Gå til innhold

Maxtor Ekstern HD delt mellom 2 maskiner


Anbefalte innlegg

Jeg har en Maxtor Ekstern HD med 2 Firewire innganger og en USB 2.0 inngang. Jeg har 2 Maskiner, begge XP home operativsystem.

 

Det jeg ønsker å gjøre er å dele HD mellom disse to maskinene. Problemet er når jeg kobler den ene maskinen til HD via Firewire og den Andre maskinen til via USB 2.0 så mistes kontakten til den ene maskinen. Jeg klarer kun å ha kontakt via en maskin.

 

I dag har jeg HD kun koblet til den ene maskinen og delt den igjennom FTP slik at jeg kan koble meg opp til filene. Problemet er at Trådløst nettverk ikke går like fort som Firewire eller USB 2.0.

 

Hvorfor ønsker jeg dette?

Jo fordi jeg ønsker å bruke den gamle maskinen min til FTP server og ikke bruke kapasiten til den gamle. Jeg har ikke DVD brenner i den gamle maskinen og må derfor bruke den nye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror den eneste løsningen med en slik harddisk er å dele den på nettet. For å ha tilgang fra flere samtidig direkte på nettet, må du vel satse på network-attached storage. Hos f.eks. komplett har de flere slike harddisker. Vet ikke om en usb-omkobler fungerer i dette tilfellet. Selv deler jeg en 250gb ekstern maxtor på tre pc'er gjennom nettet, og det fungerer helt greit om enn noe tregt.

 

Edit: Denne burde vel heller ligge under lagringsmedier? Mulig man lettere får svar der...

Endret av JonH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...