Gå til innhold

Top 5 rpg spill

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Baldurs Gate 1 (Fallout 1)

Baldurs Gate 2 (Fallout 2)

Never Winter Nights

Might and Magic Mandate of Heaven

Knights of The Old Republick

Det er mine pærler :)

Og etter min mening trenger ikke de spillene noen begrunnelse.

Ser det er flere andre som har skrevet nok om dem. Ingen vits for meg å gjennta alt andre allerede har beskrevet. :thumbup:

Edit: Jeg har ikke tatt med hack and slash rpg som Diablo og Baldurs Gate konsoll serien. Dette var også bra spill men går ikke langt nok inn i rpg sjangeren for å bli tatt med her etter min mening.

Endret av Darkrevan
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gothic 2 - Stemning, stemning, stemning.

The Elder Scrolls III: Morrowind - Mange hundretalls timer med frihet.

Diablo II - Jeg har sikkert brukt flere tusen timer på dette spillet. Herlig online-funksjon.

Final Fantasy VII - Perma-gåsehud.

Final Fantasy VIII - Ikke bare verdens beste RPG, men verdens beste spill.

TES IV: Oblivion er hittils kjempebra, men jeg har ikke spilt det nok til å kunne plassere det på en sånn liste. Kanskje om noen måneder.

Har lyst til å nevne Baldurs Gate II også. Et nydelig spill.

Endret av Skurupu
Skrevet

Eg hadde trudd dette skulle bli vanskeleg...men det vart faktisk ikkje det. Her er mine favorittar:

1. Gothic 2 - Night of the Raven: Fortsatt kongen, sjølv etter at Oblivion er ute. Fantastisk stemning, engasjerande historie, nær perfekt gameplay, stor fridom...og ikkje minst, ei verkeleg kjensle av å vere ein del av spelverda. Sjølv etter å ha runda det fleire gonger, og å ha gjort "alt", kjennast ikkje Gothic 2 kunstig. Det er her dei fleste spel mislukkast, men Gothic har noko heilt spesielt. I TES-spela føler eg etter kvart at eg sit og ser på spelmotoren...i Gothic 2 føler eg at eg ser på skogen utanfor Khorinis. Det er vanskeleg å seie akkurat kva det er Gothic 2 har som andre manglar...men det har det i alle fall. :love:

2. Quest for Glory - So you want to be a hero?: Dette var det første spelet eg spelte der eg hadde vesentlege moglegheiter til å gjere ting på fleire forskjellige måtar. Det var òg det første spelet der eg starta på nytt med ein gong etter å ha runda det første gongen :). QFG-Sywtbah (eller berre QFG2) er ei blanding av gammaldags tekstabasert Sierra-eventyr, og RPG med karakterbygging og kamp-sekvensar. Igjen er det stemninga, og den unike kjensla av at spelverda er verkeleg, som hevar spelet langt opp over massene. Eg følte verkeleg at eg kjente karakterane eg møtte. Eg plukka opp spelet ganske tilfeldig når eg var på klassetur i England i 1996, fordi det såg bra ut på eska. Definitivt det kjøpet eg har vore mest heldig med so langt i livet. :D

3.Final Fantasy VIII: Alle FF-spela eg har spelt har vore fantastiske...kvart av dei eineståande på sin måte. Det som gjer at nummer 8 er favoritten min, er først og fremst historia. Alt det andre er bra òg, men historia, og måten ho vart fortalt på, var berre heilt spesiell for meg. Eg hugsar enno godt når eg sat på eit rom på Håkonsvern og spelte, når Squall og Rinoa var ute i verdsrommet, og "Eyes on You", melodien som hadde vore eit gjennomgongstema gjennom heile spelet, plutseleg kom med full vokal. :wow:

4. Neverwinter Nights: Dette er på mange måtar ein veldig tradisjonell, lineær RPG, som ikkje tok so mange sjansar når han kom ut. Men likevel var alt berre so utruleg "riktig", at det vart eit spesielt spel likevel. Eg hugsar at eg var heilt besatt i ei periode, og berre måtte ha meir og meir NWN. Eg gjekk gjennom begge ekspansjonspakkane, og lasta ned fleire brukar-lagde ekspansjonar frå nettet. Eg trur kanskje det var karakterbyggina som gav spelet det lille ekstra som skulle til for å verkeleg engasjere. Karaktereditoren på starten er fortsatt det beste eg har sett til no, og etter kvart som eg steig i nivå fekk eg eit fenomenalt register av spennande ferdigheiter. Eg spelte sjølvsagt som trollmann, noko som heile tida var veldig bra, men som tok heilt av når eg fekk "Hordes of the Underdark"-ekspansjonspakken. Det finst mange RPG-ar der ein får gode spells,,,men eg har enno til gode å sjå noko som toppar ein "Hellball". :D

5. KOTOR 2: Alle normale unge menn drøymer om å vere ein jedi-ridder, ikkje sant? I KOTOR fekk eg lov til å vere det. Sjølv om spelet var lineært, miljøa var "korridor-aktige", og det heile var svært buggy og ustabilt, spelte eg gjennom dette tre gongar utan å bli lei. Det var verkeleg eit friskt pust og eit avbrekk frå dragar og troll. Historia var skikkeleg bra, kampane var bra, og karakterbygginga var glimrande. Og nemnde eg at eg fekk lov til å vere jedi-ridder? ;)

Kay

Skrevet
Har ikke prøvde Fallout serien siden det er så gammalt. er nesten ferdig med Planescape: Torment som også er ganske gammelt. Ser ut som man er nødt til og skaffe seg det siden så mange hadde nevnt det her. Har lest litt om det no og det virke litt stili. Men ser at det er med guns og ikke med sverd og magi, og det er det jeg liker best med RPG.

