Gå til innhold

Lian Li med norsk vri


Anbefalte innlegg

Hmm... Lurer på hvorfor de har plassert strømforsyningen i bunnen? Ville det ikke være bedre å plassere den øverst? Gulv er, som kjent, det stedet hvor hybelkaniner yngler. :)

 

Før noen sier det. Ja, jeg vet at man kan bruke støvfilter, men dette blir fort tett og må renses, og ja, jeg vet at varm luft stiger og kald luft synker. Dette er bare noen tanker. Er mine bekymringer grunnløse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm... Lurer på hvorfor de har plassert strømforsyningen i bunnen? Ville det ikke være bedre å plassere den øverst? Gulv er, som kjent, det stedet hvor hybelkaniner yngler. :)

 

Før noen sier det. Ja, jeg vet at man kan bruke støvfilter, men dette blir fort tett og må renses, og ja, jeg vet at varm luft stiger og kald luft synker. Dette er bare noen tanker. Er mine bekymringer grunnløse?

5900214[/snapback]

 

Dine bekymringer er grunnløse og det blir faktisk bedre kjøling med å ha stforsyningen slik.

Når det gjelder hybelkaniner så er ikke det et problem om man ellers utøver normal renslighet .

Lenke til kommentar
Hmm... Lurer på hvorfor de har plassert strømforsyningen i bunnen? Ville det ikke være bedre å plassere den øverst? Gulv er, som kjent, det stedet hvor hybelkaniner yngler. :)

 

Før noen sier det. Ja, jeg vet at man kan bruke støvfilter, men dette blir fort tett og må renses, og ja, jeg vet at varm luft stiger og kald luft synker. Dette er bare noen tanker. Er mine bekymringer grunnløse?

5900214[/snapback]

 

Der er jo mer enn nok avstand mellom bunnen av kabinettet og strømforsyningen til at man kan få lagt et støvfilter imellom. Dessuten så betyr det at viften i strømforsyningen ikke må jobbe overtid på grunn av varmen fra resten av maskinen.

 

Synes det er et fint serverkabinett; pen finish, fine løsninger og mye plass. Man må selvfølgelig ha behov for så mye plass, men det er neppe et problem for de som er interessert i serverkabinetter.

Lenke til kommentar
Hmm... Lurer på hvorfor de har plassert strømforsyningen i bunnen? Ville det ikke være bedre å plassere den øverst? Gulv er, som kjent, det stedet hvor hybelkaniner yngler. :)

 

Før noen sier det. Ja, jeg vet at man kan bruke støvfilter, men dette blir fort tett og må renses, og ja, jeg vet at varm luft stiger og kald luft synker. Dette er bare noen tanker. Er mine bekymringer grunnløse?

5900214[/snapback]

 

Dine bekymringer er grunnløse og det blir faktisk bedre kjøling med å ha stforsyningen slik.

Når det gjelder hybelkaniner så er ikke det et problem om man ellers utøver normal renslighet .

5900449[/snapback]

 

Normal renslighet rundt datamaskiner betyr at man støvsuger omtrent hver tredje gang man oppgraderer maskina... (Det er ikke å spøke med å kjøre støvsugeren rundt omkring ved datamaskina...) Så jeg må innrømme at jeg deler ZiggyStardust's bekymringer. (Er det noe jeg hater så er det å bedrive vedlikehold!)

 

Ellers så er jeg selvsagt veldig enig i at det beste for selve strømforsyningen jo er å suge inn kald luft fra gulvet :) (Forutsatt at den er relativt støvfri...)

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Noen etterlyste perforerte fronter til dette kabinettet,vel de er på tur og får kjøpt i forskjellige størrelser  :)

 

Her er et bilde av dem :

 

 

 

God Påske

5902588[/snapback]

 

Spennede, for håpe prisen er ok, da kan de jo kombineres med 4-3-modulene til stackeren. (mulig prisen er på microplex sine sider, har ikke tålmodighet til å sjekke det på min nåværende 28.8-tilkobling desverre).

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det mulig med HotSWAP SATA disker her? 30 disker med vanlig skrufeste er jo et mareritt!

5897679[/snapback]

 

Hvorfor? Selv med 30 så skifter man vel ikke disker hele dagen? Bare når man setter i en ny, eller erstatter en gammel?

