Gå til innhold

Rare Farger på Skjermen


S1rre

Anbefalte innlegg

kunne ikke finne noen flasher til bios på hjemme siden i farten, men siden du allerede har flashet det så kan du prøve det en gang til med den du brukte sist :)

 

har du formatert maskina etter oppgraderingen? vet ikke om det vill hjelpe men er verdt et forsøk  ;)

5948354[/snapback]

 

Hvis du mener han skal formatere etter flashinga? Isåfall, det har ingen virkning å formatere maskinen, å håpe på at bios fila har blitt original igjen.

Vel jeg veit ikke helt hva du mente men.. :p Det som har en virking ved å formatere maskinen, er at alle innstillinger til skjermkortet vil bli nullstilt.

Når jeg skrev dette, kom jeg også på:

Du kan prøve å fjerne alle ATI driverne fra pcn din, og innstallere den nyeste catalyst drivern. Da skal alt være "reint", og det skal ikke henge igjen gamle filer og drivere. Hvis du skjønner :roll:

 

Edit: Glemte helt å nevne navnet på verktøyet du rensker i skjermkort drivere med! Iallefall så heter det DriverCleaner og kan lastes ned her

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kunne ikke finne noen flasher til bios på hjemme siden i farten, men siden du allerede har flashet det så kan du prøve det en gang til med den du brukte sist :)

 

har du formatert maskina etter oppgraderingen? vet ikke om det vill hjelpe men er verdt et forsøk  ;)

5948354[/snapback]

 

Hvis du mener han skal formatere etter flashinga? Isåfall, det har ingen virkning å formatere maskinen, å håpe på at bios fila har blitt original igjen.

Vel jeg veit ikke helt hva du mente men.. :p Det som har en virking ved å formatere maskinen, er at alle innstillinger til skjermkortet vil bli nullstilt.

Når jeg skrev dette, kom jeg også på:

Du kan prøve å fjerne alle ATI driverne fra pcn din, og innstallere den nyeste catalyst drivern. Da skal alt være "reint", og det skal ikke henge igjen gamle filer og drivere. Hvis du skjønner :roll:

 

Edit: Glemte helt å nevne navnet på verktøyet du rensker i skjermkort drivere med! Iallefall så heter det DriverCleaner og kan lastes ned her

5948435[/snapback]

 

mente etter hardware oppgraderingen :)

Lenke til kommentar
Jepp, har gjort det ;).. og jeg fant en side med forskjellige bioser. Men vet ikke hvem jeg skal ta, siden det er flere x1900xt bioser *tenke* Vet du?

 

http://www.techpowerup.com/bios/

5948383[/snapback]

 

http://www.techpowerup.com/bios/ viss du ser på siden så har connect 3d bare en bios flash til ditt kort.

 

det er Denne du skal ha

5948480[/snapback]

 

 

hmm, denne jeg skal ha ja.. Men det er jo xtx? Jeg har jo bare xt?... Ja, får prøve. Men tviler på at det hjelper, siden jeg har prøvd alle de andre xt1900 biosene å... helvette ass, er så surt..

 

skjekk dette da, huff :p

post-72342-1145454364_thumb.jpg

Endret av S1rre
Lenke til kommentar
Det er load/spilling ja.. =)

5948385[/snapback]

Aha, da er det mer forståelig. Men fremdeles syntes jeg du har litt varm temp.

Min andre løsning: (hvis du har prøvd vindue-oppe metoden)?

Hvis du har prøvd den og har like høy temp og artifacts, så les her:

Hvis du har en Artic Silver 5 liggende hadde det vært bra! (du skjønner kanskje hva jeg skal frem til?)

 

Du skal nemlig ta av kjøleren, rense core og minnebrikkene for overflødig klin og pasta, ta på ny kjølepasta (helst ac5, ellers så hjelper det ikke stort) og skru sammen hele stasen igjen. Husk på å være forsiktig med dette sånn at det ikke blir dyrt for deg!

 

 

Jepp, har gjort det .. og jeg fant en side med forskjellige bioser. Men vet ikke hvem jeg skal ta, siden det er flere x1900xt bioser *tenke* Vet du?

 

http://www.techpowerup.com/bios/

Det er enkelt å finne kortet ditt der. Søk etter produsent, og kortet ditt. Du klarer det nok bedre enn meg.

Søk etter Connect 3D x1900xt også smokk har du driveren

Lenke til kommentar

Her har det blitt postet en del mens jeg var i gang med skrivinga mi ja:P Vel ikke gi deg uten kamp! Finn ut om kortet ditt virkelig er ødelagt først! Er liksom litt dumt å tro at det er ødelagt og deretter kaste det! Vel, prøv noen av mine tips, også kommer du tilbake med resultater!

Lenke til kommentar

Oisann!

så ikke den siste x'en i xtx på den. så da blir det vell feil :S

my bad...

hvorfor flashet du kortet egentlig fra starten av?

btw mener det er mulig å få "kopiert" biosen fra skjermkort, så viss noen andre på forumet har det kortet så burde det være mulig å få den av dem.

Endret av Evil Knivel
Lenke til kommentar

Takk AnaXyd. Har ikke prøvd ut det siste, men jeg tviler på at det er pga at skjermkortet blir for varmt =(...

 

Jepp Evil, bør jeg starte et nytt emne og spør etter biosen?

Grunnen til at jeg flasha var fordi jeg villa ha et xtx kort. Og det funket jo fint. Men så flashet jeg til "Sapphire x1900xt", å derreter til "Sapphirex1900xtx" igjen. Da begynte problemet å komme.. Ikke nå my i starten, bare rare farger nå å da. Så ble det verre, og texture bugs kom i spill... Jeg fikk fjernet de artifactene som jeg hadde. Men det forrandret ingen ting i spillene =/.. Men hav om det ikke funker når jeg skaffer orginal biosen? Da er det vell ødelagt under flashing?.. =(

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at kortet bare har blitt ødelagt etter feilflashing. Hvis du får flashet tilbake til orginal biosen, så tror jeg alt burde være som det skal.

Start en ny tråd og spør om bios problemet. Kanskje noen poster deg en original ;)

 

Men jeg tipser deg: Du burde ikke gi det opp!

 

Edit: Grunnen til at jeg tror det blir bra igjen hvis du får flashet riktig, er at det samme skjer med bios på hovedkort. Flasher du feil, så kan du ta recovery og få det til å funke normalt igjen. Logisk sett burde det samme være på skjermkort også.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Jeg tviler på at kortet bare har blitt ødelagt etter feilflashing. Hvis du får flashet tilbake til orginal biosen, så tror jeg alt burde være som det skal.

Start en ny tråd og spør om bios problemet. Kanskje noen poster deg en original ;)

 

Men jeg tipser deg: Du burde ikke gi det opp!

 

Edit: Grunnen til at jeg tror det blir bra igjen hvis du får flashet riktig, er at det samme skjer med bios på hovedkort. Flasher du feil, så kan du ta recovery og få det til å funke normalt igjen. Logisk sett burde det samme være på skjermkort også.

5948767[/snapback]

 

 

I will ;).. Tusen takk, du har i hvertfall prøvd å hjelpe meg !.. Sammen med Evil =).. Har faktisk lært en del nye ting, heh, se på det posetive ^^.. Men ja, for vell starte ny post om bios problemet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...