Gå til innhold

Rare Farger på Skjermen


S1rre

Anbefalte innlegg

Jeg har etterhvert begynt å få slags rare blå og gule farger på skjermen(fargene varierer hvor hvilket program jeg bruker der og da) Jeg har fjernet alt av støv i pc'en. Prøvd forskjellige drivere,formatert etc.. Disse fargene oppstår med engang... Det er et stort problem spess når jeg ser på film. Jeg vet ikke vha jeg skal tro, om det er minnet eller skjermkortet.. For jeg fikk både skjermkortet og et nytt hk samtidlig.. men det har ikke vært noe problem med minnet tidligere.. Så vet egentlig ikke. Men hk chipsetet er nforce 4, og har hørt at det krangeler en del med Twinmos ramen? Stemmer dette?

Uanz, her er et bilde:

post-72342-1145365235_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det bærbar eller stasjonær pc?

 

da jeg hadde samme feil som deg på min bærbare pc, 2 ganger, venter på den 3 reprasjon akkurat nå.

 

på den bærbare pc skiftet de ut skjermen.

 

ops, ser at du har en stasjonær pc :blush:

Endret av dragon
Lenke til kommentar

Nope, ekke det som er feilen her.... Kan også nevne at å spille er et mareritt. Jeg får slags tråer/vegger som henger ut av folka. Kan gi dere spec:

 

Skjermkort: Radeon x1900xt

Ram: 2x512 Twinmos + 1x1024 Twinmos

Cpu: Amd athlon 3500+

Hovedkorte er at chipset nforce 4.

 

Har dy nyeste driverne på både skjermkort og hk..

Any ideas?

 

EDIT: Får også bare 8436 Score i 3dmark 05.. Og det er noe for lite ikksant med dette specet?... Noe er sykt feil..

Endret av S1rre
Lenke til kommentar

Ja, vet at ejg er litt uheldig med minnet mitt =/.. Men det er lite jeg kan gjøre med nu.. jeg vil ikke miste 1gb ram, da blir det bedre med litt lavere ytelse fra 2gb. Temperaturen er ikke akkurat det laveste, ca 50 grader når jeg er i desktop. Kan komme opp i 80 under spilling vis det er varmt i rommet. Men ligger som regel på 70-75. Prøvde å flashe biosen min fra xt-xtx(skrev feil i specen, det er et xt kort). Og da ble det mindre slike "farger". Men grafikk bugen i spillet er det samme. Er det noen mulighet for at det har samlet seg store mengder støv under vifta på skjermkortet da? For jeg har store problemer med at pc'en samler enorme mengder støv.. Har så mange ting i rommet som lager og sprer støv.. Men vet ikk om jeg tør å ta av vifta =/?

Lenke til kommentar

Se her:

 

Battlefield 2 er ikke spillbart nå mer... Heller ikke noen andre spill som krever litt av maskinen.. Er skjermkorte rett å slett defekt? Det var ikke slik i starten! Da var det hjelt glatt, og fungerte fint.. Men så kom de rare fargene. Lite i starte, men det ble abre fler og fler etterhvert. Så kom disse grafikk buggene! .. Whats shal I do? :|

post-72342-1145449530_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har du passet på at kabelen står riktig i da? prøv med en annen kabel. Nå tenker jeg på den kabelen mellom skjermkortet og skjermen "vga eller dvi kabel" Det kan hende at en pinne har bøyd seg. Men ifra de bildene du viser, ligner det på noen stygge artifacts. Last ned Artifact Tester og kjør den en runde med hardcore. Hvis du får artifacts skyldes dette:

 

- At kortet har blitt\er overklokket

- Kortet blir for varmt. Jeg har selv merket at kortet mitt krangler når det er for varmt.

- Produkjsonsfeil på kortet, med dette er sjelden.

- At det har skjedd noe galt når du har flashet. Jeg har ikke så mye grunnlag for å uttale meg når det gjelder slik bios flashing på skjermkort, men prøv å flash tilbake til orginal bios

 

Det er sikkert flere grunner, men ikke som jeg kommer på for øyeblikket.

 

Edit: putta på mer

Edit2: Når jeg leste igjennom dette igjen, så er det ett typisk varmeproblem. Når du sier at alt går glatt i førsten på BF, men etterhvert blir det slike problemer. Det er et typisk varme problem. Prøv å sette opp ett vindu, ta av kabinett døra sånn at det blir god ventilasjon, og prøv og spill BF, og se om det skjer det samme da.

Hvis ikke det heller hjelper, så har jeg endaflere løsninger på lur ;)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Takker for svar. Prøver Artifact testinga nu!.. Det har blitt klokket men er ikke det nu. Kortet blir ikke for varmt. Produskjonsfeil? Mulig, men tvilsomt. At det har skjedd noe galt når jeg flashet? Stor sansynlighet. Men jeg har ikke orginal biosen. Vet du hvor jeg kan få skaffet den? Kortet er "Connect 3D x1900xt"

Lenke til kommentar
Takker for svar. Prøver Artifact testinga nu!.. Det har blitt klokket men er ikke det nu. Kortet blir ikke for varmt. Produskjonsfeil? Mulig, men tvilsomt. At det har skjedd noe galt når jeg flashet? Stor sansynlighet. Men jeg har ikke orginal biosen. Vet du hvor jeg kan få skaffet den? Kortet er "Connect 3D x1900xt"

5948242[/snapback]

Som jeg nevner i forrige post, har jeg ikke så mye erfaring når det gjelder bios flashing på skjermkortet, men du får kanskje lasta den ned fra produsentens hjemmeside? Virker litt rart at de har slike ting, men er iallefall mulig å sjekke!

Les editen min i forrige post også...

Lenke til kommentar
Takker for svar. Prøver Artifact testinga nu!.. Det har blitt klokket men er ikke det nu. Kortet blir ikke for varmt. Produskjonsfeil? Mulig, men tvilsomt. At det har skjedd noe galt når jeg flashet? Stor sansynlighet. Men jeg har ikke orginal biosen. Vet du hvor jeg kan få skaffet den? Kortet er "Connect 3D x1900xt"

5948242[/snapback]

 

kunne ikke finne noen flasher til bios på hjemme siden i farten, men siden du allerede har flashet det så kan du prøve det en gang til med den du brukte sist :)

 

har du formatert maskina etter oppgraderingen? vet ikke om det vill hjelpe men er verdt et forsøk ;)

Endret av Evil Knivel
Lenke til kommentar
ah, nei det er ikke varmen ;).. Ligger på stabilt 66 grader nå... Ja jeg har artifacts! " You got artifacts, please lower your video settings".. hmm... Jeg tror det er flashinga som ødelegger til meg... Men du hadde en annen løsning? ^^ heh

5948348[/snapback]

 

Stabilt på 66 grader sier du. Er det idle eller load?

Hvis det er idle, så er kortet ditt altfor varmt!

Mitt kort GF 6800, holder seg på 42 grader idle. Load er det 55. Dette er uklokket.

Jeg veit at det er forskjell mellom disse to kortene, men ati sine kort kan da ikke være 20 grader over nvidia? Utenkelig. Det spørs nå på om de gradene dine er idle eller load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...