg.)

Beste hodetelefon + beste (gamer)lydkort = :w00t:

Endret av mago
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Henger litt etter med denne kommentaren, men jeg fikk meg nettopp et Steel Sound headset (ikke USB, hvis det har noe å si.) og jeg syns personlig at mikron-lyden er horribel. Jeg har prøvd alle mulige settings jeg kan tenke meg i Windows og Audacity, men føler allikevel at lyden jeg får direkte ved opptak ikke halvparten så god som lyden jeg får på mitt andre headset ( Et Koss R/70B som bar er for upraktisk å bruke på tross av god lydkvalitet. ) så hva gjør jeg galt, om det i det hele tatt er noe jeg gjør galt? Jeg hører det skal være lite bakgrunnsstøy, men allikevel er den som du hører i eksempelopptaket jeg lagde ganske horribel. (opptaket er på Engelsk på grunn av at jeg skulle sende det til noen venner i utgangspunktet.)

 

http://www.magnulus.com/lyd/5H-test.mp3

Lenke til kommentar

Jeg sliter med FÆL brumming i micen på USB versjonen av Steelsound. Etter å ha brukt den en stund, så begynner den å brumme som f! Måten man fikser det er å vri eller knipse på micen, men selv da er det ikke garantert at den slutter. Puster man litt for hardt, jo.. så er det på'n igjen med brumminga :(

 

Ellers er det helt brilliant lyd, og micen er god. Merket godt at jeg får bedre lyd ved bruk av USB!

 

Og... Jeg får ikke vondt i øra av å ha dette headsetter på... :S

Lenke til kommentar
Henger litt etter med denne kommentaren, men jeg fikk meg nettopp et Steel Sound headset (ikke USB, hvis det har noe å si.) og jeg syns personlig at mikron-lyden er horribel. Jeg har prøvd alle mulige settings jeg kan tenke meg i Windows og Audacity, men føler allikevel at lyden jeg får direkte ved opptak ikke halvparten så god som lyden jeg får på mitt andre headset ( Et Koss R/70B som bar er for upraktisk å bruke på tross av god lydkvalitet. ) så hva gjør jeg galt, om det i det hele tatt er noe jeg gjør galt? Jeg hører det skal være lite bakgrunnsstøy, men allikevel er den som du hører i eksempelopptaket jeg lagde ganske horribel. (opptaket er på Engelsk på grunn av at jeg skulle sende det til noen venner i utgangspunktet.)

 

http://www.magnulus.com/lyd/5H-test.mp3

6296096[/snapback]

 

 

Syns micen hørtes fin ut på det klippet der jeg, ikke at jeg har spesiell peiling på lyd, men den hørtes mye bedre ut enn hva miccen på min Koss SB45 gjennskaper :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Siberia headsetett var behagelig og bra lyd men knekker  hvis du tar det av for hardt :p

*teiper sammen siberia headset for n'te gang*  :cry:

5948283[/snapback]

 

Hvordan får du til og knekke det? har nå brukt mitt i 1år ( der jeg har mista det ned men det har alldri knekt! :cool: Micen er helt perferkt på det, synst det er deili at den henger på skjort får då slepper man og ha noe foran kjæften hele tia :)

 

Lyden er god på det og synst det er rart det ikke vann :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...