5968774[/snapback]

Litt synd at du ikke liker RPG med guns, spesielt med tanke på at jeg ser det første spillet du nevnte var Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura.

Og at du likte Arcanum sitt characther system, tror jeg nok du kunne også likt characther-systemet på Fallout.

Og historien er kjempekuul.

Det er faktisk mange av de samme folk som lagde spillene, og det er ganske tydelig. Er en del ingame-referanser til Fallout i Arcanum også, som er litt morsom. :)

Skrevet
Må si at jeg aldri glemmer Eye Of The Beholder serien. Brukt mange timer her. Ellers så synes jeg en del av de som nevnes knapt kan kalles RPG spill... Men så er jeg vokst opp med RPG med penn & papir (og hauger med regelbøker ol... ;) )...

5970825[/snapback]

Hehe, EOB var kuult ja.. Husker at det alltid var stor krangel om hvem som skulle styre mus, og hvem som skulle styre tastatur, og hvem som måtte tegne kart.. :p

Ble ikke så mye 'ekte' rollespill på meg..

Første gangen jeg skulle spille, tenkte jeg jeg skulle bli en mektig magiker.

Når jeg lagde karakteren og kom så langt at jeg skulle trille inteligensen min (med 3 terninger) fikk jeg selvfølgelig 3 enerer.. Etter mye latter og terging, så kom de andre spillerene og GM'en frem til at jeg fikk trille intligensen på nytt, siden magikeren min ville bli helt ubrukelig med bare 3 i inteligens.

Jammen fikk jeg tre da og.

Etter den gang var det alltid mye fnising hver gang jeg skulle trille en ny karakter.

Spilte ett par ganger, men ble aldri den mektige magikeren jeg hadde planlagt.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

1. The Elder Scrolls III: Morrowind + Ekspansjoner (Bethesda er mestere innen RPG! !Note: RGP ikke MMORPG)

2. The Elder Scrolls IV: Oblivion (har ikke noen små ting som Morrowind har)

3. Balduras Gate uten Ekspansjoner

4. Knigths of the Old Republic

5. Super Mario vs The Big Bad Fish (ett dritt spill jeg lasta ned for noen år siden)

Og Ånden til Final Fantasy 7 ligger over hele denne listen og Play Stationen min, aldri vært borti ett bedre spill!

Endret av Lakus
Skrevet

Har fjernet en del uinteressante innlegg, og har et par andre i kikkerten. Om folk kunne ha lest det første innlegget, og spesielt den delen om å begrunne listen, så kunne kanskje andre fått noe ut av posten din.

Hvis alle skulle skrevet at spill XXX "ikke trenger noen begrunnelse", hva er vitsen med tråden da? Å lese gjennom en liste over spillnavn?

Skrevet (endret)

1. Tomb Raider: The Legend (UTROLIG bra spill, konge/vanskelige oppgaver) :love:

2. Baldurs Gate 2: (Utrolig bra historie) :love:

3. Baldurs Gate 1: (Utrolig bra historie) :love:

4. Tomb Raider 1: (Omtrent samme som The Legend, bare at da jeg spilte 1'ern for første gang hadde jeg en utrolig god følelse i hele meg - fikk også en slik følelse i The Legend, men ikke så god) :love:

5. Vet egentlig ikke, men kan jo si Tomb Raider 2 da (vet ikke hvorfor)

EDIT: 2.plass og 3.plass skyves oppover..på 3.plass Baldurs Gate: Dark Alliance 1, på 4.plass Baldurs Gate: Dark Alliance 2 og 5.plass vet jeg ikke =D (dette gjelder bare hvis ikke Tomb Raider spillene kan regnes som rpg spill ;)

Endret av ZayCon
Skrevet (endret)

Kan virkelig Tomb Raider-spillene kalles rpg-spill? Nå har jeg knapt spilt dem, og prøver ikke å være rpg-snobb, but really now....

Endret av thomanil
Skrevet
Kan virkelig Tomb Raider-spillene kalles rpg-spill? Nå har jeg knapt spilt dem, og prøver ikke å være rpg-snobb, but really..

Vet ikke :D

ZayCon

Skrevet

Nei Tomb Raider går ikke under spill kategorien rpg, går vel heller under adventure\action eller noe sånt? Rpg går det hvertfall ikke under. Nå snakket jeg om hvor spill industrien setter spillene, ike hva som er "politisk" korrekt :)

Skrevet

Jeg har ikke akkurat noen topp 5-liste men...

