Gå til innhold

Vil legalisere all narkotika


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Smirnoff, noen ruser seg på det ene og noen ruser seg på det andre. Jeg ser at du har tilbrakt en god del tid i dette forumet, f.eks. Ikke alle skjønner enkeltes trang til å sitte foran PCen hele dagen :)

 

Jeg har postet 2600 innlegg over en periode av 4 år + noen måneder. Vil ikke si det er så mye. (egentlig et dårlig forsøk på sammenlikning, jeg gjør faktisk andre ting enn bare å "sitte foran PCn") Forøvrig skjønner jeg hvorfor noen mennesker ruser seg, det er nok p.g.a personlige problemer eller annet. Nå mener jeg selvfølgelig ikke at du har det da, don't get me wrong. Men , men. Hasj og annen narkotika er jo en slags "mote" om dagene. Da jeg var yngre drev vi ikke med slikt, og jeg er egentlig glad for det. Nå skal det være sagt at jeg selv har prøvd hasj ved flere anledninger, men det eneste jeg fikk ut av det var en noe kjedelig rus, kanskje det bare er slik jeg reagerer på stoffet. Uansett, rusmidler er en uting, jeg har hatt flere kamerater og bekjente som har kjørt seg i grøfta på det. Anbefaler ingen å starte med narkotika med mindre de vet de kan kontrollere seg. Selv om dere som slåss for legalisering kan det, er det ikke sagt at alle kan det. Tenk over det et øyeblikk.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

så dette på freakforum også, devar jo selfølgelig veldig positive.

 

Det er bare tull å legalisere det, disse skotske politifolkene viser hvor slappe de er. Legalisering av narkotika vil føre til mer overdosedødsfall, salg på åpen gate.

 

Hvis de tror at det ikke vil bli fler narkomane av det så er det vel på tide å ansette nye politifolk med mer vett i hue

Lenke til kommentar
Narkotika fører med seg større problemer enn det å sitte foran en PC.

Det er altså ikke det som er poenget her.

 

uansett, du får jobbe for legalisering hvis det er det du vil.

Jeg jobber ikke for eller mot legalisering. Jeg prøver å delta i en diskusjon her, men du er tydeligvis kommet for å fortelle oss dumme mennesker sannheten, for du vet jo alt og ingen andre har skjønt det.

 

Kom tilbake når du klarer å fremsette rasjonelle, saklige argumenter. Så du f.eks. PelsJakobs innlegg?

Lenke til kommentar
Det er bare tull å legalisere det, disse skotske politifolkene viser hvor slappe de er.

På hvilken måte er de slappe? Kan du fortelle meg hvor bra dagens narkotikapolitikk har fungert?

 

Legalisering av narkotika vil føre til mer overdosedødsfall, salg på åpen gate.

Du vet at "overdose" egentlig er urent stoff? Det er altså ikke at de tar for mye, men at det de tar er av dårlig kvalitet/giftig.

 

Hvis de tror at det ikke vil bli fler narkomane av det så er det vel på tide å ansette nye politifolk med mer vett i hue

Bra du bare avfeier saklige argumenter, du som vet best.

Lenke til kommentar
Det er bare tull å legalisere det, disse skotske politifolkene viser hvor slappe de er.

På hvilken måte er de slappe? Kan du fortelle meg hvor bra dagens narkotikapolitikk har fungert?

ser ikke ut til at de gidder å bry seg med problemet.

 

"vi gjør narkotika lovlig, så slipper vi å gjøre narkorazziaer"

 

kanskje litt å ta i, men det blir sånn.

 

edit: vet ikke hvordan skottene gjør det med narkopolitikken sin, men i byene i telemark har det ihvertfall vært mange politirazziaer i det siste. i sommer var det 60 razziaer på en kveld og de fant masse narkotika, tyvegods m.m så narkotikapolitikken fungerer bra, ihvertfall noen steder

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Er det sant, er en overdose kun et resultat av dårlig stoff?

 

Hva om jeg OD'er på sovepiller, har ikke jeg tatt en overdose da? Eller er det også et resultat av dårlige/urene piller.

 

Nei, huttemegtu.

5925043[/snapback]

TIL PRICKS

 

tar du mer en kroppen din tåler, uansett stoff tar du overdose

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Smirnoff, noen ruser seg på det ene og noen ruser seg på det andre. Jeg ser at du har tilbrakt en god del tid i dette forumet, f.eks. Ikke alle skjønner enkeltes trang til å sitte foran PCen hele dagen :)

 

Jeg har postet 2600 innlegg over en periode av 4 år + noen måneder. Vil ikke si det er så mye. (egentlig et dårlig forsøk på sammenlikning, jeg gjør faktisk andre ting enn bare å "sitte foran PCn") Forøvrig skjønner jeg hvorfor noen mennesker ruser seg, det er nok p.g.a personlige problemer eller annet. Nå mener jeg selvfølgelig ikke at du har det da, don't get me wrong. Men , men. Hasj og annen narkotika er jo en slags "mote" om dagene. Da jeg var yngre drev vi ikke med slikt, og jeg er egentlig glad for det. Nå skal det være sagt at jeg selv har prøvd hasj ved flere anledninger, men det eneste jeg fikk ut av det var en noe kjedelig rus, kanskje det bare er slik jeg reagerer på stoffet. Uansett, rusmidler er en uting, jeg har hatt flere kamerater og bekjente som har kjørt seg i grøfta på det. Anbefaler ingen å starte med narkotika med mindre de vet de kan kontrollere seg. Selv om dere som slåss for legalisering kan det, er det ikke sagt at alle kan det. Tenk over det et øyeblikk.