 

AtW

5897689[/snapback]

 

Dersom du er opptatt av oppetid og kostnader i form av manpower så er HotSwap med direkte tilgang utenfra et must.

5898429[/snapback]

 

De fleste av oss er jo ingen bedrift heller, og tåler fint at det tar 3 minutt istedet for 1 å bytte eller legge til en ny disk, det skjer tross alt ikke sååå ofte. Så jeg mener fortsatt det langt ifra er noe "mareritt" om det ikke er noe annet som gjør det sinnsykt tungvint å nå skruer og sånt.

 

Angående stål (ble sagt at den ble veldig tung med stål i denne eller en annen tråd), så gjør ikke det noe for meg, jeg ser det tvert imot som en fordel, lydmessig, at greia har litt masse. (selv om denn utgaven neppe er en lettvekter den heller).

 

AtW

Lenke til kommentar
Angående stål (ble sagt at den ble veldig tung med stål i denne eller en annen tråd), så gjør ikke det noe for meg, jeg ser det tvert imot som en fordel, lydmessig, at greia har litt masse. (selv om denn utgaven neppe er en lettvekter den heller).

 

AtW

 

Det var jeg som nevnte det og tanken gikk da til det kabinettet som jeg nå har (den lille kjempen).Dette er i stål og veier 13 kilo,hva ville så den Lian Li kuben veiet om den var i stål? 20-23 kilo muligens, husk den største fra YY veier 18 kilo :hmm:

Lenke til kommentar
Angående stål (ble sagt at den ble veldig tung med stål i denne eller en annen tråd), så gjør ikke det noe for meg, jeg ser det tvert imot som en fordel, lydmessig, at greia har litt masse. (selv om denn utgaven neppe er en lettvekter den heller).

 

AtW

 

Det var jeg som nevnte det og tanken gikk da til det kabinettet som jeg nå har (den lille kjempen).Dette er i stål og veier 13 kilo,hva ville så den Lian Li kuben veiet om den var i stål? 20-23 kilo muligens, husk den største fra YY veier 18 kilo :hmm:

5903094[/snapback]

 

Jeg er kasnkje rar, men synes ikke det gjør noe særlig med 20 kg vekt. Blir tross alt en god del uansett med feks 30 disker i, og som sagt, jeg liker et massivt og solid kabinett.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hmm... Lurer på hvorfor de har plassert strømforsyningen i bunnen? Ville det ikke være bedre å plassere den øverst? Gulv er, som kjent, det stedet hvor hybelkaniner yngler. :)

 

Før noen sier det. Ja, jeg vet at man kan bruke støvfilter, men dette blir fort tett og må renses, og ja, jeg vet at varm luft stiger og kald luft synker. Dette er bare noen tanker. Er mine bekymringer grunnløse?

5900214[/snapback]

 

Dine bekymringer er grunnløse og det blir faktisk bedre kjøling med å ha stforsyningen slik.

Når det gjelder hybelkaniner så er ikke det et problem om man ellers utøver normal renslighet .

5900449[/snapback]

 

Normal renslighet rundt datamaskiner betyr at man støvsuger omtrent hver tredje gang man oppgraderer maskina... (Det er ikke å spøke med å kjøre støvsugeren rundt omkring ved datamaskina...) Så jeg må innrømme at jeg deler ZiggyStardust's bekymringer. (Er det noe jeg hater så er det å bedrive vedlikehold!)

 

Ellers så er jeg selvsagt veldig enig i at det beste for selve strømforsyningen jo er å suge inn kald luft fra gulvet :) (Forutsatt at den er relativt støvfri...)

5902341[/snapback]

 

Heh... Nå renser jeg maskinen hver gang jeg er inne og skrur i den. Jeg opgraderer med veldig ujvne mellomrom så det kan gå litt tid mellom hver gang.

 

Jeg vet at kald luft fra gulvet er best kjølemessig, men jeg er tilnærmet allergisk mot støy og merker fort når PSU begynner å bråke pga støv. På den annen side så vil jo kald luft hjelpe kjøleprosessen... Nei, dette blir bare rør... Jeg er redd jeg må si meg enig i at dette kabinettet virker veldig bra. :blush:

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...