royale Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Er dette sant? At innholdet du har brent på en cd blir borte etter 2 år? Om jeg ikke husker feil, så stod dette på it-avisen for en stund siden.
Booz Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Kommer helt ann på hvilket media du har brukt, og hvordan du lagrer platene. Har forresten en 5år gammel brent cd, som fungerer utmerket idag. Denne har blitt lagret i bilen, under ganske ekstreme forhold og det er i tillegg en noname cd.
royale Skrevet 17. april 2006 Forfatter Skrevet 17. april 2006 Jeg har mest video filer, og brent helt vanlig med nero.
Booz Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Hva slags plater har du brukt da? Kvalitetsplater? Er det noe du lurer på, spesielt dvd plater og brenning så sjekk ut denne tråden guide
Onyx Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Long live Verbatim! Har flere plater som er brent for 3-4 år siden, Verbatim-CD'er, som virker den dag i dag. Så, råder deg til å bruker kvalitetsplater
royale Skrevet 17. april 2006 Forfatter Skrevet 17. april 2006 (endret) Jeg har litt blandet, men det går for det meste i Sony og de kjente merkene. Men skal fra nå av bruke billige og bra kvalitets cder. Takker for svar! Endret 17. april 2006 av ctv
dominus Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 har flere cd'er fra 1997-99 som enda fungerer aldeles utmerket. de er brent på Maxell..
royale Skrevet 17. april 2006 Forfatter Skrevet 17. april 2006 Bra og høre, da trenger jeg ikke å bekymre meg for noe.
mandela Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 har du viktige filer som private bilder, video dokumenter osv kan det være lurt å kopiere de til nye cd / dvder med jevne intervaller
radiated Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Det kommer vel an på - kvaliteten på platen - brennehastighet (langsommere er bedre) - oppbevaring (temperatur, luftfuktighet) - kvalitet på CD-brenner Det finnes visstnok plater som skal holde i 100år (ikke testet ennå...), men jeg lagrer ingen kristiske data på bare CD alene. En vet jo aldri hva som kan skje..
Wipeout Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 (endret) Jeg har litt blandet, men det går for det meste i Sony og de kjente merkene. Men skal fra nå av bruke billige og bra kvalitets cder. Takker for svar! 5937200[/snapback] Bare så det er sagt, så er det ikke noe garanti for at plater merket Sony er bra. Såvidt jeg vet er Sony platene produsert av flere forskjellige produsenter. Men som nevnt i tråden her så kan kvaliteten på platene variere, så er man riktig uheldig kan det være snakk om måneder før platen er ubrukelig. Endret 18. april 2006 av Wipeout
Blacki Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Av de platene som jeg fremdeles bruker av og til, og som er 8-10 år gamle virker ganske greit oss meg. Dog noen av dem som kun funker i en eldre cd-rom og ikke i nyere dvd og cd spillere/brennere.
Variable Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Jeg fant noen plater fra 1999 , og de fungerte som bare det her om dagen , funka tilogmed på min nye laptop med slim-dvd spiller Var noen ulyder men kopiering fungerete fint.
sarha Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Det kommer vel an på- kvaliteten på platen - brennehastighet (langsommere er bedre) - oppbevaring (temperatur, luftfuktighet) - kvalitet på CD-brenner Det finnes visstnok plater som skal holde i 100år (ikke testet ennå...), men jeg lagrer ingen kristiske data på bare CD alene. En vet jo aldri hva som kan skje.. 5937905[/snapback] Dette er sikkert korrekt. Jeg lurer på å lagre DVD og CD backup på hytta. Noen som vet om lagringstemperatur på minus 10 (om vinteren på loftet), evt. pluss 5 i hytta, vil influere på levetid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå