Gå til innhold

Defekt/skadet Nokia 6280-tråden (soft- & hardware)


Anbefalte innlegg

Noen andre som har vært ute for at de man ringer til nesten ikke hører deg med 6280? Det fungerte fint de første tre samtalene, men så har lyden blitt elendig, jeg hører dem, men de hører ikke meg :thumbdown:

Og hvordan kan man sjekke hvilken firmwareversjon telefonen har?

 

Venter spent. Håper jeg ikke har kjøpt katta i sekken, men er redd for det. 33 000 som har vært innom denne diskusjonen...

 

EG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre som har problemer med at telefonen putter gamle meldinger inn i nye?

 

Er helt merkelig..

 

I går fikk jeg til og med en gammel melding der det midt inni meldingen var noe som verken jeg eller avsenderen noen gang har skrevet..

En av telefonene må ha sendt denne meldingen til meg helt av seg selv :S

Og kan ikke skjønne hvordan det i midten av meldingen kan ha havnet der.. Stod et navn som ingen av oss kjenenr..

 

Det som skjer ganske ofte er at hvis jeg får en melding, så står den nye meldingen først, men så kommer en hel gammel melding etterpå i samme melding..

 

 

Og når telefonen har fått oppgradert firmware.. skal ikke alle meldingenr være slettet etterpå da?

Lenke til kommentar

Lurer på en ting. Har ikke denne mobilen sånn funksjon der når du leser en melding at du faktisk kan se når meldingen ble sendt og dato og slik? Som på andre mobiler når du åpner og leser en sms, så kan du se hvem den er fra, dato og klokkeslett.

 

skikkelig slitsomt å måtte trykke på valg og velge meldingsdetaljer for å vite dato og klokkeslett meldingen ble mottatt.

 

er det slik på deres og?

Lenke til kommentar

uff hadde jeg visst det hadde jeg ikke kjøpt denne mobilen.... er jo bra sånt sett men er et par irritasjons ting. som det jeg skrev tidligere.. og dette med ordlisten som ikke lagrer, og at den føles slarkete osv. men det har jeg faktisk sjekket med alle butikker der jeg bor. Alle de i lukket tilstand er bittelitt bevegelig, "gynger" liksom mellom front og bakdeksel når den er lukket.

Lenke til kommentar
Lurer på en ting. Har ikke denne mobilen sånn funksjon der når du leser en melding at du faktisk kan se når meldingen ble sendt og dato og slik? Som på andre mobiler når du åpner og leser en sms, så kan du se hvem den er fra, dato og klokkeslett.

 

skikkelig slitsomt å måtte trykke på valg og velge meldingsdetaljer for å vite dato og klokkeslett meldingen ble mottatt.

 

er det slik på deres og?

6863507[/snapback]

 

 

joda de er vel sånn alle sammen.. men tidspunkt stemmer faktisk ikke heller... hos meg viser den 1 time feil eller noe... :hrm: Og joda klokka på telefonen går riktig :)

Lenke til kommentar
Selv om noe står i Elkjøp avisa betyr ikke det nødvendigvis at det er på lager i din lokale butikk.

Det er selvfølgelig noe dritt, men sånn er det bare..

6830414[/snapback]

 

Kjøpte min der igår. så tror nok du må spise de ordene der gitt :cool:

6857769[/snapback]

 

Jeg har vært ansatt i Elkjøp, og det er faktisk slik at varene som står i avisa ikke alltid er på lager. Kan være ymse grunner til det, leveringsproblemer f.eks.

 

Så tror du må spise de ordene der gitt :cool:

Men fint for deg at du fikk deg telefon! :)

Endret av wipy
Lenke til kommentar

Nå har min klikka for andre gang. Første gang var den borte i to uker. Det tar 1 uke å sende fra elkjøp til service stedet. Som forøvrig ligger 200meter unna... Også en uke tilbake. De oppdaterte software bare. Også klikka den igjen nå. Og jeg mister 6 VIKTIGE nummere som jeg ikke har på backup telefonen. Akkurat nå er jeg ikke sikker på om jeg skal knuse den, så brenne den, så kaste den smelta plastikken på bunn av drammenselva eller levere den på elkjip. Skal ihvertfall prøve meg på clubnokia medlemsfordeler. Siden dette faktisk er software feil, noe telebutikken nekta på. Så må de fikse telefonen innen 24timer ellers MÅ de gi meg ny. Hatt 7 nokia telefoner og en SE. Ikke nokia igjen for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Nå har jeg pløyd igjennom en hel masse tråder om problemer med 6280, men jeg har ikke funnet noe som omhandler problemet jeg sliter med.

Min nekter plutselig å sende meldinger. Problemet startet med at den mistet nummeret til meldingssentralen. Etter at det var lagt inn igjen, går meldingen over i utboksen, men der blir den. Det blå ikonet som indikerer at telefonen sender en melding slutter å bevege seg etter få sekunder, og der blir den stående.

Jeg har nå vært hos et Nokia-verksted (Zodiac Norge) med den, og de kjente til feilen, men det var visst ingenting å gjøre med det. Jeg kunne prøve å skru den av og på noen ganger, for det kunne hjelpe....

Hva i he.... skal jeg med en mobil som jeg ikke kan sende SMS med!?

