Gå til innhold

Pre-out på CD/tunere i bil.


Anbefalte innlegg

Har en forbanna dårlig spiller JVC KD-SX959R spiller i bilen.

 

Grunnen er fordi spilleren begynner å klippe/forvrenge lyden før effektforsterkerene gjør det. Med andre ord den gir for lite effekt ut av pre-utgangene. Har 1 dynabel 2502 som er brokoblet på subwoofern og 1 dynabel 1702 som er til fronstettet. Har kondensator å spenningen på den ligger over 13V hele tiden.

 

Jeg fant det ut da jeg prøvde å koble en forforsterker rett til forsterkerene. Da ble det ikke forvrenginger i lyden, å jeg kunne spillere meget høyere.

 

Det hjelper ikke å stille følsomheten på effektforsterkerene høyere.

CD-Spilleren i bilen er kunn tilkoble spenning rett fra batteriet og RCA-kabel fra pre-utgangen til effektforsterkerene. Lyset på spilleren begynner ikke å blinke eller noe. Men lyden forvrenger seg for tidlig.

 

Det er ikke bare denne spillern som har dette problemet med kraftige effektforsterkere, hadde tidligere en Sony spiller som var verre en denne.

 

Spørsmålet mitt er da hva går jeg etter hvis jeg skal ha en spiller med følsomere pre-utganger på spillern. Slik at de ikke begynner å klippe?

 

Denne

Pioneer spillern har pre-utganger på 6V. Siden det står Hi-Volt er det altså utspenningen på pre-utgangene jeg må gå etter?

 

Er ikke så bra forklart men spør hvis det er noe som ikke stemmer :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...