Gå til innhold

Hvordan makse ditt 7800GT i 3 enkle steg!


Anbefalte innlegg

Jævla bra :D MEN, du burde ta med at man bør rydde i "voltage table" også.. ellers.. perfekt  :love:

edit: vil bare legge til at vmod i bios funker på de fleste nvidia kort , men om man ikke får valgt "extend voltage table" så lagrer man biosen som nvidia 6800 series GPU , åsså åpner man den lagrede fila å velger F.eks GTX 512 ( eller hva det var FØR man lagra fila). da kan man velge opptil 1.5 volt. denne modden fungerer på Både Gt , GTX og GTX 512 ( gtx 512 kjører 1.45 V stock).

5925136[/snapback]

 

Har sett litt på det med rydding i voltage table og lagring som 6800 series GPU, det trenger man ikkje å gjøre i den nyeste versonen av nibitor (2.8a) på 7800GT

men har sett litt på GTX og GTX 512, der må man fortsatt gjøre det.

Skal se om eg skal legge til detaljert kordan du skal gjøre det for GTX og GTX 512 også

Endret av jon-t
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må jeg bare prøve!

Har akurat skaffet vannkjøling til mine to 7800gt kort.

Synes jeg alltid har greid å oppnå bra klokke resultater uten denne modden (500Mhz core og 1200Mhz mem).

Tempen ligger på bare 44 grader etter å ha kjørt 3Dmark et par ganger.

 

Gleder meg til å se hva jeg kanskje kan oppnå med vmodden. :dribble:

 

Gleder meg ennå mer til du får laget en tabell med hvilke frekvenser som gir best resultat (mener jeg har sett noe slikt tidligere).

Har det også knskje noen sammenheng hva man klokker ram og gpu til.

Tenkte på diferansialer (eller hva det nå heter).

 

Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette må jeg bare prøve!

Har akurat skaffet vannkjøling til mine to 7800gt kort.

Synes jeg alltid har greid å oppnå bra klokke resultater uten denne modden (500Mhz core og 1200Mhz mem).

Tempen ligger på bare 44 grader etter å ha kjørt 3Dmark et par ganger.

 

Gleder meg til å se hva jeg kanskje kan oppnå med vmodden.  :dribble:

 

Gleder meg ennå mer til du får laget en tabell med hvilke frekvenser som gir best resultat (mener jeg har sett noe slikt tidligere).

Har det også knskje noen sammenheng hva man klokker ram og gpu til.

Tenkte på diferansialer (eller hva det nå heter).

 

Stå på!  :thumbup:

5989763[/snapback]

 

 

Ja får se om eg skal lage ein tabel snart...

Det tar riktignok ein del tid, men skal se kva eg kan få til :tease:

Lenke til kommentar

For folk uten diskettstasjon

 

Hentet fra PlanetAMD64:

"What I did to do USB flash drive boot:

I used this article for reference Utility to make USB flash drives bootable Combo of post 7 & 8.

 

First you need download couple utilities:

1. HP USB Disk storage Tool

 

Steps to make USB flash drive bootable:

 

1. I went to Allbootdisk.com and downloaded the “DOS 6.22” ISO. You can burn or use Daemon Tools for step 3.

2. Connect your USB thumbdrive to USB port on your computer

3. Using "HP USB Disk storage Tool" format your USB Drive select FAT as File system and check "create a DOS startup disk" option, "Using DOS system files located at:" the Disk or Mounted ISO created in step 1.

4. Change your bios to boot from USB first choice then verify that you can boot from your USB drive. In my case, ASUS has a bootmenu, accessed by pressing “F8” during POST

 

Booted and flashed no problem."

Lenke til kommentar
For folk uten diskettstasjon

 

Hentet fra PlanetAMD64:

"What I did to do USB flash drive boot:

I used this article for reference Utility to make USB flash drives bootable Combo of post 7 & 8.

 

First you need download couple utilities:

1. HP USB Disk storage Tool

 

Steps to make USB flash drive bootable:

 

1. I went to Allbootdisk.com and downloaded the “DOS 6.22” ISO. You can burn or use Daemon Tools for step 3.

2. Connect your USB thumbdrive to USB port on your computer

3. Using "HP USB Disk storage Tool" format your USB Drive select FAT as File system and check "create a DOS startup disk" option, "Using DOS system files located at:" the Disk or Mounted ISO created in step 1.

