Gå til innhold

TES: Hvor mye magicka?


Anbefalte innlegg

Hvor mye/lite magicka er det vanlig å ha? Jeg synes jeg har så lite, og i en annen tråd her står det at man bl.a kan ende på 300. Det passer med de 222 jeg har nå.

 

Men hva gjør man når man har spell som krever langt mer Magicka enn det? Fikk meg et spell i en quest, og det krever 659 per gang. Vil jo aldri kunne kaste det. Eller?

 

Ingen spoilers please. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går vel på at det "koster" mindre magicka jo bedre level du har innenfor grenen/skolen. Den samme spell'en innenfor destruction koster mye mer når du er level 1 i Desutruction i forhold til når du er level 50 eller 100.

 

Ellers så har du vel muligheten til å lage egne spells hvis du er med i Mage's Guild og har tilgang til Arcane University (noe man får nesten med en gang, så vidt jeg vet). Der kan du endre på "størrelsen" på spell'en, og dermed kan du tilpasse dette slik at du kan bruke den.

Lenke til kommentar

For en highelf (+100) med apprentice (+100) vil 400 være maks (uten ekstra fortify magicka) fordi magickaen i utgangspunktet er det dobbelte av INT, altså max 200.

 

Men som nevnt er enchantede klær en grei måte å ordne dette på.

 

(Har forøvrig en Breton med stjernetegn mage selv, og de 300 holder i massevis foreløpig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...