1: Diablo II - The Lord of Destruction, god historie, bra filmer, mange classer og velge mellom, de blir nesten aldri helt like, mye større valgfrihet enn i I'eren, skills, "ingen" maksimum stat-nivå og det har ikke blitt mindre kjekt etter at Patch 1.11 kom ut.

2: Diablo - Hellfire, greit og kunne historien før II'eren, selv om jeg ennå ikke har forstått alt :p spillte dette mye før jeg fikk tak i II'eren.

Skrevet (endret)

August_Andre, din første melding fortjener ikke å være den eneste her uten begrunnelse hvorfor disse spillene er så kuule. Fortjener minst en redigering. :)

Velkommen til forumet forresten. :)

Endret av KongRudi
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Litt rart at så mange nevner Fallout 1 og 2, men ikke Arcanum som er laget fra samme folka.

Spill Arcanum folkens!!

Sykt bra spil med utrolig historie og stemning. Minner veldig mye om fallout men jeg syntes det er hakket bedere jeg :)

Ikke la dere lure av den dårlige grafikken!

Endret av Thom Merlin
Skrevet

Her er min liste:

1. Legend of Zelda: Ocraina of Time

2. Legend of Zelda: Majoras Mask

3. Legend of Zelda: The Wind Waker

(Og gjett dere hva jeg gleder meg til? Ja du tippa riktig..)

4. Fable

5. Oblivion ...

Skrevet

Hmm, må bare si at verken Windwaker eller majoras mask når opp til de beste spillene ;)

Min liste:

1: Arcanum- Alt ved det er bra!

2: Zelda - A link to the past/Ocarina of Time hvis man kan kalle det rpg - jævla bra spill

3: FF5 )

4: FF8 }- Utrolig bra spill

5: FF3/6 )

Skrevet

Sant nok Static, lagde nok mer min egen 5 top rpg liste ;) Men har med smak og behag å gjøre, jeg har f.eks ALDRI likt diablo noe særlig... :)

Skrevet

Arcanum - Muligens det beste spillet jeg har spilt, da jeg kjøpte det satt jeg forann skjermen hele nattet i flere uker =P. Bra grafikk, god historie og best av alt, frihet til å dra hvor du vil, gjøre hva du vil og skape den karakteren du vil. I tillegg er det fyllt av små detaljer. Morrowind gå å vugg, Arcanum er ikke på langt nært like stort, det har ikke like mange steder å basøke eller like mange NPC'er, men jeg synest fortsatt at Arcanum gir mer frihet.

Gothic II (NotR) - En virkelig god historie og et virkelig bra kamp system. Det er vanskelig og ubalansert, og første gangen jeg spilte det krasjet spillet en gang i timen eller no, men det er verdt det. En levende verden som klarer å overbevise at den er ekte.

Planescape Torment - For å få det klart, jeg hater D&D reglene, bla. det faktum at folkene må sove to -tre ganger i døgnet for å kunne sloss. Det er bare så mye jeg ikke liker med D&D (jeg ble itrodusert til RPG'er gjennom Diablo og Snes spill, ikke D&D). Men Planescape elsker jeg, historien, dialogene, NPC'ene og det faktum at hver eneste handling har en ytterst viktig konsekvens. Ingen quests som føles "random", ingen grotter hvis eneste mål i livet er å gi Exp. Nesten alt i Planescape har en virkelig mening, som passer inn i verdenen, bare synd det var så kort.

Illusion of Gaia (Time) - Litt retro minner, jeg husker det var bra, men ikke hvorfor =3

Final Fantasy VII - Brilliant musikk, god animering, gode karakterer, god historie, men random battles. Bortsett fra random battles så liker jeg alt ved dette spillet, spesielt musikken og karakterene Cloud, Red, Barret, Sid eller hva var det de het, de har skapt en hel liten verden i dette spillet, fylt ac Chocoboer, lykkelige mennesker, soldater og konspirasjoner. Sjefene og de sekvensene på superangrepene er og verdt å få med seg. Også var det musikken da, nevnte jeg musikken, den alene gjør spillet hverdt å spille gjennom en 7-8 ganger.

Adre spill som gjerne skulle verdt nevnt er Divine Divinity, Diablo II, Vampire - Bloodlines, Baldurs Gate 2, Neverwinter Nights (historien, og spillet generelt var kjedelig, men systemet bak, karakter og kamp systemene o.l. var veldig bra), Morrowind (tanken var bra, men jeg har prøvd å spille det tre ganger nå og hver gang ender jeg opp med å kjede meg etter en stund. Har kommet så langt at Caious (eller hva han heter) sender meg til Ashlands), Fallout, Mount & Blade (gleder meg til det kommer en historie bak spillet), Breath of Fire I-IV, FFV, FFVI, Secret of Mana.....

Btw, jeg har spilt og elsket alle (tror jeg, bortsett fra Four Swords) Zelda spill siden A Link to the Past (det beste av dem alle) men ser på dem som adventure spill, ikke RPG'er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...