Gå til innhold

Emulatorer "halv-nye" konsoller.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å bruke mer og mer emulatorer, da jeg synes dette er veldig praktisk, så jeg lurte på om det finnes noen bra emulatorer til de to forrige genrasjonene konsoll (PS1, Gamecube (det har jeg ikke, og det er kanskje heller ikek så lett å få lagd en image av disse spillene), dreamcast (ditto), xbox og ps2). Husker jeg brukete en emulator som heter Bleem en stund til PS1, og den mener jeg å huske funket fint. Men er det noen bedre varianter, og til de andre konsollene, finnes det i hele tatt duglige emulatorer?

Og før noen begynner å mase om piratkopiereing, jeg oppfatter det som laangt innenfor "fair use" å kunne spille sine egne spill på den maskinen man vil.

AtW

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det finnes ikke brukbare emulatorer til 128-bits-generasjonen. Det finnes et par gode emulatorer til PS1, og N64 (bl.a. Bleem, som forøvrig koster penger).

5935612[/snapback]

Hmm, N64, hva slags emulatorer finnes til den som er bra?

AtW

Skrevet

Selv bruker jeg epsxe til Playstation1, og den har fungert strålende til alle spill jeg har testet ut til nå.

Til Nintendo64 bruker jeg project64, som også har fungert så og si uten problemer.

Dreamcast kan jeg dessverre ikke si så mye om, bortsett fra at jeg ikke har hørt om noen rask og stabil emulator til den enda, men her må noen andre gjerne opplyse meg om jeg tar feil.

Emulatorer for Xbox, Gamecube, og Playstation2 finnes det mange av, men ingen er på noen måte ferdig utviklet, så det vil nok ta en god stund før vi kan spille noen spill til disse konsollene på pc.

Et lite unntak til dette er PCSX2, en Playstation2 emulator som virker svært lovende.

Versjon 0.9 har nettopp blitt sluppet, som er en stor forbedring fra de tidligere versjonene.

Sjekk gjerne ut hjemmesiden for mer informasjon rundt dette spennende prosjektet. :)

Skrevet (endret)

Lasta ned ePSXe, men den funker ikke pga. den trenger PS1 BIOS-filen. Noen som vet hvordan jeg kan skaffe den? Evt. en guide som viser hvordan jeg kan få henta den fra PS1'en min over til PC?

Endret av FloppyDisk
Skrevet
Lasta ned ePSXe, men den funker ikke pga. den trenger PS1 BIOS-filen. Noen som vet hvordan jeg kan skaffe den? Evt. en guide som viser hvordan jeg kan få henta den fra PS1'en min over til PC?

5947853[/snapback]

http://www.bios-drivers.com/drivers/121/121810.htm

5948317[/snapback]

Takker :)

(fant foresten ut at grunnen til at det er vanskelig å få tak i de filene er at de er ulovlig å legge ut for nedlasting, så det kan være lurt å fjerne linken fra dette forumet hvis du vil ungå advarsler)

Skrevet (endret)

Ok, er det noen til ps2? Jeg har lasta ned mange men greier aldri å bruke de..

Kan noen gi meg en til ps2 og forklare hvordan man bruker den?

TAKK

Endret av unnstoppeble
Skrevet (endret)
Ok, er det noen til ps2? Jeg har lasta ned mange men greier aldri å bruke de..

Kan noen gi meg en til ps2 og forklare hvordan man bruker den?

TAKK

5950891[/snapback]

Som fargoth sa så finnes det ingen ferdigutviklede PS2 emulatorer, men PCSX2 skal vist være ganske god. En setup guide finner du her. I tillegg må du få tak i BIOS-filen, og du må seff eie en PS2 og spillene for å kunne bruke den.

Endret av FloppyDisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...