javascript Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 (endret) Hei dere! Har laget 4 tabeller i MYSQLFRONT 3.2, og finner ikke ut hvordan jeg oppretter relasjonene (FK) mellom tabellene. Noen som kan hjelpe meg i gang? Edit; Konkretisering; Hvordan får jeg PK i en tabell inn som FK i en annen ?? Endret 15. april 2006 av javascript
CruellaDeVille Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Hei dere! Har laget 4 tabeller i MYSQLFRONT 3.2, og finner ikke ut hvordan jeg oppretter relasjonene (FK) mellom tabellene.Noen som kan hjelpe meg i gang? Edit; Konkretisering; Hvordan får jeg PK i en tabell inn som FK i en annen ?? 5924802[/snapback] du tar primærnøkkel fra tabell 1 og setter som fremmednøkkel i tabell 2. eks hvis du har en forfatter og mange artikler legger du primærnøkkel for forfatter inn i artikkelrelasjonen
javascript Skrevet 16. april 2006 Forfatter Skrevet 16. april 2006 Hei dere! Har laget 4 tabeller i MYSQLFRONT 3.2, og finner ikke ut hvordan jeg oppretter relasjonene (FK) mellom tabellene.Noen som kan hjelpe meg i gang? Edit; Konkretisering; Hvordan får jeg PK i en tabell inn som FK i en annen ?? 5924802[/snapback] du tar primærnøkkel fra tabell 1 og setter som fremmednøkkel i tabell 2. eks hvis du har en forfatter og mange artikler legger du primærnøkkel for forfatter inn i artikkelrelasjonen 5927604[/snapback] Takk, det skjønner jeg. Spørsmålet er imidlertid hvordan dette gjøres i MY SQL Front 3.2 ? PK legges jo default, men hvordan importerer jeg en annens tabell PK som FK inn i tabellen ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå