Gå til innhold

Hva mener folket om Call of Cthulhu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spilte i går Call of Cthulhu i ca. 10 minutter i går og intrykket mitt var ganske bra. God stemning, fin grafikk, alt passet fint. Men så skar alt seg og skjermkortet mitt tok fyr.

Så jeg lurer. Hva er meningen til folk som har spilt dette litt mer enn 10.minutter? Er det like bra som det virket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det tok fyr på grunn av CoC i allefall. Grafikken passer godt til stemmningen i spillet. Men den er langt fra det heftigste å se.

Jeg liker også spillet i utgangspunktet. Det er stemmningsfylt. Dog kanskje ikke så skremmende som det vil være men man blir ganske stresset selv når hovedpersonen får anfall. ;) Spillet blander ulike sjangere, og her må man både snikke, løse oppgaver, hoppe, og skytte seg frem. Dette på godt og vondt. Jeg blir litt irritert når jeg må gjennom en "hinderløype" der uansett hva man gjør dukker de som jakter på deg opp på nye steder som ikke kan nåes fortere enn det man springer.. Og når man da ikke kan lagre underveis...

Men uansett et spill som anbefalles for den trivielle sum av 250,-. Les gamer.no sin anmeldelse!

Skrevet

Førsteinntrykket mitt var enormt bra. God historie, stemning, dialoger, grafikk. Men må desverre si at dette ikke var like bra gjennom hele spillet, så snart jeg fikk våpen ble det mer som et vanelig FPS, har nå gjennomført spillet uten at dette tok seg opp igjen. :(

Skrevet
tok det virkelig fyr? måtte du kjøpe nytt? :roll:

5942143[/snapback]

Ja og nei. Jeg tror ikke det tok svei seg pga spillet, om det er det du tror. Sender det inn og får tilbake et nytt og bedre mot et mellomlegg. Netshop er en fin rød bil :)

Jeg har lest det tar lang tid før en får våpen i CoC? Mange timer? Stemmer dette?

Skrevet
tok det virkelig fyr? måtte du kjøpe nytt? :roll:

5942143[/snapback]

Ja og nei. Jeg tror ikke det tok svei seg pga spillet, om det er det du tror. Sender det inn og får tilbake et nytt og bedre mot et mellomlegg. Netshop er en fin rød bil :)

Jeg har lest det tar lang tid før en får våpen i CoC? Mange timer? Stemmer dette?

5947142[/snapback]

Ja det stemmer..

Fra gamer: Du kommer et godt stykke ut i Call of Cthulhu uten våpen, de er rett og slett ikke tilgjengelig fra starten. Når du først får kloa på litt slagkraft er det en enormt befriende følelse: Endelig har du litt makt mellom hendende. Jacks første våpen er et kubein.

Skrevet

Joda, eg glei rett inn i dette spillet. Men heile greien skar seg villt når eg stod å prata med han politimannen uti starten spillet. Skal teste igjen en annen gang, litt mange spill å herje med for tida. :whistle:

Skrevet

Jepp, dette spillet er faktisk J**vlig bra!

Nå skal sant sies at jeg kjenner godt til cthulhu mythosen fra før, men tror ikke det er et must for å like spillet. Jeg anbefaler dette spillet til alle og enhver, og kan nevne til slutt at www.play.com selger dette spillet for 14.99 £ for tiden. (mao under tollgrensa)

Skrevet

CoC er et spill alle burde prøve, spesielt om de liker litt spenning i hverdagen. Det at man ikke får våpen har ingenting å si for opplevelsen, man trenger det rett og slett ikke! Vil strekke meg så langt at jeg kaller det fantastisk.

Kjenner selv godt til Lovercrafts historier og vil tro spillet blir enda bedre om man tar seg tid til å lese litt rundt disse først!

Skrevet (endret)

Er ikke spesielt langt inn i spillet, men det virker veldig lovende så langt.

Virker som beste spill-"adaptation" av HP Lovecraft / Cthulu-mythos siden det første Alone in the Dark-spillet.

Tydelig at de som har utviklet spillet er fans. :)

Synd de gikk konk. :(

Endret av thomanil
Skrevet (endret)
Hva har alone in the dark 1 med CoC å gjøre? jeg elsker jo det spillet! er det også noe Lovecraft opplegg?

5951635[/snapback]

Det var masse Cthulu-referanser der i bøker, brev etc du fant når du nøstet opp storyen i løpet av spillet. Husker ikke om de faktisk brukte navn fra Cthulu-historiene til Lovecraft, men det var VELDIG tydelig hvor de hadde stjelt inspirasjonen sin fra. :)

Endret av thomanil
Skrevet (endret)

Alone in the dark var kraftig inspirert av lovecraft, og du kan også møte på flere creatures fra cthulhu mythosen samt finne kjente bøker. (necronomicon, de vermiis mysteriis)

edit: litt sein der ja...

Endret av Hawkmoon
Skrevet (endret)
Alone in the dark var kraftig inspirert av lovecraft, og du kan også møte på flere creatures fra cthulhu mythosen samt finne kjente bøker. (necronomicon, de vermiis mysteriis)

edit: litt sein der ja...

5951825[/snapback]

Forøvrig veldig Cthulu-stemning når man kan av å lese en bok (skjedde i Alone in the Dark 1 på et el annet sted.). "This unnatural tome is not meant for mortal eyes!" type stemningsting er bra. :)

Endret av thomanil
Skrevet

Ah, jeg elsker AitD 1. Kanskje CoC virkelig er et spill for meg da :)

Jeg føler meg foresten veldig fristet til å lese noen av Lovecrafts verk, nå som vi snakker om det.

Skrevet (endret)
Ah, jeg elsker AitD 1. Kanskje CoC virkelig er et spill for meg da :)

Jeg føler meg foresten veldig fristet til å lese noen av Lovecrafts verk, nå som vi snakker om det.

5952620[/snapback]

Les "Lovecraft Omnibus" vol 1-3. Disse antologiene utgjør så vidt jeg vet det meste av det originale Cthulu-materialet

(En del andre forfattere har skrevet "videre" på det i nyere tid).

Vol 1 på Amazon

Vol 2 på Amazon

Vol 3 på Amazon

Endret av thomanil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...