5924610[/snapback]

 

 

Ut ifra navnet dit ruser du deg og, har du personlige problemer? Har majoriteten av Norges befolkning personlige problemer? De ruser seg jo, da må de vel være syke?

Lenke til kommentar
Er det sant, er en overdose kun et resultat av dårlig stoff?

 

Hva om jeg OD'er på sovepiller, har ikke jeg tatt en overdose da? Eller er det også et resultat av dårlige/urene piller.

 

Nei, huttemegtu.

5925043[/snapback]

 

Nei, men ofte kan det være det, men det er ofte på grunn av dårlig kunnskap om emnet også.

Lenke til kommentar
Det er bare tull å legalisere det, disse skotske politifolkene viser hvor slappe de er.

På hvilken måte er de slappe? Kan du fortelle meg hvor bra dagens narkotikapolitikk har fungert?

ser ikke ut til at de gidder å bry seg med problemet.

 

"vi gjør narkotika lovlig, så slipper vi å gjøre narkorazziaer"

 

kanskje litt å ta i, men det blir sånn.

Nå tillegger du folk meninger og egenskaper istedenfor å komme med saklige argumenter. Det er jo et trist faktum at dagens narkotikapolitikk er en flause. Hva skal vi gjøre, mener du? Fortsette å gjøre mer av det som ikke virker?

 

edit: vet ikke hvordan skottene gjør det med narkopolitikken sin, men i byene i telemark har det ihvertfall vært mange politirazziaer i det siste. i sommer var det 60 razziaer på en kveld og de fant masse narkotika, tyvegods m.m så narkotikapolitikken fungerer bra, ihvertfall noen steder

Så med det mener du at det har blitt mindre narkotikamisbruk og relaterte problemer, når det faktisk er slik at det er omvendt?

Lenke til kommentar
Er det sant, er en overdose kun et resultat av dårlig stoff?

 

Hva om jeg OD'er på sovepiller, har ikke jeg tatt en overdose da? Eller er det også et resultat av dårlige/urene piller.

Det er ikke det det er snakk om her.

 

Narkomane som dør av "overdose" dør som regel ikke av at de har tatt for mye, men av at de har fått dårlig vare.

 

At man kan dø hvis man tar for mye av hva som helst (inkludert det livsviktige stoffet dihydrogen monoksid) er en helt annen sak.

 

Edit: Hvorfor svarte du ikke på dette innlegget?

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Jeg føler ikke jeg har forpliktelse overfor noen å begrunne alt jeg påstår.

Da blir det jo ikke mye til debatt heller.

 

Vil du si at det er feil, så kan du poste noen linker. Først da kan jeg innrømme at jeg tar feil.

Jeg vet ikke om du tar feil. Jeg ønsker derimot å se hva grunnlaget for påstanden du kom med er.

Lenke til kommentar
Jaja. uansett, du får jobbe for legalisering hvis det er det du vil.  Selv har jeg sett for mange mennesker bukke under for rusmidler, så selv ønsker jeg heller alt det dit peppern gror.  God fornøyelse.  :)

5924806[/snapback]

Dette argumentet henger ikke på greip. Alle de menneskene du har sett «bukke under for rusmidler», har jo gjort det til tross for at man har kjørt en forbudslinje i narkotikapolitikken i mange tiår. Bare i Norge er det, som jeg skrev ovenfor, mellom 9.000 og 12.000 tyngre heroinister. Det er dessuten en stråmann du kommer med her. Det er ingen i denne tråden som har hevdet at det er sunt å bruke narkotika. Personlig har jeg aldri engang røkt tobakk. Det er heller ikke relevant. Spørsmålet er hvordan man kan minimere kostnadene ved narkotikamisbruk både for brukerne og for samfunnet.

 

 

Det er bare tull å legalisere det, disse skotske politifolkene viser hvor slappe de er. Legalisering av narkotika vil føre til mer overdosedødsfall, salg på åpen gate.

5924917[/snapback]

Dette er tull. Som jeg argumenterte for ovenfor, er overdosedødsfall i stor grad et produkt av forbudet. Dersom man hadde kunnet kjøpe narkotika i butikken, ville man vite nøyaktig hva slags stoff det var, hvor utblandet det eventuelt var, etc. Det ville således være langt enklere å lave en passelig dose.

 

 

Hva om jeg OD'er på sovepiller, har ikke jeg tatt en overdose da? Eller er det også et resultat av dårlige/urene piller.

5925043[/snapback]

Å ta overdose innebærer at man tar mer av et stoff enn kroppen tåler. Dersom vi skal bruke eksempelet med sovepiller, kan vi anta at dette var ulovlig. La oss videre anta at du skal ta en dose med sovepiller trass i at det er ulovlig. Ettersom du har kjøpt sovepillene i et illegalt marked, har du ingen mulighet til å undersøke hva pillene faktisk består av. For alt du vet, kan selgeren ha blandet rottegift i eller blandet dem ut med et eller annet billigere stoff for å tjene mer penger. Det blir derfor svært vanskelig for deg å vite hvor mange piller du skal ta. Det er altså større fare for overdøsedødsfall når narkotika er forbudt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...