Gå til innhold

Hvordan makse ditt 7800GT i 3 enkle steg!


Anbefalte innlegg

mangler cpu power for å komme over 10 000 i 3d mark 05( singelkort seff) jeg :(

men det virker som det er mange 7800 Gt kort som klokker veldig dårlig da, det ene kortet jeg har klarte bare 480 eller noe på core før mod, å over 500 etter :D

edit: vet dette ikke er populært men trenger penger så jeg tar sjansen på å reklamere for en bra 7800 GT vannblokk jeg selger : http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=55290

:innocent:

Endret av AmdTommy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan får dere skjermkort minnet over tusen?

Jeg har en 7900gt som har en mem stock på 330 mhz. har dere klokket den helt opp over 1000mhz? eller er det noen multipayere med i bildet.

 

har klokket core til 480 og mem til 365 mhz, uten å forandre volt(under 70grader load).

 

Hilsen en ikke alt for avansert sjel.

Lenke til kommentar
Hvordan får dere skjermkort minnet over tusen?

Jeg har en 7900gt som har en mem stock på 330 mhz. har dere klokket den helt opp over 1000mhz? eller er det noen multipayere med i bildet.

 

har klokket core til 480 og mem til 365 mhz, uten å forandre volt(under 70grader load).

 

Hilsen en ikke alt for avansert sjel.

6162385[/snapback]

hva bruker du til å klokke?

Lenke til kommentar

Nice guide, tenker jeg skal prøve dette, men har noen spørsmål:

 

1. Jeg har XFX 7800GT, vil jeg ikke kunne flashe biosen da? Eller hva mente du med at det ikke ville fungere med biosmod?

 

bare at no begynner du på 550mhz

2. Ligger ikke minnet orginalt på litt over 1000 da?

 

3. Og, er det noen måte å finne ut hvor mye volten blir på, ettersom man vet motstanden når man tegner? Eller må jeg bare prøve meg fram? Hvis jeg vil nå f.eks 2,4 volt, hva må resistansen være da?

 

4. Hvis jeg bruker ati-tool, blir ikke klokken gjort om til stock så fort jeg lukker programmet?

 

Sjulimann :)

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

Har for det første økt spenning til GPU ved hjelp av Nibitor. Greier ca. 490MHz + 40MHz delta. Prøvde også blyant trikset på minnet. Streket meg ned til 560 Ohm som skal tilsvare noen sånt som 2.26 Volt. Før modden greide jeg vel såvidt over 1200MHz. Nå ser det ut til at jeg greier rundt 1350MHz.

 

Prøvde faktisk å streke meg helt ned til 535 Ohm. Dette så ikke ut til å hjelpe noe videre. Tror den fine linja går på rundt 2.2 Volt + på dette minnet. Prøvde også med 600 Ohm. Her fikk jeg klokket det til ca. 1250 - 1260MHz. Har lagt meg på 1340MHz på 560 Ohm nå.

 

Alt i alt må jeg si meg meget fornøyd.

 

Fin Guide.

 

Edit: Måtte ned til 1320MHz. F.E.A.R hengte seg på 1340MHz.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Hvordan makse ut ditt 7800GT i 3 enkle steg ! v1 beta

Det du trenger:

 

Fysisk:

Multimeter

Nykvesset blyant

Ein diskett/Cd eller Usb flashdisk

 

Den tråden her er sikkert død, men prøver alikevel... Ser at CD er skrevet opp, men så ikke noe i guiden hvordan man bruker en CD.. Har hverken en diskett-stasjon eller en USB disk... Så hvordan får jeg lagt den nye BIOS'n på en "boot-bar" CD? Det går vel an? Er vel ikke nødt til å bruke enten diskett eller USB disk?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Flott guide!

 

Jeg har POV 7800 GT kort som jeg tenkte å klokke litt, men jeg vet ikke helt om jeg vil softmodde volten ennå. Har lurt litt på å bruke nTune, er det noen som har erfaringer med dette? Ellers klokka jeg litt før, og det var jo morsomt, så det frister litt å bruke ATI Tool også.....er så lenge siden dette her; er det bare å stille opp core hastigheten til jeg får artifacts, så stille litt ned, så etterpå stille opp minne hastigheten til jeg får artifacts, for så stille litt ned igjen? Og så kjører det slik? Jeg må ikke "lagre" innstillingene i ATI Tool, eller åssen er det? Hvordan kan jeg få default-innstillingene (altså standard klokkehastigeter) tilbake? Har aldri brukt ATI Tool...

 

Takker

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har funnet ut at jeg må bytte Bios på det ene 7900gtx kortet mitt, og jeg lurer på om jeg må laste ned "1. Last ned Win98SE bootdisk iso fra www.allbootdisks.com" for og lage en boot disk med tanke på at jeg har XP professional 64...eller kan jeg laste ned en egen boot disk iso for xp professional 64?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...