 

Noen andre som har erfart lignende problem med telefonen sin?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min nokia 6280 i mars, da den var helt ny på markedet.. har oppdaget endel feil etter hvert, og etter å ha henvendt meg i Nokiabutikken jeg kjøpte den i, ble jeg henvist videre til Nokiaverkstedet. Der har jeg ikke vært enda, fordi jeg er så utrolig treg, men etter å ha lest denne tråden, skal jeg få fart på meg...

 

Feil jeg har opplevd er..

 

-Signalet kutter. Eks. blir samtaler avbrutt, eller det jeg driver med akkurat da avbrutt. Signalstrekene forsvinner og det hoppes automatisk til "skrivebordet".

-Folk kommer rett til mobilsvar når de ringer, selv om jeg har signaler (evt. kan dette ha noe med overnevnte problem å gjøre).

-Nye ord lagres ikke i ordlista

-Har gått i svart noen ganger, men ikke alvorlig siden jeg kunne trykke det bort.

-Andre hører skurring når de snakker med meg.

-Et par ganger når jeg har skrevet sms har plutselig tilbakeknappen hengt seg (uten at jeg egentlig har trykket på den tror jeg) og alle bokstavene forsvinner en etter en.

-Laderen har begynt å fuske

-Sending av mms og enkelte ganger sms henger seg opp noen ganger. Må restarte mobilen for å kunne sende på nytt.

-Tidspunkt for mottatte mld er feil.

 

Etter å ha lest om oppgraderingene det går an å gjøre, skal jeg få den trege rumpa mi ned til nokia-verkstedet!

Lenke til kommentar

og her er enda en artikkel som omhandler denne flotte telefonen...

 

I artikkelen står det blandt annet dette:

"Oppfordrer misfornøyde kunder om å levere problemtelefonen inn til det ordinære serviceverkstedet. Dersom telefonen har en av de vanlige feilene, vil den bli erstattet med en ny, lover han."

 

 

JEg er drittlei alle småfeil slik som alle andre, men hvor "stor" feil må det være for at de vil gi folk en eller annen ny telefon?Hva legger han i det han sier liksom? :hmm:

Lenke til kommentar
Kan jo nevne mine problemer med telefonen:

- Slark (...)

- Bråk i høytaleren når jeg begynner å snakke.

- Ordlista lagrer ofte ikke nye ord.

- Ringelyden blir av og til satt til Nokia Tune

- Mye støv under skjermen

- Problemer med blåtann. Telefonen klarer ikke å sende filer til maskina, samt    kommunisere med PC-suite via blåtann.

 

Ellers en glimrende telefon!  :ermm:

5968436[/snapback]

Ang. ringelyd satt til Nokia tune, det er fordi du har slettet den gamle ringelyden eller skiftet navn/plassering på den... ;) I allefall er det konklusjonen min, hadde samme "problem" med min N80...

Lenke til kommentar

har hatt min 6280 i noen få dager nå..

Har opplevd :

 

- De jeg ringer til hører meg ikke..

- Slark i glideren

- telefonen skrur seg av ved overføring av MP3

 

Nå blir den sendt inn til service..

 

FW på mobilen min er V03.60 RM78

 

Hva er nyeste FirmWare ?

 

et stort minus på denne telefonen er at jeg ikke kan bruke de gammle nokia laderene..

 

Kjekt å ha en lader litt her og der..

Endret av VF-racing
Lenke til kommentar

Hey leste denne artikkelen på nettavisen HERNokia 6280

Sjekk hva servicemanager Anders Larsson i Nokia Scandinavia forteller

:thumbs:

Quote: Vil bytte telefonene

Han oppfordrer misfornøyde kunder om å levere problemtelefonen inn til det ordinære serviceverkstedet. Dersom telefonen har en av de vanlige feilene, vil den bli erstattet med en ny, lover han.

 

Ikke noe problem da, print ut denne siden ta den med til butikken og be om ny tlf!

 

Rushy!

Lenke til kommentar
Nå har jeg pløyd igjennom en hel masse tråder om problemer med 6280, men jeg har ikke funnet noe som omhandler problemet jeg sliter med.

Min nekter plutselig å sende meldinger. Problemet startet med at den mistet nummeret til meldingssentralen. Etter at det var lagt inn igjen, går meldingen over i utboksen, men der blir den. Det blå ikonet som indikerer at telefonen sender en melding slutter å bevege seg etter få sekunder, og der blir den stående.

Jeg har nå vært hos et Nokia-verksted (Zodiac Norge) med den, og de kjente til feilen, men det var visst ingenting å gjøre med det. Jeg kunne prøve å skru den av og på noen ganger, for det kunne hjelpe....

Hva i he.... skal jeg med en mobil som jeg ikke kan sende SMS med!?

 

Noen andre som har erfart lignende problem med telefonen sin?

6892701[/snapback]

Hei. I går kveld skjedde det plutselig med meg. Jeg skulle skrive en mail og pplutselig ble det svart så kom det på igjen noen få sekunder etter. Akkurat som mobilen skrudde seg på igjen. Etter det da jeg skulle sende sms fikk jeg ikke til å sende ... det ikonet sto på hele tiden slik som dg. Fikk feil melding at meldingssetral ikke er valgt osv. Jeg skjønte ingenting .... skrudde av og på mobilen igjen men hjalp ikke. Så jeg gikk inn på meldinger - innstillinger og så at meldingssentral manglet det beskjedsentralsnummeret. Jeg bruker netcom så jeg la inn fra netcom som er +4792001000 meldingssentral navn skrev jeg bare netcom. Valgte så det. etter det har jeg kunnet sende sms igjen. Har du prøvet d?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...