4. Change your bios to boot from USB first choice then verify that you can boot from your USB drive. In my case, ASUS has a bootmenu, accessed by pressing “F8” during POST

 

Booted and flashed no problem."

5992674[/snapback]

 

Takk for tipset, skal teste det og utvide seksjonen med flashing litt...

Liten oppdatering på ka dere kan se fram til om litt:

 

-Utvide flash seksjonen med guide med bilder til flashing med cdrom og USB disk.

-Utvide guden til å gjelde 7800 kort generelt og hive inn bilder og instruksjoner til biosmod til 7800GTX og 7800GTX512.

-Tabel og graf med hastigheter som gir ytelse boost på dei forskjellige 7800 korta.

Blir nok 450-500 mhz på steg med 1 og 1mhz noe som gir 50 tester??!! Så dette tar nok litt tid.

-Hvordan finne den deltaen som gir best ytelse og klokk for ditt kort

-Har exprementert litt med mem timings som eg kanskje også kan legge til hvordan stramme timings for å bedre 3dmark scores uten at det skal gå ut over klokken.

++

 

Har litt dårlig tid framover med eksamener snart og nokon tentamener så det kommer nok ta litt tid før alt over er klart...

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å lodde på et trimpotmeter for å regulere Vmem? Med omkring 20k motstand skulle man ende opp på 601 ohm, og justere seg opp/ned ettersom. "Blyant-trikset" er vel ikke no annet en en paralellkobling av to motstander? Elfa har jo en haug av trimpotmetere som egner seg, tror jeg må teste det :)

 

Edit: PCB er printkort ?

Endret av gaardern
Lenke til kommentar

Her er hvordan jeg lagde bootable usb minnepenn:

 

1. Last ned Win98SE bootdisk iso fra www.allbootdisks.com

2. Pakk ut og mount i Deamon Tools. Eventuelt brenn den til en cd.

3. Last ned HP USB Disk Storage. (Hvis nedlastingen ikke starter automatisk, trykk på "...klicken Sie bitte hier"

Start opp HP-programmet og velg "Create DOS startup disk", velg så den stasjonen der Win98SE-isoen ligger, i mitt tilfelle H:.

post-11238-1146335722_thumb.jpg

4. Trykk på start :) (Husk å ta backup av det som eventuelt ligger på minnepennen fra før)

 

Så må du velge å boote fra USB-device i Bios.

Voìla.

 

Hvis du får Load Error når du prøver å starte nvflash.exe, så last ned csdpmi4b.zip her, pakk ut og kopier de 3 exe-filene som ligger i BIN-mappen over på rota minnepennen. Da funker det :)

Lenke til kommentar
Hvordan makse ut ditt 7800GT i 3 enkle steg ! v1 beta

 

-Biosmodden skal ikkje fungere på dei nyere XFX 7800GT korta med svart PCB-

 

5922484[/snapback]

 

 

Hei! Dette ser ut til å være en konge guide Jon!! Men en ting, du skriver at biosmodden ikke skal funke på de nyere xfx 7800gt korta. Jeg har XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 eXtreme, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313573 , skal jeg gjøre noen unntak fra guiden din, eller kan jeg følge den slavisk? (PS, holder det med den kjølinga som følger med som standard? Eller MÅ jeg ha noe anna kjøling?)

 

 

 

Mvh Stig Olav Kasin

Lenke til kommentar
Trodde man bare kunne bruke ATI-Tool på ATI-kort, men da tar jeg sannsynligvis feil...

 

Edit: Oups! Browseren min hang seg opp igjen. Beklager  :nei:

6070621[/snapback]

 

Det er nok feil ja :tease:, alle dei nyere versonene av ATI Tool støtter nvidia kort og fungerer utmerket :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Samme her, føler jeg fikk lav klokk på xfx 7800gt kortet mitt (495/1215) med biosmod.

 

Mvh. Rise

6144862[/snapback]

 

Får 499/1208 :(

 

Testet å sette delta til 40, da klokket jeg til 475(+40) altså 515 på core.. Men var masse artifacts..

 

Klarte å fullføre 3dmarks på 475(+40), men ikke på 500(delta 0).. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...