Gå til innhold

p4 2,4ghz 533 hvor høyt kan det overklokkes med boxed


Power-Z

Anbefalte innlegg

p4 2,4ghz 533 hvor høyt kan det overklokkes med boxed vifta?

går den lett opp til 2,8? eller kansje 3ghz?

Lurte på det siden jeg vurderer å kjøpe det.(ingen erfaring med overklokking av prosessor)

 

hk: er asus_p4b533v/g et bra hk til denne prosessoren?

leste noe om at den har pci,agp lock, er det slik?

 

Og hvor mye bråker boxed vifta

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P4 2,4 er vel den som gir mest for pengene i dag,du kan kjøre den på 2,7 -2,75 stabilt med std vifte dette er en meget god vifte har selv hatt den prosessorn inntil nylig,meget bra

 

_________________

Lian Li pc 70. Asus P4B533-V ATI 9700 PRO. P4 2,8 north533. 512 mb Corsair 3200. Plextor 40x 2* western dig 120 gb

Vannkj

 

[ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-09-30 21:32 ]

Lenke til kommentar

Jeg har en P4-2,26 (533) som på Asus P4S533 HK løper rett opp i fsb 166 som ganget med multiplieren på 17 gir 2,822Ghz. Det er helt klart hovedkortet, - som ikke går lengre enn til 166, - som begrenser prosessorens potensiale.

 

Mr|A har kjørt tilsvarende CPU til over 3,0Ghz på luftkjøling, - og jeg tror han kom nesten dit på default boxed kjøler. Så det er grunnen til at jeg tror eller mener det jeg skriver. Men CPU'ene kan funke ulikt da, - vet jeg ...

 

Så jeg skal ha en P4/400 nå, kanskje jeg prøver 2,6/400 når prisen er rett - på Asus P4S533 hovedkortet.

Lenke til kommentar

Selges ikke p4 2,26ghz (533) lenger?

 

jeg vuderte å kjøpe den men jeg fant den ikke på komplett eller psdata. Men jeg kommer bare til å kjøpe på komplett siden det er den eneste "proffe" data butikken, hvor jeg bor.

 

Er det ingen andre som har p4 2,4, og har overklokket den?

Man kan vel klokke høyere når man har et hk med agp/pci lock?

Lenke til kommentar

enry sier at en 2,26 skal gå glatt til 3,1 da vil jeg påstå at han ikke vet hva han snakker om.

Når jeg sier at en prosessor kan kjøre på en bestemt ytelse snakker jeg om stabilitet utover det å klare å få den til å boote en kort stund altså kunne kjøre alle typer tester,spill og tunge programmer,har testet så mange p4 att dette vet jeg.Det er ikke noe problem for meg å gå inn i bios stille denne på 200 x 21=4200 ta en utskrift av dette og hevde jeg kjører på 4,2.

Det som er normalt for en 2,4 er at du kan kjøre den til 2,7-2,75 med standard vifte litt mer med vannkjøling og skall du ha en 2,26 opp i 3,1 MÅ du bruke en helt annen kjøling feks freon men å snakke om sånt er jo bare tull da dette ikke er tilgjengelig for vanelige folk.Til Power-Z,jeg har hk med agp/pci lock og har også epox sitt med det samme låsen du kommer ikke over 2,8 med en 2,4 STABILT,

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke uttale meg om alle, - men min går glatt til 2,822 på alt jeg har prøvd den på. Jeg må ha nytt HK som støtter MYE HØYERE fsb.

 

MrA| fikk en 2,26 til 3,1 på luft om jeg ikke husker feil. Tror det var 2,26 han hadde før han fikk ny. Hans tok kvelden.

 

Kanskje du (ovenfor) har vært uheldig? Eller vi heldige? Det sies at CPU'ene er ulike. Eller kanskje vi bare er flinkere enn deg :wink: hehe ...

 

[ Denne Melding var redigert av: enry på 2002-10-01 01:39 ]

Lenke til kommentar

enry sier at mrA fikk en 2,26 til 3,1 så tok den kvelden, akkurat det er jo det jeg har prøvd å si i to tidligere innlegg jeg oppgir ikke ytelsen på de som tok kvelden som du kaller det,jeg oppgir kun den høyeste STABILE ytelsen og det er noe helt annet, har klart å få min maskin til å boote på 3,5 men at den var stabil vil nok vere en stor overdrivelse derfor ser jeg ikke poenget med å gå ut å "skryte" av hvor høyt man kan komme når maskinen ikke kan kjøre på dette,det ser jeg på som å kaste blår i øynene på de som står på trappene til å kjøpe en slik prosessor å forespeile de noe de ikke vil oppnå er jo tull.Når jeg sier at en 2,4 vil du kunne klokke opp til 2,7-2,8 vet jeg att jeg har mine ord i behold og skulle noen få sitt eks til å gå på feks 2,85 ville jo dette vere en hyggelig overaskelse for dem isteden for att den overhode ikke skal komme i nerheten av det de er blitt forespeilet

Lenke til kommentar

Jeg må bare si meg hjertens enig med Snekker'n her. Jeg var helt blind og trodde at jeg lett ville nå 3 ghz. når jeg bestilte nå... Noe som er umulig, kanskje vil det være mulig med en slags voltmod av cpu-kjernespenninga (vidpin-mod funker ikke med mitt HK, epox 4g4a+), men det vil ikke rettferdiggjøre temperaturøkningen.

 

Jeg får minnet Corsair-minnet mitt i morgen fra Quad. Hvis jeg får det hele til å kjøre i 432 mhz. skal jeg etter det være MEGET fornøyd med konverteringen fra amd xp til intel.

 

Da mener jeg selvsagt stabilt.

 

Og til deg, enry, så må jeg bare si at det er en LAAANG vei fra 2.82 ghz til 3.0 ghz.

 

Men fortell oss gjerne hvordan det går hvis du skifter hovedkort.

Lenke til kommentar

Jaja, - Snekker'n, - du har vel rett. Men jeg har mer å gå på må min 2,26@2,822 i mine øyne. Og jeg ser svakheten i historien om den som avgikk med døden, - selv om MrA| mente han kjørte stabilt.

 

Men det som er interessant er toppytelsen på alle de "gamle" P4'ene (før 2,6/2,66/2,8). Det virker som alle stanger i taket rett over 3,0Ghz. Hva? :wink:

 

Om ikke før da, - selvfølgelig.

 

[ Denne Melding var redigert av: enry på 2002-10-01 20:25 ]

Lenke til kommentar

SÅ siden p4 2,26 og 2,4ghx 133fsb koster like mye og kan kan begge klokkes opp til ca 2,7/8, så bør jeg gå for en 2,4.

 

Når man klokker en 2,26 så høyt opp, da blir vel levetiden mye lavere enn en 2,4 som ikke klokkes så høyt. ikke sant?

 

Snekkern hvor mange poeng fikk du i 3dmark2001 se med 2,4@2,75? (hva slags 3dkort hadde du?)

Lenke til kommentar

enry jeg tror ikke du kommer noe serlig lenger med et annet hk det var det jeg også trodde da jeg skiftet ut mitt gamle msi kort men den gang ei,når det gjelder de gamle prosessorne under 2,5 kan nok de klokkes mer prosentvis enn de nye men jeg må jo si at jeg er rimelig fornøyd når jeg kan kjøre stabilt på 3,3 det er jo en økning på 500 klokker du en 2,4 til 2,8 er det 400,det som er problemet for meg er at for å få dette stabilt må jeg hele tiden ha minnet under 333 men det er jo ikke prosessorn sin fil det er jo hovedkortene som ikke henger med på sånne hastigheter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...