Gå til innhold

Vil legalisere all narkotika


Anbefalte innlegg

På hvilken måte er de verre?

 

Hvordan tror du noen som drikker seg full hver dag ser ut?

 

Dessuten er ikke alle narkomane som de som går på Plata. Du har de narkomane som har en bra betalt jobb, som går i dress på dagtid, og ruser seg på kveldene. De er også avhengige av narkotika, men det er ikke mulig å se det på dem.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så skal vi ta heroin som et eksempel, hvis du har bra vare på og ikke tar noe annet så skal det litt til å ta OD, men man blander som oftest det med hyppere og andre sterke benzo-preperater og derfor ufattlig høye dødsfall. Og til dere idioter som mener at det er bare å kverke narkomane osv. de er faen sprette meg like mye menneske som meg og deg. De kan faktisk hjelpes, men ikke av trang-tenkte som sitter på sin høye hest og ikke har snøring. Takk til dere som har lagt inn seriøse innlegg her :thumbup: Og til dere som legger inn samme dritten i alle sånn tråder: dritlei av å høre samme pisset om misbrukere på forumet her.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Uten å ha lest så mye i tråden vil jeg si at å legalisere all narkotika blir feil. Se fordeg en 14-åring som får en som er 18 eller 20 år til å stikke inn på narkosjappa for å kjøpe han litt heroin. Nei, det går ikke. Jeg tror mere på at man kan avkriminalisere enkelte stoffer, eventuelt gjøre slik som i Nederland der man har gjort det lovelig med cannabis.

 

Som andre har sagt før meg så er det bedre at man kan stikke i en foretning å kjøpe hasj/marihuana, istedet for å oppsøke et kriminelt miljø. Ved å gjøre dette får du kun tak i cannabis, mens i et narkomiljø kan man bli fristet eller i verstefall lurt til å ta stoffer man i utgangs punktet hadde tenk å holde seg unna.

 

Det beste vil dermed bli å trappe ned jakten på stoffer som er minst vanedannende, er minst fysisk og psykisk skadelig og som har kort varig rus. For så å trappe opp jakten på hardere stoffer som f.eks. heroin, amfetamin, kokain osv.

Lenke til kommentar

yupp, er dønn enig i den. Mange som har lyst til å bare røyke tjall, men en eller annen gang må man inn til de "skumle" menneskene å kjøpe og de har som oftest andre ting også. Og det er ikke alltid like let å si nei til noe nytt som blir alltid glorifisert ovenfor folk som ikke vet så mye om de varene den personen har.

å legalisere noe er en ting, men det er mye som skulle ha stemt hvis alt skulle gå bra.

Lenke til kommentar
Se fordeg en 14-åring som får en som er 18 eller 20 år til å stikke inn på narkosjappa for å kjøpe han litt heroin.

5925533[/snapback]

I et illegalt marked trenger de ikke engang å få noen til å kjøpe for seg.

5925551[/snapback]

 

Tro det eller ei, narkolangere har barrierer de også, selv om de ikke akkurat lever etter loven. Men en 14-åring kan jo få andre til å gå til en langer også. Kort forklart; det var bare et eksempel.

Lenke til kommentar
Se fordeg en 14-åring som får en som er 18 eller 20 år til å stikke inn på narkosjappa for å kjøpe han litt heroin.

5925533[/snapback]

I et illegalt marked trenger de ikke engang å få noen til å kjøpe for seg.

5925551[/snapback]

 

Tro det eller ei, narkolangere har barrierer de også, selv om de ikke akkurat lever etter loven. Men en 14-åring kan jo få andre til å gå til en langer også. Kort forklart; det var bare et eksempel.

5925576[/snapback]

 

åssen barrierer? det vil jeg gjerne vite, for de jeg kjente gir som oftest faen, eneste de ikke driter i er purken for man har jo ikke lyst til å miste dopet.

Hvis det er noen som oppfatta det innlegget mitt før som dritt så er ikke det meningen, men jeg vil bare at folk skal tenke over hva de sier.Ingen er verdt en dritt mer en andre på kloden her.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Tro det eller ei, narkolangere har barrierer de også

Eh nei, det har de ikke. De står til og med utenfor skolene og selger.

 

Nå skal det sies at det er temmelig "ekstremt" at det står folk utenfor skolene og selger. Det er slettes ikke vanlig.

 

Av personlig erfaring så skal det mye til å komme seg til "kilden", altså den som skaffer stoffet utenlands evt dryker/lager her i Norge, hvis en ikke vil inn i et dopbelastet miljø. Jeg vil påstå at av de 1/3 som hadde røyket hasj her i Norge så hadde et stort flertall skaffet/fått stoffet igjenom venner og bekjente og at de vennene eller bekjente har enda flere mellommenn før en kommer til det en kan kalle en langer. Men dette blir jo også opp til hvordan en definerer langer, men jeg vil si at det er stor forkjell på å få tak i stoffet igjenom venner og få tak i stoffet ved å gå til en langer. Jeg mener at det store flertall får tak i stoff igjenom førstnevnte.

 

Egentlig er jeg ganske enig med det Simen1 skrev nesten helt i starten her. Mange stoffer kan brukes innen helse og dette er noe en aboslutt må revurdere slik at vi kan få en skikkerlig ruspolitikk her i Norge og ikke en som kun sier forby, forby og atter forby.

 

En ting som har blitt nevnt, som jeg er uenig i, er skattleggning av distrubisjonen. Dette kan føre til at folk prøver å unngå denne skatten og velger å selge svart og da er vi tilbake til start igjen. Skal det være lovlig å selge må det også være skattefritt slik at vi slipper at noe kommer undergrund.

Lenke til kommentar

åssen barrierer? det vil jeg gjerne vite, for de jeg kjente gir som oftest faen, eneste de ikke driter i er purken for man har jo ikke lyst til å miste dopet.

Hvis det er noen som oppfatta det innlegget mitt før som dritt så er ikke det meningen, men jeg vil bare at folk skal tenke over hva de sier.Du er faktisk ikke verdt en dritt mer en andre på kloden her.

5925620[/snapback]

 

Vel, det jeg tenkte på med barrierer ble kanskje oppfattet feil, selvfølgelig er det noen som er slik som du beskriver dem og andre ikke. Jeg kan godt trekke tilbake den setningen. Kan du venligst forklare den siste setningen? Så vidt jeg vet har jeg _ikke_ gitt uttrykk for at jeg er mere verdt enn andre, og jeg er fulstendig klar over at jeg ikke er verdt mer enn andre.

Lenke til kommentar

Nå ja, jeg vet mye om det der og hvis du får noe med masse dritt så blir du bøffa. Vil ikke si at mange dør av det. Les det jeg skrev lengre oppe, de fleste dødsfall skjer på den måten, ikke mange som dør av heroin alene skal jeg si deg. Det å være blandings misbruker er det farligste. Men som sagt du kan være uheldig ja, men å si at det er det som er grunnen til høye dødsfall er feil. Du skal være ufattlig uheldig å dø av dritt som er i stoffet, man kan bli syk osv.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...