Gå til innhold

Hvordan makse ditt 7800GT i 3 enkle steg!


Anbefalte innlegg

Har ett gainward 7800gt kort

gpu: 400mhz

minne: 512 som kjører på 1000mhz

 

har prøvd litt å klokke dette skjermkortet, å klokke gpuen går problemfritt. men når jeg skal klokke minnet så blir det problemer når frekvensen rekker ca. 1268 mhz(på faresoneskalaen som går frå grønt-gult-rødt er dette helt i slutten på det grønne). Det som skjer er at: Det kommer små "fargete prikker" opp på skjermen med en gang, så 1 sek etterpå blir alt svart. Så må jeg slå av og på pcen før den funker igjen. Jeg bruker det programet som følgte med skjermkortet der gpuen kan klokkes frå 400-500mhz, og minne kan klokkes frå 1000-1500mhz.

 

er det sånn det skal vere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Har ett gainward 7800gt kort

gpu: 400mhz

minne: 512 som kjører på 1000mhz

 

har prøvd litt å klokke dette skjermkortet, å klokke gpuen går problemfritt. men når jeg skal klokke minnet så blir det problemer når frekvensen rekker ca. 1268 mhz(på faresoneskalaen som går frå grønt-gult-rødt er dette helt i slutten på det grønne). Det som skjer er at: Det kommer små "fargete prikker" opp på skjermen med en gang, så 1 sek etterpå blir alt svart. Så må jeg slå av og på pcen før den funker igjen. Jeg bruker det programet som følgte med skjermkortet der gpuen kan klokkes frå 400-500mhz, og minne kan klokkes frå 1000-1500mhz.

 

er det sånn det skal vere?

9183480[/snapback]

Ja det er sånn det skal være når minnet ikke takler mer. Du har da funnet maks til minnet på kortet ditt. Jeg ville nok satt det ned til 1240 eller 1230.

 

Edit: De små fargede prikkene er artifakts

Endret av Megern
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...