Gå til innhold

Er Canon S3 IS et klokt valg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
S3 IS har 6MP og 1/2.5 sensor, så bildekvaliteten er bedre på Ixus 750 med 7.1MP og 1/2.5...

Det var vel en litt kjapp konklusjon. Mulig jeg tar feil, men ting som kvaliteten på optikken og elektronikken i kameraet påvirker også bildekvaliteten.

 

Uten å ha sett bilder fra noen av kameraene vil jeg bli meget overrasket hvis Ixusen har bedre bildekvalitet.

Lenke til kommentar
Still the most powerful zoom in a Canon digital compact camera (36 – 432mm f/2.7-f.3.5), the PowerShot S3 IS’s lens incorporates the same leading technologies used in Canon's professional EF lenses. An Ultra-Sonic Motor (USM) drives rapid and near-silent zoom operation; an Ultra-low Dispersion (UD) lens element significantly reduces chromatic aberration in telephoto shots; Canon's optical Image Stabilizer (IS) technology counteracts camera shake to reduce image blur when shooting stills or recording video, essential for handheld shots at longer focal lengths. IS allows photographers to shoot at shutter speeds up to 3 stops slower for reliable flash-free photography in low light conditions.

 

The PowerShot S3 IS's 12x optical zoom combines with digital zoom to deliver 48x magnification for recording both stills and video. For even wider framing options, optional Wide and Tele converter lenses extend the focal length from wide 27mm to super-tele 648mm (35mm film equivalent) for an impressive 24x optical zoom. A Super Macro mode with 0cm shooting distance and optional Close-Up lens 500D (58mm) allow for detailed macro photography

 

Lenke til kommentar
S3 IS  har  6MP og 1/2.5 sensor, så  bildekvaliteten  er  bedre  på  Ixus 750  med 7.1MP og 1/2.5...

5929754[/snapback]

Ixus 750 har 1/1,8" sensor, så at S3 IS kun har 1/2,5" er en skuffelse. Bildekvaliteten kan altså bli skadelidende på grunn av fysisk mindre sensor enn Ixus 750 og S2 IS. Akkurat som Ixus 800 kan S3 IS få dårligere bildekvalitet enn forgjengeren.

Lenke til kommentar
Ja det ser ganske så bra ut:) Tenkte kanskje noen har erfaringer med S2 IS? Det er vel noen forbedringer på S3en :w00t:

5929622[/snapback]

Har S2 IS og er godt fornøyd med det, men som nevnt i en annen tråd synes jeg ikke S3 er verdt prisøkningen (har dog ikke prøvd eller sett tester av S3).

 

Ting jeg liker med S2:

- Vribar skjerm

- IS (optisk bildestabilisator)

- AA batterier, verdens mest utbrette batteritype og lett å finne som oppladbare og lader.

- Mye zoom

- O cm grense ved macro

- Skjermen kan vendes inn mot kamera når den ikke er i bruk (beskyttet mot støt)

- Godt å holde i og passe tungt.

 

- I følge tester har det også en meget god videofunksjon.

 

Det eneste jeg har å utsette på det er autofokusen som er litt kranglete noen ganger, men mye bedre enn på S1 IS.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sitter i Kuala Lumpur og kunne gjerne tenkt meg nytt kamera, men det ser ikke ut til S3 IS er tilgjengelig... :( Fikk en aalreit deal hvor de gir meg ca 860 kroner for mitt 2-3 mnd. gamle Canon A520 (4x. opt, 4.0MP kompakt) som jeg kj0pte for 1500,- og har mistet fra en kamel i fart osv. :innocent: Tror faktisk LCD skjermen sitter litt skjevt bak glasset etter det, og linsedekselet aapnet ikke helt slik det skulle en periode.... saa det ville vaert fordelaktig aa byttet det inn i et S3 IS, som tar samme minnekort (SD). Naa har jeg d0gnet og sjekket mye opp omkring forskjellige kameraer i denne klassen, har jeg kommet frem til at det er S3 IS jeg vil ha !

Lenke til kommentar
Sitter i Kuala Lumpur og kunne gjerne tenkt meg nytt kamera, men det ser ikke ut til S3 IS er tilgjengelig... :(

Her på berget kommer ikke S3 IS i butikkene før i neste uke, kan hende det er det samme der?

5998510[/snapback]

 

 

Da var bestillingen i orden. Onlinebutikken.no sier dem har det på lager:) 4400 kr juhuuu

Endret av catocontrol
Lenke til kommentar
Gidder du skrive litt om hvordan kamera er og hva du syns om det når du har prøvd det ut litt? Har veldig lyst på samme kamera, men vil vente til det kommer noen tester på det... :dribble:

6032870[/snapback]

 

 

Skal gjøre det vet du:) Jeg har jo ikke prøvd S2, men skal gjøre mitt beste

Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt kamera:)

Kunne du tatt noen bilder av lys himmel med en flaggstang/lysmast el. foran? Gjerne både på vidvinkel og zoom. Har sett noen bilder på nettet som viser rødt på ene siden og blått på den andre, håper det ikke lett blir slik.

 

Mvh JO

Lenke til kommentar
Gidder du skrive litt om hvordan kamera er og hva du syns om det når du har prøvd det ut litt? Har veldig lyst på samme kamera, men vil vente til det kommer noen tester på det... :dribble:

6032870[/snapback]

:thumbup: Kjøp S3is ,kjempe kamera tar suverene bilder.autofokusen har blitt veldig rask skal du ha noe bedre må du ha speilrefleks. :

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...